-
Items
9.752 -
Registratiedatum
-
Laatst bezocht
Inhoudstype
Profielen
Forums
Store
Alles dat geplaatst werd door Dasle
-
Hoi JacquesOT, Sinds wanneer zijn de problemen begonnen, vrij recent na de aankoop van je HP TouchSmart rond 17 december of een tijd later? Rode streepjes op het scherm en een bieptoon kan duiden op een tekortkoming aan je grafische kaart. Ik zie wel in het logje van Speccy dat Service Pack 1 voor Windows 7 op 3 data geïnstalleerd is Op 23/02 , 24/02 , en op 25/02, is hier een bepaalde reden voor? Is het updaten naar Service Pack 1 merdere keren mislukt?
-
De Dell Vostro 1500 is een laptop niet? De drivers voor je laptop kun je hier downloaden Selecteer het juiste besturingssysteem voor het downloaden van de benodigde drivers. Je kan ze met een usb-stick op je laptop kopieren. Het is wel heel belangrijk dat je de drivers in de juiste volgorde installeert. In welke volgorde het dient te gebeuren kan je hier lezen Mocht je er niet uitkomen, vraag maar gewoon dan helpen we je verder ;-)
-
Dat betwijfel ik, daar als ik Google op het type laptop er 2GB geheugen inzit. Men eerste gedachte gaat uit naar een mindere kwaliteit van het draadloos netwerk. Gebruikt ze de laptop op een vaste plaats? Heeft ze de mogelijkheid om bekabeld te verbinden met het internet? Zou je eens kunnen nakijken hoeveel geheugen in de laptop zit, kijk eveneens even bij taakbeheer hoeveel geheugen er in gebruik is.
-
Beschrijf eens de problemen die je ondervindt.Kom je niet in het repair menu, start je dvd-rom niet op? Of installeer je Vista met een retail dvd? Heb je Vista succesvol geïnstalleerd en word er diverse hardware niet herkend? Kijk eens in apparaatbeheer waar er een uitroepteken vermeld wordt?
-
Download en installeer Speccy. Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware. Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ". In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een overzicht van de aanwezige hardware. Geef tevens het model en modelnummer van je HP.
-
Hoi sven, Misschien best dat we eerst je documenten proberen veilig te stellen mocht je je systeempartitie nog niet geformatteerd hebben. Heb je de beschikking over een werkende pc/laptop?
-
Graag gedaan Mocht je vraag hiermee beantwoordt zijn mag je het topic als opgelost markeren. ;-)
-
Hoi barde, Ga eens via Start/Configuratiescherm naar Programma's en onderdelen. In Programma's en onderdelen klik je aan de linkerkant op Windows onderdelen in- of uitschakelen. Er word even een overzicht gemaakt en kijk dan eens of Tablet PC-componenten wel is aangevinkt.
-
Met de Windows 7 Upgrade Advisor kun je controleren of je laptop geschikt is voor Windows 7 en op welke vlakken deze tekort schiet en eventueel ge-upgrade kan worden. Instructies voor het gebruik vind je op de zelfde site als hierboven vermeld.
-
Als je zou upgraden naar 512 of hoger gaat de laptop zeker soepeler werken. Als de laptop verder nog in goede staat is zou ik een upgrade wel overwegen. Als je bij Windows XP blijft lijkt mij 1 GB genoeg om vlot te kunnen werken.
-
AVG kun je verwijderen met de speciale Removal Tool.
-
Op dit moment heb je nog maar enkel de driver voor geluidskaart, grafische kaart en netwerk geïnstalleerd, of moeten deze ook nog geüpdatet worden?
-
geen audioapparaten gevonden na nieuwe install xp
Dasle reageerde op techniekerke's topic in Archief Hardware algemeen
Of je Sims 3 op de laptop kan spelen kun je hier even controleren Can You Run It? Vanuit het dropdown menu selecteer je The Sims 3 en klik op de knop Can u run it je zal wel een ActiveX bestand moeten downloaden en volg de aanwijzigingen. Je krijgt dan een overzicht van de onderdelen en of ze de test passeren of niet. AMD heeft ooit een externe grafische kaart gemaakt, maar deze werkte toen maar op enkele notebooks en koste ongeveer 600 dollar/ 400€ Techzine - ICT Nieuws: AMD toont externe grafische kaart voor notebooks -
Hoi anatool, Zelf heb ik goede ervaringen met Online Armor Free momenteel zitten ze aan versie 5.0 Een handleiding vind je via de volgende links. Handleiding Online Armor 4.5 Engelstalige handleiding Online Armor 5.0
-
Dit is niet mogelijk daar je notebook een Intel chipset heeft. Voor zover ik ze kan vinden zijn er enkel Vista drivers voor je systeem. Heb je de Vista driver al eens geprobeerd?
