Ga naar inhoud

[OPGELOST] foutmelding bij opstarten


Truitje

Aanbevolen berichten

Bij het opstarten van mijn computer krijg ik de volgende foutmelding:

"De NTVDM-CPU heeft een ongeldige instructie aangetroffen.

CS:06ed IP:012a OP:ff fc e3 58 20

Kies Sluiten om de toepassing af te sluiten"

Ik kan dan kiezen tussen Sluiten of Negeren, maar in beide gevallen kom ik niet verder. Werk nu in de veilige modus.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat het om een virus gaat.

Download

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/tools/security_tools/hijackthis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Klik op "Do a systemscan and save a logfile".

Zet hier dat logje aan je volgende bericht.

Bij Vista moet je eerst met rechterknopmuis klikken op Hijackthis en run as administrator.

Als het niet lukt om in veilig modus te downloaden dan bij iemand anders zijn computer downloaden en dan op usb zetten en naar uw computer gaan.

Je kan de bovenvermelde download installeren in veilig modus en uitvoeren.

Zodra Kape online is zal hij uw verder helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Heel erg bedankt voor je reactie en het advies.

Ik heb Hijackthis een systemscan laten doen en een logfile gekregen. Weet niet helemaal wat je bedoelde met 'zet hier dat logje aan je volgende bericht', maar ik ben maar zo vrij om de hele file mee te sturen, als bijlage.

Kun je hier iets mee?

Ik hoor het graag!

Hartelijke groet,

Truitje

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start Hijackthis op. Ben je gebruiker van Vista kies dan voor “Run as administrator" of "Uitvoeren als administrator". Selecteer “Do a system scan only”. Selecteer alleen de items die hieronder zijn genoemd:

R3 - URLSearchHook: (no name) - *{CFBFAE00-17A6-11D0-99CB-00C04FD64497} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k

O4 - HKLM\..\Run: [AlcxMonitor] ALCXMNTR.EXE

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware).

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.

Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien".

Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden.

Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan.

Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.

Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.

Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde.

Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder). De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM.

Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart.

Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kans dat het hier om een malwareprobleem zal gaan, begint wel erg klein te worden. Maar wil je - voor alle zekerheid - nog even dit als extraatje doen :

Download Combofix naar je Bureaublad.

Lees hier meer over correct gebruik van Combofix.

OPMERKING: indien je, tijdens of na het downloaden van Combofix of tijdens het gebruik van Combofix een melding krijgt van je Antivirus- of een andere realtime scanner, schakel dan deze scanner uit en download Combofix opnieuw.

Sommige scanners zien bepaalde componenten die Combofix gebruikt als verdacht en gaan deze blokkeren of verwijderen!


  • Dubbelklik op Combofix.exe om het te starten.
    Indien je Combofix al eerder hebt gebruikt, kan je een waarschuwing krijgen dat een update beschikbaar is. Sta toe dat ComboFix wordt geupdate.
    Volg de instructies, aanvaard de disclaimer door op Ja te klikken.
    Indien de Recovery Console niet geïnstalleerd is, wordt je gevraagd om dit alsnog te doen door op JA te klikken in het "Query - Recovery Console" venster (enkel voor XP, niet voor VISTA).
    Klik op OK en Ja om automatisch de Recovery Console te laten installeren.
    Klik na afloop terug op Ja om het scannen op malware te starten.
    Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log Combofix.txt openen.

Post dit logje in je volgende antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ntvdm.exe is a process that belongs to the Windows 16-bit Virtual Machine. It provides an environment for a 16-bit process to execute on a 32-bit platform. This program is important for the stable and secure running of your computer and should not be terminated.

Waarschijnlijk is het bestand corrupt.

Probeer eens op te starten vanaf de installatiecd (dvd) en doe een herstelinstallatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, ik heb nog wel van die hocus spocus toetjes in mijn hoedje.

Ik wil U erop attent maken dat deze stap NIET zonder gevaar is en echt alles op eigen risico is! Maar voor mij is dat beter dan een herinstallatie.

Succes.

_______________________________________________

  1. Plaats de cd-rom van Windows XP in het cd-station en start de computer opnieuw op. Selecteer desgevraagd de benodigde opties om vanaf de cd op te starten.
  2. Wanneer het tekstgedeelte van Setup begint, volgt u de aanwijzingen. Selecteer de hersteloptie door op R te drukken.
  3. Kies de installatie: Dit is standaard, 1
  4. Voer de administrator wachtwoord indien van toepassing.
  5. Typ: bootcfg /redirect useBiosSettings
    Druk op enter
  6. Typ: bootcfg /default
    Druk op enter
  7. En nu gaan we echt hocus spocus doen
  8. (heel belangrijk sla geen enkel bestand over nu en doe exact wat ik typ)
    typ deze reeks regels (na elke regel druk je wel op ENTER)
    md tmp
    copy c:\windows\system32\config\system c:\windows\tmp\system.bak
    copy c:\windows\system32\config\software c:\windows\tmp\software.bak
    copy c:\windows\system32\config\sam c:\windows\tmp\sam.bak
    copy c:\windows\system32\config\security c:\windows\tmp\security.bak
    copy c:\windows\system32\config\default c:\windows\tmp\default.bak
    delete c:\windows\system32\config\system
    delete c:\windows\system32\config\software
    delete c:\windows\system32\config\sam
    delete c:\windows\system32\config\security
    delete c:\windows\system32\config\default
    copy c:\windows\repair\system c:\windows\system32\config\system
    copy c:\windows\repair\software c:\windows\system32\config\software
    copy c:\windows\repair\sam c:\windows\system32\config\sam
    copy c:\windows\repair\security c:\windows\system32\config\security
    copy c:\windows\repair\default c:\windows\system32\config\default
    Typ nu: exit en de computer herstart vanzelf.

Ik hoop dat je computer terug de oude is.

Zoniet dan moet ik mijn collega's gelijk geven en zit er niets anders op dan een nieuwe installatie.

Houd ons op de hoogte AUB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Iedereen die gereageerd heeft nog hartelijk bedankt. Ik werd niet vrolijk van die drastische maatregelen en vond iemand met verstand van computers die er naar wilde kijken. Dat hielp, gelukkig.

Nu willen jullie natuurlijk weten wat die nu gedaan heeft, maar dat kan ik niet helemaal navertellen ben ik bang.

Een armzalige poging: het was iets met de userinit.exe. Hij heeft een paar regels ergens vandaan gekopieerd naar iets anders en daarmee kennelijk iets overschreven wat dwars lag. In elk geval start mijn computer weer gewoon.

Excuus dat ik niet duidelijker kan zijn en nogmaals dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.