Ga naar inhoud

Windows 10 - foutmelding bij update


RonnyC

Aanbevolen berichten

Beste forumleden 

 

Ik krijg 1) steeds foutmelding bij volgende update :

 

"...2024-01 Beveiligingsupdate voor Windows 10 Version 22H2 voor op x64 gebaseerde systemen (KB5034441)..."

 
"...Er zijn problemen bij de installatie van de updates, maar we proberen de installatie later opnieuw uit te voeren. Als u dit bericht dan weer ontvangt en meer informatie wilt zoeken via internet of ondersteuning wilt, komt het volgende wellicht van pas: (0x80070643)..."

 

Ik heb reeds een systeemherstel gedaan met alles verwijderen, doch de fout blijft terugkeren.

 

2) Graag had ik geweten hoe ik een (veilig) systeemherstel uitvoer waarbij alle bestanden van systeem worden verwijderd, want thans bemerk ik dat bepaalde bestanden gewoon terugkeren na een systeemherstel.

 

Kan iemand mij helpen aub?

 

Alvast bedankt !

 

 

aangepast door Passer
typfoutje uit je titel gehaald - zo wordt het door de zoekfunctie makkelijke gevonden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het mislukken van die update is een veel voorkomend fenomeen.

(Zie Microsoft en vooral Bleepingcomputer ).

 

Het is een update voor BitLocker die een nieuwe herstelomgeving (WinRE) installeert, om een beveiligingsprobleem in BitLocker op te lossen.
De update mislukt omdat de recovery-partitie op de PC niet groot genoeg is. Dit komt veel voor, zelfs na een nieuwe installatie van Windows!
Microsoft geeft als oplossing om de partitie te vergroten . Maar daarbij wordt gebruik gemaakt van reagentc en diskpart, 2 tools die vanuit een opdrachtprompt gebruikt worden. Het gebruik daarvan is niet zonder gevaar, zeker als je daar geen ervaring mee hebt.
Als eenvoudiger alternatief kan je kan ook gebruik maken van Minitool Partition Wizard (de free versie is voldoende).
Bedenk wel dat rommelen met partities altijd een gevaar inhoudt. Maak zeker eerst een back-up van belangrijke persoonlijke data.

 

Er wordt evenwel aangeraden om die update enkel te installeren indien je BitLocker gebruikt, anders kan je ze beter verbergen met wushowhide.diagcab

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, RonnyC zei:

2) Graag had ik geweten hoe ik een (veilig) systeemherstel uitvoer waarbij alle bestanden van systeem worden verwijderd, want thans bemerk ik dat bepaalde bestanden gewoon terugkeren na een systeemherstel.

Wat dit betreft: lees even dit:  https://support.microsoft.com/nl-nl/topic/wat-is-systeemherstel-a9d1b33f-1df9-e0f2-8aa3-d904cd940ee4

 

En wat bedoel je eigenlijk met 'alle bestanden van een systeem'? een systeemherstel maakt namelijk net een kopie van die bestanden aan

 

Zoals jij het nu formuleert, lijkt het op een vraag als deze:  'maak eens een foto van mijn gezin, zonder dat mijn gezin er op staat' - gaat natuurlijk niet.

Vertaald: wat zijn voor jou 'alle bestanden van systeem' ? Dat bepaalde bestanden terugkeren is logisch, want die werden in je systeemherstel opgenomen.

 

Wat is je bedoeling eigenlijk? Waar wil je op af?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Passer wijzigde de titel naar Windows 10 - foutmelding bij update

Hallo RonnyC,

 

Op vele forums zijn ze bezig met een passende oplossing die voor een normale pc gebruiker is uit te voeren want de  meeste oplossingen die nu voor handen zijn

werken niet of moet je bijna een ICTer zijn met 100% Windows kennis.

 

Ik zou zoals @nokiaprox schreef de update voorlopig even verbergen, en afwachten wie er de beste oplossing voor maak we hopen Microsoft zelf want zij hebben weer

een steek laten vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met Minitool Partition Wizard (zie Nokiaprox) is het anders wel makkelijk te doen - en dat is een degelijk programma ('k gebruik het zelf ook geregeld)

en Idd: voor alle veiligheid een (systeem)backup vooraf maken... (en ook je bestanden veilig stellen)

 

(edit: en o ja: een herstel naar je fabrieksinstellingen gaat op dit terrein niets verhelpen)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hartelijk dank aan eenieder hier voor alle zeer nuttige bijdragen. Ik kan er intussen mee leven dat dit niet geïnstalleerd geraakt en wacht rustig de oplossing van Microsoft af voor een en ander volledig om zeep gaat.

 

Nogmaals dankjewel !

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.