Ga naar inhoud

Geen opstart mogelijk van pc


silverbelletje

Aanbevolen berichten

16999994042327781145583693253326.thumb.jpg.c34253439a27c25d0f7f2c22782ebe6a.jpgIntussen kan ik zonder wachtwoord verder 😀 maar krijg laptop nog steeds niet aan de praat.🥴

In opdrachtprompt heb ik bootrec /fixmbr en bootrec/fixboot  uitgevoerd maar hij gaf bij dit laatste aan 'toegang geweigerd'.

Ik voerde ondertussen ook een snelle systeemtest uit (zie bijlage) 

Bij opstart Windows setup is het de bedoeling dat ik 'computer herstellen' aanduid en dus niet installeren aanvink. Of is dat ook een mogelijkheid? 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je het wachtwoord-probleem opgelost hebt.

Maar ik vermoed dat je ook met corrupte systeemfiles zit, en die worden niet gedetecteerd door de systeemtest (die er trouwens zeer goed uitziet, die pc is - technisch gezien) - zeker in orde .

Zelf zou ik nu Windows opnieuw installeren (met de optie "bestanden behouden") vanaf een usb stick (je hebt de opstartvolgorde al gewijzigd, dus dat is al OK).

Wat denk je? Dit is niet echt moeilijk en dit forum (mijzelf inbegrepen) kan je deze procedure stap voor stap uitleggen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

 

Ik heb de drastische methode gebruikt en heb hem naar  fabrieksinstellingen teruggebracht. Ik hoop maar dat ze geen heel belangrijke gegevens mist. 🥴 Ze is afgestudeerd dus school gegevens heeft ze niet meer nodig en foto's zitten vooral op haar iPhone. Ik probeerde nog via bestanden behouden maar dit lukte me niet en ben niet geduldig genoeg geweest verder af te wachten. Alhoewel ... ik heb hier best al enkele uren tijd ingestoken de voorbije week. 

Iedere bijdrager aan dit topic wil ik in ieder geval heel erg bedanken!! Mijn kennis van de computer is er in ieder geval weer op vooruitgegaan.

 

Lieve groetjes, Silverbelletje. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.