Ga naar inhoud

Ruimte vrij maken op C schijf


Wilma Westra

Aanbevolen berichten

er gebeurde wel veel, maar je had het niet in de gaten:

 

2024-04-10_09-31.png.eb0a1ffbabd236d027a540d3bd68d2b9.png

 

DISM was bezig en zat aan 5,7% van zijn onderzoek.

Laat hem dan maar doen tot hij aan 100% is en zijn uitslag aan je vertelt.

 

daarna dan die scannow doen (niet vergeten te enteren als dat commando (die tekst 'sfc /scannow' ) er ingegeven staat

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, porrelaar zei:

Je schreef in een eerder topic dat je gebruik had gemaakt van de registercleaner van CCleaner. Niet er doen. Geen enkele registercleaner gebruiken. Die maken meer kapot dan je lief is.

 

Dat is best een goede raad!

 

Maar mocht CCleaner de oorzaak zijn geweest van dit probleem, dan kan/kon dat terug rechtgezet worden.

Vooropgesteld dat TS (Wilma?) is ingegaan  op de vraag van CCleaner om een "back-up" te maken vooraleer het gevondene te verwijderen!

Deze wordt dan opgeslagen in een weliswaar nog zelf te maken map.

 

Hier een printscreen van één van mijn testcomputers:

image.png.0aa26dfe3a0cb35c88c1b838b71efbbd.png

 

Bij eventuele nadien voorkomende problemen kan men dit .reg bestand terug te plaatsen met een "dubbelklik".

Het register is dan terug zoals vóór het gebruik van CCleaner.

 

Heeft Wilma deze back-up gemaakt???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allen voor jullie hulp en meedenken.

 

2 uren geleden, Calvus zei:

Heeft Wilma deze back-up gemaakt???

Ja die had ik gemaakt, maar waarschijnlijk bestaat het probleem al veel langer en zou het dan helpen als ik de laatste back-up terugzet?

 

5 uren geleden, Passer zei:

r gebeurde wel veel, maar je had het niet in de gaten

Sorry, had ik idd niet in de gaten.

Nu heb ik het hem af laten maken, zie bijlagen.

 

Knipsel5.JPG

Knipsel6.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Wilma Westra zei:

zou het dan helpen als ik de laatste back-up terugzet?

als het probleem niet in die backup zit, gaat het helpen, anders niet - je kan het maar weten door die terug te zetten..

 

De scannow heeft dus bestanden terug correct gezet - 'k betwijfel of dàt de oplossing was, maar probeer ook dit even:

Probeer nu wat Porrelaar je eerst aanraadde:

 

23 uren geleden, porrelaar zei:

De Opdrachtprompt wordt gesuggereerd als beste overeenkomst. Klik aan de rechter kant op Als administrator uitvoeren

In het opdrachtvenster plak je onderstaande regel:

Dism.exe /online /Cleanup-Image /StartComponentCleanup

druk daarna op de Enter toets.

 

Als het nu lukt, sta je verder - lukt het niet, dan kan je als eerste proberen die backup terug te zetten (en weer doen wat Porrelaar vertelde)

en als dat weer niet lukt, begin ik ook te denken aan een 'vernieuwing' van je windows (zoals ook Porrelaar eerst voorstelde)

 

dus: even een paar dingen uittesten, dan weet je / weten we meer  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt: je krijgt je systeem zoals het was op het ogenblik van die backup.

Heb je nadien problemen opgelost, dan sta je weer aan je vertrekpunt van toen. Dat is altijd het probleem met een backup:

de problemen van daarna ben je terug kwijt, maar die van 'toen' (je hem maakte) heb je nu terug.

Soms is het kiezen tussen de pest en de hongersnood.

 

Daarom is het wellicht beter  van dit te doen:  https://www.pc-helpforum.be/topic/80027-ruimte-vrij-maken-op-c-schijf/?do=findComment&comment=615668

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.