-
geen audioapparaten gevonden na nieuwe install xp
Dasle reageerde op techniekerke's topic in Archief Hardware algemeen
Mooi te horen dat het zover opgelost is Mochten er nog vragen zijn dan horen we het wel. Mochten je vragen beantwoord zijn mag je het topic als opgelost markeren. Groetjes Dasle -
Ja als je het regelmatig of dagelijks gebruikt is het handig als het mee opstart ;-) Maar voor het functioneren van de pc is het niet noodzakelijk. Als er verder nog vragen zijn laat je het maar horen.
-
Je ziet de vinkjes staan voor de items die met Windows worden opgestart. De volgende kan je weghalen raid_tool VTTimer Dit kan je probleem oplossen van de tools bij het starten van je pc. De volgende kunnen ook nog uitgevinkt. MsnMsgr msmsgs Druk op Toepassen en bevestig met OK Je zal een melding krijgen dat de wijzigingen ingaan als de pc opnieuw opstart. Je krijgt de keuze uit Opnieuw opstarten en Afsluiten zonder opnieuw op te starten Bij Opnieuw opstarten word de pc herstarten de wijzigingen doorgevoerd
-
Een andere mogelijkheid is dat de processor niet goed geplaatst is. Als er een processorpinnetje niet goed in de voet zit zou dit kunnen verklaren waarom het geheugen in Single Channel blijft draaien. Ook zou een pinnetje krom kunnen zijn daar er bij de assemblage kracht op uit geoefend is.
-
Download CPU-Z 64bit >>CPUID - System & hardware benchmark, monitoring, reporting Voer de tool eens uit en kijk onder het tabblad Memory of SPD of je onregelmatigheden vind.
-
Bij het type van je laptop horen nog 2 letters, kan je deze terugvinden aan de onderkant van je laptop? Zo ja vermeld deze dan eens. Voorbeeld: Amilo La
-
Da's vreemd daar de update's diverse geheugen problemen zou verhelpen maar dit blijkbaar niet Als je Speccy nu opnieuw uitvoert word er dan weer Single Channel aangegeven?
-
Ga via Start naar Uitvoeren en typ hier msconfig en druk op OK Het venster wat nu opent heet Hulpprogramma voor systeemconfiguratie Ga naar het tabblad Opstarten. Wat staat er allemaal onder Item voor opstarten?
-
Heb jij je BIOS geupdate? Heb je de RAID/SATA driver tijdens de installatie van Windows 7 toegevoegd? Wat is het merk en juiste type van de nieuwe 500GB harddisk?
-
Als je geen updates aan het installeren bent ga dan eens naar het BIOS startscherm. Selecteer daar met je pijltjes toetsen Integrated Peripherals en druk op enter. Nu krijg je volgend scherm Nu selecteer je VIA Onchip IDE Device en druk op enter. Nu opent volgend scherm Selecteer Onchip Sata en met de + & - toetsen kun je deze waarde wijzigen. Zet deze waarde op Disabled druk op F10 en als er gevraagd word om deze configuratie op te slaan typ dan Y en druk op enter je pc start opnieuw op. Je SATA controller is nu uitgeschakeld, krijg je nu nog dat progje Raid_tool.exe om uit te voeren? VTTimer.exe is dacht ik van de grafische kaart maar dat zal ik even moeten uitzoeken.
OVER ONS
PC Helpforum helpt GRATIS computergebruikers sinds juli 2006. Ons team geeft via het forum professioneel antwoord op uw vragen en probeert uw pc problemen zo snel mogelijk op te lossen. Word lid vandaag, plaats je vraag online en het PC Helpforum-team helpt u graag verder!
