Ga naar inhoud

WiFi Range Extender


Celtic

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, Celtic zei:

en mogelijk blokkeert de router elk toestel behalve de toestellen white-listed zijn

Op wat baseer je je hiervoor?

 

6 minuten geleden, Celtic zei:

Maar dat staat in de lijst van "connected devices", dus als dat de goede is, dan zou er geen prob mogen zijn

Het MAC adres van connected devices zou je moeten terugvinden op de extender zelf, kijk eens na of dit hetzelfde is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

3 uren geleden, p38cyq zei:

Op wat baseer je je hiervoor?

 

Het MAC adres van connected devices zou je moeten terugvinden op de extender zelf, kijk eens na of dit hetzelfde is?

 

Omdat er een MAC adres in de MAC lijst bladzijde stond ...

... maar het is dus niet dat van de Extender.

 

 

Op de Extender staat idd mooi het MAC adres, no prob

 

 

 

Het onbekende device in de connected lijst van de router, blijkt mijn GSM te zijn

aangepast door Celtic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb de handleiding van TP-link niet gelezen?

Daar staat duidelijk dat je http://tplinkrepeater.net  moet ingeven in uw browser

Ofwel

Download deze app (klik) op met uw smartphone.

 

Als je Iphone hebt dan naar deze pagina (klik)

 

Nota: mogelijk moet je eerst pc netwerkkabel in extender pluggen om http://tplinkrepeater.net  in uw browser te kunnen ingeven.

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, stegisoft zei:

Je heb de handleiding van TP-link niet gelezen?

Daar staat duidelijk dat je http://tplinkrepeater.net  moet ingeven in uw browser

Ofwel

Download deze app (klik) op met uw smartphone.

 

Als je Iphone hebt dan naar deze pagina (klik)

 

Nota: mogelijk moet je eerst pc netwerkkabel in extender pluggen om http://tplinkrepeater.net  in uw browser te kunnen ingeven.

 

 

 

Het probleem IS blijkbaar dat ik mijn handleiding gelezen heb, want de setup is anders dan wat ze zeggen

Ik heb http://tplinkrepeater.net ingegeven

en dan een wachtwoord ingesteld daar

 

Maar daarmee is het niet gedaan, bijlange niet

Die URL werkt enkel op het Extender netwerk, en het probleem was dus dat ik dat netwerk wel kon bereiken, maar de Extender kon niet aan de Router

en dus, geen internet,

 

Dat was de situatie ...

 

... EN DAN, heb ik de WPS button gebruikt (de versie van de admin pages van mijn router), en de knop op de Extender,

en dan werkt het.

Op een zeer vreemde manier, want de centrale knop op de Extender is rood nu.

Maar, als ik mijn laptop ver weg van mijn Router zet, zie ik nu gewoon het netwerk van de ROUTER (niet dat van de extender), en internet werkt !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, p38cyq zei:

Hier kan je de "basis" van je netwerkje zien: SSID van zowel je router als je extender, MAC adres van beiden, gebruikte kanalen in zowel de 2.4 als 5 Ghz band. 

 

Probleem is dat de wireless machine ook tegelijk een machine is die ik niet beheer,

ttz ik mag daar niet zomaar alles op installeren.

 

Als test heb ik het installed op mijn PC, maar die heeft geen Wireless

 

 

In de admin pages van mijn Router kan ik normaal gezien ook alles vinden, MAC en IP van alle clients + router zelf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wel in uw extender kan met http://tplinkrepeater.net dat is het perfect.

Op dat moment kan je nooit naar uw router gaan want je moet nog invullen.

Kijk lan of zo en vul daar dit in:

IP adres 192.168.1.200 -> je stelt zelf de ip adres van uw extender in.

Subnet masker : 255.255.255.0

Standaard gateaway : 192.168.1.1 -> dat is de router waar internet binnenkomt. 

