Ga naar inhoud

USB-stick


agie

Aanbevolen berichten

IK wil een bestand (MP4) van 6.50 GB overzetten op een USB-stick van 8 GB, maar krijg een melding dat de ruimte te klein is om over te zetten.

Het is een nieuwe gekochte USB-stick en begrijp niet goed wat ik hier aan kan doen. Het zou toch moeten lukken?

Graag wat advies 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bestand is 6,54 Gb groot. In het echt, met de noodzakelijke overhead) eigenlijk wat meer.

Je komt daar dus dicht bij de 7,61 Gb van de USB stick.

Kan je eens een full format uitvoeren op die USB? In hetzelfde menu, gaan naar formatteren en vink "snelformatteren" uit. Dit duurt even.

Dan, in "eigenschappen" van die stick, extra, foutcontrole uitvoeren.

Lukt het overzetten dan wel?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De HEMA USB stick waarop je het bestand wilt gaan plaatsen, heeft als bestandssysteem FAT32. Het FAT32-bestandssysteem kan individuele bestanden van maximaal 4 GB opslaan. 
Het mp4 bestand is groter dan 4 GB, namelijk 6,54 GB. Dat gaat dus niet lukken. Je zou een USB stick moeten gebruiken die geformatteerd is volgens het bestandssysteem NTFS of exFAT. 

aangepast door porrelaar
Toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Passer zei:

euh... mis ik iets?  Hij kan hem toch gewoon in NFTS formateren, niet?

Je mist niets. Agie kan ofwel een andere USB stick gebruiken die geformatteerd is volgens NTFS of exFAT, of hij/zij kan die HEMA stick gaan formatteren naar het juiste bestandssysteem. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

('k zat al te denken van: die sticks van de Hema, zijn die misschien niet te formatteren of zo - maar niet dus...)

 

Dus Agie: gewoon formatteren naar NFTS en dan zou die film er (net) moeten op kunnen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Passer zei:

'k zat al te denken van: die sticks van de Hema, zijn die misschien niet te formatteren of zo - maar niet dus...)

Ja, het zou niet de eerste keer zijn, op dit forum al meerdere malen besproken: Made in China. 😀

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.