Ga naar inhoud

WiFi Range Extender


Celtic

Aanbevolen berichten

33 minuten geleden, stegisoft zei:

Als je wel in uw extender kan met http://tplinkrepeater.net dat is het perfect.

Op dat moment kan je nooit naar uw router gaan want je moet nog invullen.

Kijk lan of zo en vul daar dit in:

IP adres 192.168.1.200 -> je stelt zelf de ip adres van uw extender in.

Subnet masker : 255.255.255.0

Standaard gateaway : 192.168.1.1 -> dat is de router waar internet binnenkomt. 

 

Bovenstaand is voor Proximus of Scarlet

Voor Telenet moet je alleen de derde cijfer veranderen in 0 dus 192.168.1.200 = 192.168.0.200

192.168.1.1 = 192.168.0.1

 

Als je dan klaar bent dan alles opslaan en dan kan netwerkkabel weer los.

Opgelet als alles goed werkt moet je daarna inloggegeven paswoord absoluut veranderen want hackers weten welke de standaard paswoord is. (Wifi paswoord is een andere paswoord)

 

 

 

 

 

Dus, 192.168.0.254 is gewoon verkeerd ?

 

In de doc staat nergens Telenet of Belgacom of Scarlet vermeld ...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

192.168.0.254 als die vrij is mag je dat ook gebruiken voor extender.

Maar als de router van uw provider 192.168.0.254 dan is standaard gateaway ook 192.168.0.254 

In dat geval mag je 192.168.0.254 niet gebruiken voor uw extender

 

Telenet of Belgacom of Scarlet  = bij wie je internet betaald en dus uw provider en niet de extender

 

Als je niet zeker bent dan dit doen in cmd of opdrachtprompt:

ipconfig /all

 

Daar ziet je IP adres van uw provider of (default) standaard gateaway = internet verbinding

Onderstaande geval is dat 192.168.0.1

 

ipconfig-highlighted.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, stegisoft zei:

192.168.0.254 als die vrij is mag je dat ook gebruiken voor extender.

Maar als de router van uw provider 192.168.0.254 dan is standaard gateaway ook 192.168.0.254 

In dat geval mag je 192.168.0.254 niet gebruiken voor uw extender

 

Telenet of Belgacom of Scarlet  = bij wie je internet betaald en dus uw provider en niet de extender

 

Als je niet zeker bent dan dit doen in cmd of opdrachtprompt:

ipconfig /all

 

Daar ziet je IP adres van uw provider of (default) standaard gateaway = internet verbinding

Onderstaande geval is dat 192.168.0.1

 

 

 

 

No offence maar ik weet wel wat een provider is hoor.

Then again, veel mensen weten dit ook niet.

 

Het punt is dat de documentatie - die verkeerd lijkt te zijn - zegt dat ik 192.168.0.254 moet gebruiken,

maar (gelukkig) niet de veel te complexe theorie over wie of wat de provider is, en dan is het die of dat IP of whatever zou moeten zijn ... wat zeer moeilijk is om uit te vissen

 

Haha, ik zie een complete leek al CMD prompt openen, IPCONFIG /ALL runnen en zeggen,

yep, mijn Gateway staat op 192.168.0.254  !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door Celtic
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een GW is zelden 192.168.0.254, en TP-Link blijkt hier een uitzondering op te zijn, net zoals (sommige) modellen van Netgear en D-Link..... is inderdaad soms verrassend!

Gelukkig kan je dit aanpassen.

1 uur terug, Celtic zei:

Haha, ik zie een complete leek al CMD prompt openen, IPCONFIG /ALL runnen en zeggen,

yep, mijn Gateway staat op 192.168.0.254  !

