Ga naar inhoud

[OPGELOST] Virus: New (Poly) Win 32


Aanbevolen berichten

Ik heb dus een probleem met enkele virussen. Hierover heb ik al een vriend van me gecontacteerd. Ik ga gewoon die mails naar en van hem hier kopiëren daarmee heb je het hele verhaal en de oplossingen die ik al geprobeerd heb: (Wel van onder naar boven lezen)

Wel ik heb ze moeten verwijderen en soms vroeg het programma of ik wel zeker was dat ik het bestand wou verwijderen en bij die bestanden heb ik dus voor verplaatsen gekozen. Echt enorm bedankt voor de hulp!! Volgens mij is mijn computer nu wel virusvrij, maar ik kan nog steeds geen programma's als rekenmachine, WMP, Paint, alles bij ontspanning,... openen. Ik kan ook niets openen van configuratiescherm dus ik kan niets deinstalleren eig.

Bij configuratiescherm krijg ik de melding dat het bestand rundll32.exe niet gevonden kan worden. Dat is nogal een cruciaal bestand heb ik de indruk.

Kan ik dat op één of andere manier terugplaatsen ofzo? Dat zou wss al een deel oplossen (nl configuratiescherm) en zou ik dan die programma's zoals paint en WMP ergens kunnen downloaden? Bij Windows 7 moet je dat al doen dacht ik.

Nog eens enorm merci voor de hulp!!

xxx

Subject: RE: Computerprobleempje

To: lientebollemeis@hotmail.com

.ExternalClass .EC_hmmessage P{padding:0px;}.ExternalClass body.EC_hmmessage{font-size:10pt;font-family:Verdana;}Best herstellen dan! Zeker met die bestanden:)

Van: Lien Geeroms lientebollemeis@hotmail.com

Onderwerp: RE: Computerprobleempje

Ik heb dus dat programma gedownload en geinstalleerd en mijn pc opnieuw opgestart. Tot zover zeker alles al goed. Nu zitten die virussen wel in bestanden zoals rundll32.exe en ik vermoed dus dat windows zulke bestanden wel nodig heeft om normaal te werken. Doe ik er dan goed aan om die bestanden door da programma te laten verwijderen of beter verplaatsen of herstellen?

Subject: Re: Computerprobleempje

To: lientebollemeis@hotmail.com

Kort antwoordmailtje op een lange mail :P

ok, dit is wat ge ff moet proberen:

Avast free downloaden en hem laten scannen (hij vraagt dat bij de installatie, om een scan uit te voeren de volgende keer dat je opstart) Doe dit zeker! Hij scant dan alles voor windows geladen wordt :) Dat verwijdert een stuk gemakkelijker de virussen.

Hopelijk werkt dat, en anders moet ik de pc eens overnemen, als dat niet zou werken.

Succes!

ps: avast free home edition: http://www.avast.com/eng/avast_4_home.html

Philip

Hey Philip,

Ik heb nog eens een probleemke met mijn laptop.

Naar aanleiding dat dat ik dacht dat mijne computer aan een zangcarrière wilt beginnen, probeerde ik eens bij geluiden te kijken bij configuratiescherm om te zien of er niets verkeerds was ingesteld ofzo. Toen ik dat probeerde, kreeg ik een foutmelding van DEP (preventie ofzoiets) en dan de foutmelding (foutenrapport verzenden) dat regsvr32.exe niet goed werkte ofzo. Ik kreeg ook berichten van mijn virusscanner dat er een virus zou zijn. New Ply Win32 en New Win32 komn vaak terug. ik zag dat dat virus in oa hot potatoes zat en ik kon dat programma idd niet meer opstarten (heb het wel opnieuw geinstalleer dus dat is gelukkig in orde)

