Ga naar inhoud

Geen opstart mogelijk van pc


silverbelletje

Aanbevolen berichten

Hallo Passer, 

 

Geprobeerd maar geeft aan dat wachtwoord onjuist is. 

Ik vrees dat niets nog helpt.

Op zich niet zo erg voor laptop want is al enkele jaren oud, maar de gegevens die erop zitten heeft ze denk ik niet op externe harde schijf gezet. 

Is er een mogelijkheid om hem te verbinden met andere pc/laptop om gegevens over te zetten of lukt dit niet zonder in te loggen of is het gevaarlijk dat ook andere pc stuk gaat hierdoor? 

@ Abbs: wachtwoord Google en Microsoft geprobeerd maar zijn niet de juiste, wachtwoord bij opstart/ aankoop weet ze niet meer en denk dat dit nu is wat we nodig hebben. 

 

Grtjs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het wachtwoord niet meer kent/weet kan je het verwijderen en dus blanco maken: je kan dan die pc opstarten zonder wachtwoord.

 

Gebruik hiervoor Lazesoft (gratis) Lazesoft Recover My Password - Blank Windows administrator password. Clear Windows XP VISTA 2000 2003 2008 2012 2016 2019 and newest Windows 7 8.1 10 logon password. Windows Password Recovery Freeware.

 

Download op een andere pc, dit programma kan een opstartbare USB stick aanmaken.

Met die USB start je de vergrendelde pc op, en kan je het oude paswoord verwijderen. 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, als dat nodig zou zijn: met bovenstaand programma kan niet alleen het paswoord verwijderd worden, maar kunnen ook de opstartfouten hersteld worden.

En, misschien kan @silverbelletje ons het type van die laptop opgeven? Het overzetten van data is misschien eenvoudiger dan gedacht omdat hij toch al enige jaren oud is. 

aangepast door p38cyq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste iedereen, dank voor het meedenken, ik waardeer dit steeds heel erg!!

Ik bekijk alles eens rustig morgen, moet ook nog usb stick vrijmaken en dan die download eens uitproberen. Heb werkend weekend dus niet direkt veel tijd maar morgen en overmorgen heb ik vrij. Ik hou jullie op hoogte en bezorg jullie de gevraagde gegevens asap. 

Fijne zondag aan iedereen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen, 

 

Lazesoft recovery password gedownload op usb maar geeft geen oplossing, er gebeurt niks als ik deze in defecte computer plaats. 

Jullie mogen dit topic afsluiten van mij, ik breng hem dan toch ergens even binnen vermits ik zelf geen kabel heb om de 2 laptops te verbinden en ik deze kost van aankoop, waarvan ik niet eens weet of het zal bijdragen, niet wil maken.

 

Groetekes, 

Silverbelletje

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, silverbelletje zei:

Lazesoft recovery password gedownload op usb maar geeft geen oplossing, er gebeurt niks als ik deze in defecte computer plaats. 

Je hebt toch geprobeerd om van de stick op te starten? Dwz. de opstartvolgorde van je pc wijzigen naar eerst opstarten van usb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.