Ga naar inhoud

Contactformulier publisher ? wie kan mij verder helpen?


Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...

Het makkelijkste is om mailto: te gebruiken in de <form>-tag. Het nadeel hiervan is wel dat het mailtje dan wel wordt afgehandeld door de bezoeker zijn email-client. Deze optie kan dus niet anoniem gebruikt worden. En wil soms wel eens falen.

Er zijn ook een aantal websites waar je een contactformulier kan opbouwen. Deze zet je als een Iframe in je website. De rest wordt allemaal afgehandeld door de website waar jij geregistreerd bent. Alle mailtjes komen bij jou uit. Nadelig hiervan is dat ze misschien niet gratis zijn, en zijn ze dat wel dat er heel veel reclame tussen zit. Wat de bezoeker ook niet graag wilt zien.

Er is een andere manier, en dat is om het zelf te maken met behulp van PHP. Dit is een taal die afgehandeld wordt door de webserver. Normale HTML code wordt namelijk afgehandeld door de bezoeker zijn of haar pc.

Om zo een formulier te maken kun je heel veel dingen gebruiken.

- Wel of geen captcha (wat is captcha?)

- Wel of geen controles of iets wel of niet noodzakelijk ingevuld moet worden.

- en ga maar door.

Hier heb je jammer genoeg wel kennis van PHP voor nodig. Of andere programmeer-taal die je helpt met PHP.

op PHP: Hypertext Preprocessor staan alle functies die je kan gebruiken.

Op W3Schools (hier) staat in het kort uitgelegd wat een makkelijke manier is om een email te kunnen verzenden met PHP.

het principe is makkelijk. Je hebt een formulier (in HTML code) en zorgt dat de method POST is. en de action het PHPbestand is waar de afhandeling in voor komt.

VB:

<form method="post" action="mail.php">
// hier alle items die je in je formulier wilt plaatsen.
</form>

Is de laatste optie die ik gaf abracadabra? Dan kun je beter op zoek gaan naar een website die kant en klare formuliertjes kan opbouwen door te registreren.

Ik hoop dat je hiermee verder op weg kan.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.