Vandaag startte ik mijn computer weer op en bij het aanmelden kreeg ik weer zo'n DEP bericht en dan een foutenrapport voor rundll32.exe. Ook startte Windows Verkenner automatisch op in de map van het account "Lien" wat raar is want ik log mij in met het account "Lien Geeroms". Af en toe krijg ik eens spontaan zo'n foutenrapport van rundll32.exe of regsvr.exe. Ik wou mijn computer afzetten, maar ik kreeg een geheugenfout en ik heb hem dus met de startknop moeten uitzettten. Toen ik dan weer mijn computer opnieuw opstartte, kreeg ik hem niet meer opgestart omdat ik weer een geheugenfout kreeg bij logonui.exe (of iets in die aard). Als ik op OK enkele keren had gedrukt ging dat weg en kreeg ik zo'n inlogvenster gelijk je krijgt als je CTRL+ALT+DEL+DEL doet (of zoals op KaHo om je in te loggen).

Ik ben op dit moment weer een virusscan aan het doen. Mijn virusscanner is Mcafee en toen ik mijn computer dan toch opgestart kreeg startte Mcafee niet mee op gelijk hij normaal moet doen, maaralles in configuratiescherm kan ik weer opstarten. Ennog één ding als ik via Start de programmalijst wil openen, krijg ik het bericht dat control.exe er niet meer is. Ik krijg daardoor geen lijst met alle software die op mijn pc geinstalleerd staat, maar ik kan daar wel nog aan via configuratiescherm.

Ik weet totaal niet wat er gaande is nu met mijn PC, laat staan hoe ik het moet oplossen, maar ik had gehoopt dat jij mij misschien zou kunnen verder helpen. Ik heb wel zo de indruk dat het niet met een zangcarrière te maken heeft.

Ik heb een paar screenshots bijgevoegd als dat zou helpen. De bestanden naamloos zijn van begin deze maand. De rest is van vandaag.

Groetjes

Lien

Op mijn laatste mail heeft hij nog niet geantwoord. Heb zelf nog even gezocht en ben zo regtool tegengekomen (zo kwam ik ook op dit forum). Nu regtool is zeer goed, maar je moet je registreren. Ik ga er geen 30 euro aan geven dus ik vroeg mij af of er nog iets anders kan aan doen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

RegTool kan je best niet downloaden, zou je wel eens zuur kunnen opbreken :s

Download HiJackThis

Dubbelklik op HJTInstall.exe

Hijackthis wordt nu op je PC geïnstalleerd, een snelkoppeling wordt op je bureaublad geplaatst. Klik op "Do a systemscan and save a logfile". en hang dit logje aan je volgende bericht.

NB. Ben je een gebruiker van Windows Vista dan moet je eerst rechtsklikken op HijackThis.exe en dan kiezen voor "Run as Administrator".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen heb ik regtool wel al laten repareren en behalve dat ik nog steeds die programma's kwijt ben (zoals paint, rekenmachine (voor wmp heb ik ondertss een oplossing) is er in feite niets veranderd. Er zijn geen noodzakelijke programma's die ik nu nog echt mis, waar ik geen alternatief voor heb. Ik was toch van plan om over een paar maand een nieuwe laptop te kopen dus ik kom nog even toe met deze voor wat ik hem nog nodig heb.

Ik heb wel geprobeerd om op die link te klikken die je gaf, maar ik geraak niet op de site (de webpagina kan niet worden weergegeven).

Ik heb trouwens Xp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat al gedaan voor rundll32.exe, wmplayer.exe en mspaint.exe. Kladblok werkt ook nog en ik denk nog wel andere programma's ook alleen de link via start werkt niet waardoor het lijkt alsof die programma's niet werken. Ik mis wel nog dingen zoals PowerDVD (stond standaard op mijn PC, maar mis ik niet echt).

Welke bestanden moet ik van een andere PC juist kopiëren om alle speeltjes van ontspanning terug te hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De programma's waarvoor je de exe bestanden niet kan recupereren van een andere computer zal je moeten herinstalleren vrees ik.

Als je internet explorer gebruikt, zet dan eens de internet opties terug naar de standaard instellingen en probeer dan opnieuw om hijackthis te downloaden. Als het nog niet lukt, doe dan wat Stegisoft zegt: downloaden op een usb-stick en dan vanaf de stick installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.