Ga naar inhoud

Van 32-bit naar 64-bit


boomie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik weet nie echt of dit bij het juste forumonderwerp is, maar ik post het toch maar hier.

Ik werk nu met Windows XP Home edition en ik heb het opgezocht en dat is 32-bit. Nu vraag ik mij af ofdat het veel voordelen biedt om 'over te stappen' naar 64-bit. Ik denk dat het iets te maken heeft met het beschikbaar werkgeheugen die daardoor vergroot ofzo. En werkt je computer daardoor sneller?

de reden dat ik dit wil doen is omdat sommige programma's alleen maar werken op een 64-bit computer.

Dus ik zou graag de voordelen en ook de mogelijke nadelen weten vooraleer ik dit overweeg en graag zou ik dit weten ofdat dat iets zou veranderen aan de bestanden enzo op de computer (niet meer kunnen openen,...)

En als de voordelen meer doorwegen dan de nadelen, Hoe doe je dit? Het heeft toch te maken met de software of niet.

Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan niet zomaar overschakelen naar 64 bits.

Uw processor moet ook 64 bits ondersteunen.

Om 64 bits te kunnen werken moet je minimaal 4 Gb geheugen hebben.

Als je met XP niet snel kan dan zal je zeker niet met 64 bits sneller zijn.

64 bits maakt in geen geval de computer sneller maar opslaan doet het sneller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.