Ga naar inhoud

Toetsenbordprobleem


Stefaan1965

Aanbevolen berichten

Hallo allen, zoals de titel al aangeeft doet mijn toetsenbord vreemd. als ik bvb. op de q tik, krijg ik een vreemde combinatie (AQW) ,de land en taalinstellingen staan juist, heb de combinatie ctrl shift, en alt shift al uitgeprobeerd, niets helpt. Kan er iemand me helpen? Alvast bedankt.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, 

 

Het verschijnen van “AQW” wanneer je de “q” indrukt, is te wijten aan de Verenigde Staten Internationaal toetsenbordindeling. Deze indeling is ontworpen om speciale tekens en accenten gemakkelijk te typen. Hier zijn enkele details:

 

Combinatie van tekens:

Wanneer je de “q” indrukt, wordt deze gecombineerd met de apostrof (‘). Dit resulteert in “q” + "’" = “q’”.

Als je vervolgens een andere letter typt, zoals “a”, wordt het geheel gecombineerd tot “aq” + “w” = “AQW”.

 

Waarom “AQW”?:

De “q” en “'” worden gecombineerd om specifieke accenten te genereren, zoals “ä” en “é”.

Het is een handige functie voor talen die deze accenten vaak gebruiken.

 

Oplossing:

Als je dit gedrag wilt uitschakelen, kijk je best opnieuw even naar de indelingen. Belgish punt zou er moeten staan.

 

Groetjes Ictknechter

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik(te)  nooit anders dan vs international indelingen, maar nooit te lui om te leren, zojuist de q getikt, en vervolgens die a, en dat levert niks anders op dan qa....

wellicht is er een indeling waarmee dit alles wel lukt, maar da's in elk geval niet de vs-int.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.