Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb deze laptop gekocht op 26-07-2025 in een pc winkel, dus hij is ne nieuwe laptop .

Ik kreeg deze melding: Updating policy, na de  gpupdate /force 

Hier ne print foto van mijn laptop gegevens.

Naamloos.jpg

Geplaatst:

De opdracht gpupdate /force is een commando dat in Windows wordt gebruikt om een gedwongen en volledige update van alle groepsbeleidsregels (Group Policy) op een lokale computer uit te voeren.

Dus er wordt gecheckt of alle voorgaande en benodigde updates zijn uitgevoerd. Vervolgens komen de updates zichtbaar voor installatie.

Het is dus niet zo dat deze opdracht zelfstandig de updates doorvoert! Dat had ik er beter bij kunnen zetten, excuses als dat niet duidelijk was 😬

Geplaatst:

En als 24H2 niet zichtbaar wordt dan is het zaak om de update handmatig uit te voeren.

Handmatig installeren W11 25H2:

-Ga naar de Microsoft Windows 11 downloadpagina en download het ISO-bestand voor de nieuwste versie.

-Gebruik de Media Creation Tool om een opstartbare USB-stick te maken.

-Volg de instructies op het scherm om uw pc vanaf de USB-stick op te starten en de installatie uit te voeren.

-Kies voor een upgrade die uw bestanden probeert te behouden.

NB: Zorg dus voor een complete backup van alle bestanden, foto's documenten etc. wat er lokaal op de laptop staat!

Geplaatst:
1 uur geleden, DCA zei:

Handmatig installeren W11 25H2:

Nog een vraagje.

Als ik deze instaleer (zie bijlage foto) kan je dan kiezen voor behoud van  App's -  instellingen - foto's - enz 

of zijn deze dan verwijderd ?

Naamloos.jpg

Geplaatst:

Ja dat is een optie, maar de/mijn ervaring leert is dat je ALTIJD een goede backup moet hebben voor het geval deze functie toch niet helemaal lekker werkt 😉

Geplaatst:

Ik betwijfel dat het hier gaat om een nieuwe pc.

Windows 11 versie 23H2, met installatiedatum 26/07/2025, de datum van aankoop dan nog wel.

Deze pc had normaal gezien Windows 11 24H2 moeten hebben.

Ik durf het niet met zekerheid zeggen, maar ik vermoed dat de pc niet geschikt is voor Windows 11 , en je daardoor 25H2 niet krijgt aangeboden.

Geplaatst:

Zou gerust wel eens kunnen,

maar eigenlijk kan het ook weer niet, gezien

5 uren geleden, terrin zei:

Heb deze laptop gekocht op 26-07-2025 in een pc winkel,

tenzij we er vanuitgaan dat de winkel je bedrogen zou hebben...

Twee vragen daarom:

1. je kocht toch geen refurbished laptop (tweedehands)  :questionmark:

2.

Doe iig even dit:  (en dit zal ons uitsluitsel geven): Download WhynotWin11 en laat het uitvoeren.

Vertel dan of je rode+groene dingen ziet ofwel alleen maar groene.  

(nog beter: plaats een screenshot van het resultaat)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.