 

Bovenstaand is voor Proximus of Scarlet

Voor Telenet moet je alleen de derde cijfer veranderen in 0 dus 192.168.1.200 = 192.168.0.200

192.168.1.1 = 192.168.0.1

 

Als je dan klaar bent dan alles opslaan en dan kan netwerkkabel weer los.

Opgelet als alles goed werkt moet je daarna inloggegeven paswoord absoluut veranderen want hackers weten welke de standaard paswoord is. (Wifi paswoord is een andere paswoord)

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat die werkwijze meer overeenkomt met die van de handleiding, maar het is niet zo dat het werkte voor mij.
Je kan dat trouwens moeilijk "Easy Setup" noemen, als je weet dat 0.01 procent van de internet gebruikers al weten wat een IP adres is, dan weet ik niet hoe je dat allemaal zo zou moeten doen.

Vermoedelijk is het de "Tether App" methode die door de massa gedaan wordt,
maar ik zie het niet zitten om nog een extra dependancy in te bouwen - twee zelfs:
een GSM en een App

Dus, heb ik de wijze geprobeerd die in de doc staat als "More Setup Methods"
Het probleem daar is dat het lijkt dat er nog 2 methoden zijn:
- via Web Browser
- via the WPS button
maar uit mijn ervaring zijn dat twee stappen van 1 procedure.
Mogelijk heb ik een mix gedaan, en misschien is dat omdat de combo van mijn router (Linksys) met de Extender zo werkt ..

anyway, zo denk ik dat het bij mij de procedure was:

- Extender naast de router leggen, en aanzetten
- wireless machine (in mijn geval laptop) laten connecten naar het Extender network, NIET naar het Router netwerk
- naar tplinkrepeater.net of 192.168.0.254 connecten (1 van de 2 werkte niet)
- daar zet ik een nieuw wachtwoord op, maar niets meer - dat is het stuk dat niet duidelijk is, normaal moet je meer doen lijkt me. Maar zelfs dat wachtwoord is overbodig ?!
- in de Admin pages van mijn Router druk op de virtuele WPS knop
- op de Extender druk ik op de WPS knop
- dan zet je uw Extende verder weg van uw router (8 meter in mijn geval), en zet hem terug aan
- ff wachten
- laptop nog verder weg van de router, op een plaats waar ie voorheen nooit netwerk had
- connect naar het netwerk MET DE NAAM VAN DE ROUTER, (het Extender netwerk is niet meer zichtbaar trouwens)

Dat laatste is bizar, want het lijkt dat je gewoon het netwerk van de router hebt, terwijl het nu de Extender is die een netwerk aanbiedt met de naam van het Router netwerk
De knop van de extender is nu rood, wat aangeeft dat het netwerk zwak is, maar de ontvangst op de client laptop lijk me OK

Op de extender zijn de lichtjes aan voor Powe en 5GHz
De lichtjes van 2.4GHz en Ethernet werken niet
Maar ik zie wel mijn 2.4GHz netwerk in de lijst staan op mijn laptop (maar by default kiest ie voor 5Ghz)

Da's nog een mysterie op zich, ik denk niet dat die tp-link gasten weten dat er praktisch niemand op de wereld het verschil weet tussen een 2.4GHz en 5Ghz
(behalve dat het ene meer is), maar bon, da's iets anders. In de documentatie staat dat altijd telkens vermeld, maar niemand snapt dat in feite.
Je moet eens vragen aan een IT-leek (99% van de wereldbevolking) wat een MAC adres is.

Anyway, het werkt nu
Waarschijnlijk moet je in die tplink pages ingeven wat uw netwerk is, maar ik heb dat nooit gedaan & toch werkt het.
Ik denk dat dat een trukje is om klanten te binden, veel procedures hebben zo'n dingen verstopt, en als ze het goed doen dan moet je daar langs. Als ze het slecht doen, dan moet je dat zelfs niet eens doen ..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.