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Captain Kirk zei:

Ik neem aan dat je zelf dit ook al hebt bekeken, zo niet, wie weet laten ze hier nog iets zien wat je nog niet geprobeerd hebt:

 

TP-Link RE365 Wi-Fi AC1200 Range Extender

 

Klopt, dat heb ik niet gezien en dat heb ik ook niet gedaan

 

In de documentatie staat: connect naar die tplink URL, en zoek het dan zelf uit

 

Ik weet niet meer exact wat er mis was, maar eerst moet je een wachtwoord instellen, en dan ... dan komt mogelijk dit stuk.

 

aangepast door Celtic
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, p38cyq zei:

Een GW is zelden 192.168.0.254, en TP-Link blijkt hier een uitzondering op te zijn, net zoals (sommige) modellen van Netgear en D-Link..... is inderdaad soms verrassend!

Gelukkig kan je dit aanpassen.

.

 

Wat is een GW ?

 

Het verwondert me niet dat ze documentatie maken die niet geschikt is voor andere merken, maar wel trots zijn om te melden dat het werkt met alle merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

GW = Gateway.

Een gateway is een netwerkpunt dat dienstdoet als "toegang" tot een ander netwerk. De gateway is dan een netwerkconfiguratie-eigenschap die aangeeft welk netwerkadres de computer mag gebruiken als hij naar een bestemming moet die niet op het lokale netwerk gelegen is. Een gateway wordt daarom vaak geassocieerd met een router omdat hij wijst naar de router die uiteindelijk verbonden is met "buiten" (het internet).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 25/12/2023 om 10:27, p38cyq zei:

GW = Gateway.

Een gateway is een netwerkpunt dat dienstdoet als "toegang" tot een ander netwerk. De gateway is dan een netwerkconfiguratie-eigenschap die aangeeft welk netwerkadres de computer mag gebruiken als hij naar een bestemming moet die niet op het lokale netwerk gelegen is. Een gateway wordt daarom vaak geassocieerd met een router omdat hij wijst naar de router die uiteindelijk verbonden is met "buiten" (het internet).

 

Da's interessant, want voor mij is "Gateway" na 35 jaar nog steeds een onduidelijk begrip.

In eerste instantie kan ik in bovenstaande definitie "Gateway" vervangen door "Router" en dan klinkt het mijn nog steeds aannemelijk.

 

Dus "Gateway" is een functie op een Router, die beslist of ik een extern of in een intern adres aanspreek ?

Zodus is Gateway eigenlijk een process, op uw router. En dan is Gateway eigenlijk gewoon een programma, code in feite.

Correct ?

 

Een "gateway toestel" op zich bestaat niet, of wel ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal proberen uit te leggen.

Stelt dat de hoofdrouter stuk is.

Je hebt smartphone, PC en Laptop

Door het feit dat de hoofdrouter stuk is kan je lokaal geen verbinding maken met smartphone, PC en Laptop onderling.

Maar geen enkel toestel kan op internet.

Dat betekend dat smartphone, PC en Laptop niet weet waar de router is ofwel standaard Gateaway.

GW geeft dus DHCP aan alle toestellen en dus IP uit en dankzij IP adressen kunnen alle toestellen met elkaar gegevens wisselen en ook op internet gaan tenzij jij in de router anders instelt.

 

DHCP betekend dat de router voor ieder toestel een andere IP adres geeft.

Maar ieder toestel kan je in principe ook een vaste IP adres geven op voorwaarde dat het overeenkomt met GW range.

Is GW range 192.168.0.1 dan krijgen alle toestellen IP in de range 192.168.0.2 tot 192.168.0.255 = IPv4

Maar gelijktijdig worden ook IPv6 gegeven zoals 2001:0db8:85a3:0000:1319:8a2e:0370:7344

 

Nota: als uw provider internet uitvalt en de router is niet stuk dan kan ieder toestel wel met elkaar verbinden dankzij de IP adres.

 

GW is dus software gedeelte van de router.

 

Nota: IP adressen kan je niet altijd goed onthouden en daarom heeft ieder toestel ook een naam.

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.