Ga naar inhoud

USB stick is tegen schrijven beveiligd.


v4-lover

Aanbevolen berichten

Ik heb hier iets vreemd voor met een usb stick.

Niet dat het zeer belangrijk is want kost amper iets maar zou toch graag eens informeren hier of er een oplossing voor bestaat.

Had dus een usb stick van op een beurs.

Ik verwijder de data en probeer op deze stick enkele mappen uit mijn Pc op te zetten en dit lukte tot op een bepaald moment.

Hierop kreeg ik een foutmelding dat er niet kon geschreven worden.

Dan heb ik de stick proberen te formatteren.

Heb echt alles geprobeerd door zoeken op internet want ben autotechnieker v beroep 😉

FDISK, DISKPART, DISKMGMT.....

https://nl.easeus.com/schijfbeheer/de-schijf-is-beveiligd-tegen-schrijven-windows-11.html

Register bewerken ben ik wijselijk uit gebleven.

 

Iemand nog een tip of heeft de stick het leven gegeven?

Alvast bedankt om mee te denken.

 

 

EaseUS.JPG

schijfbeheer.JPG

partitie verwijderen.JPG

diskpart.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan hier niet volledig volgen (en anderen dan vermoedelijk ook niet):

 

"Ik verwijder de data enz.."

     Vraag: lukte dit of kreeg je een foutmelding?

 

" .. en probeer op deze stick enkele mappen uit mijn Pc op te zetten en dit lukte tot op een bepaald moment"

    Wat betekent 'het lukt tot op een bepaald moment' ? ? omschrijf dit eens?  (begon hij eraan, maar viel hij stil met een foutmelding,

     OF konden sommige bestanden wèl op op de stick gezet worden en andere niet? ?

 

Ook: sommige sticks hebben een klein schakelaartje/schuivertje waarmee ze schrijfbeveiligd kunnen gemaakt worden.

heeft jouw stick zo'n schuivertje?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Ja. Data verwijderen lukte behalve 1 bestand maar vraag me niet meer het welke het was. 

 

2. Ja hij begon te kopiëren maar bij Foto's kreeg ik melding dat het niet lukte wegens alleen leesbestand. Dan kon ik opnieuw  proberen of overslaan. Opnieuw proberen had uiteraard geen effect. Daarom heb ik proberen te formatteren.

 

3. Geen schakelaartje te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1. als hij data kon verwijderen, zit er dus geen (klassieke) schrijfbeveiliging op

 

Verder: je probeerde hem te formatteren. Ik zou zeggen: probeer dat eens opnieuw en plaats eens een screenshotje van de (fout)melding die je dan krijgt?

 

   Ook: stel hem eens in dat hij NFTS formateerd ipv de Fat32 van nu?

 

 

Daarna: probeer stap 3 en 4 van https://www.diskpart.com/articles/current-read-only-state-yes-1881.html   eens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

(jouw stick is misschien een broertje van die van Lomar43?)

 

"je raakt niet meer in de stick'  (met 3 uitroeptekens - euh: denk eens terug aan 'Niet dat het zeer belangrijk is want kost amper iets' - jaag je dus niet op toch?)

 

Had je van die pagina nr 3 en/of 4 al geprobeerd ?  A . je wilde het proberen maar raakte niet meer in die stick  of B. je bent het aan het proberen gegaan en nu

raak je niet meer in die stick?   Bij B: hoe ver raakte je dan nog?

 

5 uren geleden, v4-lover zei:

en PC reageert amper nog dan. Stick er uit en onmiddellijk terug alles normaal. 

Dit betekent wellicht dat mèt je stick je PC 'van alles' aan het doen/proberen is op die stick en daar zijn werk mee heeft.

Unplug je hem, dan stopt dit en heeft je PC weer alle resources om 'gewone dingen' te doen.

 

 

 

en dit kan je dus ook niet meer uitvoeren veronderstel ik? :

19 uren geleden, Passer zei:

e probeerde hem te formatteren. Ik zou zeggen: probeer dat eens opnieuw en plaats eens een screenshotje van de (fout)melding die je dan krijgt?

 

   Ook: stel hem eens in dat hij NFTS formateerd ipv de Fat32 van nu?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Passer.

 

Ik wou deze morgen doen wat je gisteren vroeg om te doen. Helaas niet mogelijk aangezien ik niet meer in de stick geraak. Vreemd...ik weet het. Gisteren duurde het ook al vrij lang voordat er reactie kwam maar nu gewoon niks meer. Moest het nog lukken dan doe ik wat je gisteren vroeg. Toch bedankt iedereen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.