Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste

Ik krijg mijn email adres niet in outlook geplaatst

Denk nochtans dat ik niets verkeerd doe

Zie bijlage

Zegt steeds dat er geen verbinding kan gemaakt worden

benny

Snap_2025_12_2808_45.02_002.png.20060c6caacb9ac0384d8e922b8015f6.png

Snap_2025_12_2808_43.45_001.png.4bc93a190d58d4f8b419ad76dac4fbc9.png

aangepast door kweezie wabbit
Email adres onleesbaar gemaakt
Geplaatst:

Hieronder het stappenplan, indien je probleem hierdoor nog niet opgelost raakt vermeld dan ook even welke versie van Outlook je gebruikt voor de helpers.

Je dient bij uitgaande server een vinkje te plaatsen bij verificatie vereist.

Stappenplan voor Outlook:
  1. Account Toevoegen: Open Outlook, ga naar Bestand > Account toevoegen en voer je Telenet e-mailadres en wachtwoord in.
  2. Handmatige Configuratie: Kies voor Handmatige configuratie of Extra servertypen en selecteer IMAP.
  3. Inkomende Server (IMAP):
    • Servernaam: imap.telenet.be.
    • Poort: 993.
    • Beveiligingstype: SSL/TLS.
    • Gebruikersnaam: Je volledige Telenet e-mailadres (bijv. jouwnaam@telenet.be).
  4. Uitgaande Server (SMTP):
    • Servernaam: smtp.telenet.be.
    • Poort: 587.
    • Beveiligingstype: Automatisch of STARTTLS (soms ook SSL/TLS, check Telenet's site).
    • Verificatie: Vink Voor de server voor uitgaande e-mail (SMTP) is verificatie vereistaan. Gebruik dezelfde instellingen als voor inkomende mail.
  5. Voltooien: Klik op Volgende of Accountinstellingen testen. Als alles correct is, krijg je groene vinkjes. Klik op Voltooien. 
Belangrijk:
  • Zorg ervoor dat je je Telenet wachtwoord correct invoert.
  • Als je problemen ervaart, herstart Outlook na de configuratie.
  • Kijk altijd op de officiële Telenet helpdesk pagina voor de meest actuele instellingen. 
Geplaatst: (aangepast)

Beste

Ik heb alles gedaan wat je beschreef

Het rare is dat hij in de nieuwe outlook wel gaat en in de oude niet, en die gebruik ik het liefst

Ik gebruik office 365

Maar als ik verder kijk is het office16

Zie bijlage

Snap_2025_12_2811_27.24_001.png.34af3a155a9f831b59b6d385f6067dd2.png

Snap_2025.12.28 11.30.35_002.png

Snap_2025.12.28 11.31.04_003.png

aangepast door kweezie wabbit
Email adres onleesbaar gemaakt
Geplaatst:

Topic starter werkt met Office 365, kan het dan zijn dat hij meer nut heeft van onderstaande link voor office 365.
Link komt ook van de website van Telenet: https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/internet/e-mail/e-mailprogramma-instellen-voor-outlook-2019.html

Link van DCA heeft het over de Office 2016, weet niet of dat nu in werkelijkheid zoveel verschil maakt.

Heb het zelf niet vergeleken, sorry.

Geplaatst:

Hoe ik de vraag interpreteer is dat het in Outlook 365 wel werkt en in Outlook 2016 niet, welke TS prefereert. Dus vandaar mijn link naar 2016 😉

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.