Ga naar inhoud

Muispointer en toetsenbord bevriest

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
32 minuten geleden, DCA zei:

Oké en probeer dit eens vanuit Veilige Modus.

Ik heb de PC opgestart in veilige modus met netwerk. Resultaat is hetzelfde: kan geen herstelpunt bereiken (kan niets typen in de zoekbalk). Of doe ik het verkeerd?

Geplaatst: (aangepast)

Dus ook in Veilige Modus heb je geen werkende USB apparaten?

In je eerste bericht meldde je namelijk dat je daar geen problemen had.

Dan ligt het probleem misschien toch meer aan de stroom / voeding dan aan de drivers.

Heb je ook in Veilige Modus verschillende USB poorten en verschillende apparaten geprobeerd?

aangepast door DCA
Geplaatst:
1 uur terug, Passer zei:

https://www.pc-helpforum.be/topic/74194-kan-pc-moeilijk-opstarten/#comment-578608

Moest dat ook niets helpen: kijk dan eens - voordat je systeem na en herstart weer bevriest - eens in je logboeken te raken en te zien of er 

terugkerende foutmeldingen in staan?

Maar probeer voor dit alles eerst eens uit wat er dus in Veilige modus gebeurt: heb je het dan nog of niet of ....  ?

In veilige modus worden pointer en toetstenbord niet uitgeschakeld.

Geplaatst:
1 uur terug, DCA zei:

Dus ook in Veilige Modus heb je geen werkende USB apparaten?

In je eerste bericht meldde je namelijk dat je daar geen problemen had.

Dan ligt het probleem misschien toch meer aan de stroom / voeding dan aan de drivers.

Heb je ook in Veilige Modus verschillende USB poorten en verschillende apparaten geprobeerd?

Zoals gesteld in TS treedt het probleem (blokkeren van muispointer) in veilige modus niet op. Ik heb geen andere apparaten geprobeerd in veilige modus omdat er daar (in veilige modus) blijkbaar geen problemen zijn met muis of toetsenbord. De spanning op de USB poort blijft ook mooi stabiel.

Vandaar dat Copilot dacht in de richting van drivers hernieuwen. Maar omdat ik die stap nogal drastisch vond vraag ik het advies van PC-Helpforum.

Geplaatst:

Maar dan moet je toch opdrachten kunnen uitvoeren?

Met de muis naar Configuratiescherm - herstel of anders met het toetsenbord Win+R toetsen, rstrui.exe intypen en dan een Enter geven.

Geplaatst:

omdat zowel muis als tobo ermee stoppen, zouden we ook die elementen moeten onderzoeken.

ik veronderstel dat muis en tobo een setje zijn en via één usb-ontvangertje werken.

als dat juist is: probeer de set dan eens serieus uit op een andere pc.

(was de onvanger van het setje wel uitgeplugd toen je dan andere tobo probeerde?)

Geplaatst:
4 uren geleden, falstring zei:

omdat zowel muis als tobo ermee stoppen, zouden we ook die elementen moeten onderzoeken.

ik veronderstel dat muis en tobo een setje zijn en via één usb-ontvangertje werken.

als dat juist is: probeer de set dan eens serieus uit op een andere pc.

(was de onvanger van het setje wel uitgeplugd toen je dan andere tobo probeerde?)

Muis (DELL) en toetstenbord (MEDION), beide met draad (niet draadloos) getest op een andere PC. Geen problemen gevonden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Helaas, je inhoud bevat woorden die we niet kunnen toestaan. Gelieve je inhoud te wijzigen en de volgende gemarkeerde woorden uit je bericht te verwijderen.
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.