Ga naar inhoud

Google Drive - bestanden downloaden


p38cyq

Aanbevolen berichten

Ik heb je vraag gekopieerd en daarna gesteld aan Copilot van Edge. Dit was het antwoord van Copilot:

 

Om te achterhalen hoe vaak een bestand op Google Drive is gedownload, kun je de volgende stappen volgen:

  1. Ga naar Google Drive op je computer.
  2. Klik op het bestand waarvan je de downloadgeschiedenis wilt controleren.
  3. Als je meerdere bestanden wilt controleren, houd dan de Ctrl-toets (Windows) of de Command-toets (Mac) ingedrukt en klik op de gewenste bestanden.
  4. Klik met de rechtermuisknop op de geselecteerde bestanden en kies Downloaden.

Houd er rekening mee dat als je een bestand niet kunt downloaden, de eigenaar mogelijk de opties voor afdrukken, downloaden of kopiëren heeft uitgeschakeld voor mensen met alleen lees- of reactierechten. Zorg ervoor dat cookies van derden zijn toegestaan in je browser om bestanden uit Google Drive te kunnen downloaden. Je kunt dit controleren door naar chrome://settings/cookies te gaan en te controleren of “Inclusief cookies van derden op deze site” is aangevinkt voor drive.google.com.

Hopelijk helpt dit je om de downloadgeschiedenis van het bestand te achterhalen! 📂🔍

 

Nou, dat antwoord van Copilot slaat nergens op. Je achterhaalt hiermee helemaal niet de downloadgeschiedenis van een bepaald bestand. Je downloadt dan zelf dat bestand; meer niet. Ja, Copilot wordt volgens mij ernstig overschat. Copilot levert een goed lopend verhaaltje als antwoord op een vraag, maar inhoudelijk klopt er vaak niets van.

 

Ik heb zelf nog nooit een bestand uit mijn Google Drive ter download aangeboden aan anderen. Dus heb ik hier ook geen ervaring mee. Maar ik doe een poging:

Open jouw Google Drive en klik één keer op het bestand dat jij gedeeld hebt. Aan de rechterkant klik je dan niet op Details, maar op Activiteit:

 

65e39dafbe22d-2024-03-02_22_42_26-Window

 

Zie je daar dan informatie over het aantal keren dat het bestand gedownload is? Ik vrees zelf van niet. Ik heb namelijk zelf dat bestand gedownload naar mijn pc en daar zie ik geen melding van onder Activiteit.

Waar je dan wel zou moeten kijken voor die informatie (als hij al te vinden is), zou ik niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien helpt het volgende:

 

Open Google Drive

Klik rechtsboven op het tandwiel en kies dan Instellingen

Daarna klik je in de linker kolom op Meldingen

Zet een vinkje voor 'Alle updates over Google Drive-items ontvangen via e-mail"

 

65e3a1885f0f1-2024-03-02_22_58_20-Window

 

Ik weet echter niet of je dan ook voortaan een melding krijgt wanneer iemand een bestand van jou downloadt.

Tja, als het niet helpt dan kun je dan vinkje altijd weer weghalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel privaat als voor werk worden bestanden op google Drive bewerkt en ook gedownload met verschillende gebruikers. Vrees dat er standaard geen instelling aanwezig is om te zien hoe vaak een bestand gedownload werd.

 

Het vinkje plaatsen bij Instellingen-> Meldingen-> E-mail, geeft je geen info over hoe vaak gedownload. Bij toch althans niet, instelling stond reeds zo.

 

Ik zie wel bij aangemaakte Google maps kaarten hoe vaak ze bekeken zijn.

 

2024-03-03_09h18_23.png.4f3e4ea6b21b9cbb4d7ab09b05bcc316.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jouw vraag opnieuw gesteld aan Google, maar nu in het Engels: google drive download history

Het komt erop neer dat jij geen melding krijgt wanneer iemand met wie jij een link naar een downloadbaar bestand hebt gedeeld, dat bestand ook daadwerkelijk downloadt. En dat is in feite wat jij gedaan hebt: aan een aantal mensen een link doorgeven naar een downloadbaar bestand op jouw Google Drive. Je ziet het ook niet staan onder Activiteit.

 

Is het dan helemaal niet mogelijk om te achterhalen hoe vaak dat bestand gedownload werd? Ja, dat kan wel, maar niet bij de gratis Google Drive. Dan zul je je toevlucht moeten nemen tot betaalde opties:

  • Google Workspace
  • Orangedox

Daar zit een behoorlijk prijskaartje aan...

Zie dit artikel voor meer informatie: https://www.alphr.com/check-who-download-file-google-drive/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, p38cyq zei:

Da's inderdaad vrij duur voor een vzw. Zullen die weg dan ook niet volgen.

Bedankt!

 

Indien het voor een vzw is met een non-profit-doel zou je eens kunnen proberen of je bvb. Google Workspace niet gratis kan krijgen. Je kan hier eens kijken: https://www.google.com/nonprofits/offerings/workspace/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.