Ga naar inhoud

Nieuwe Game PC


Jasper

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik ben jasper en ik ben hard toe aan een nieuwe PC. Mijn vorige pc was een zelfbouw model wat ik met een familie lid gemaakt had. Nou gaat dat jammer genoeg niet meer lukken. En weet ik er zelf niet genoeg van af om het zelf te doen. mijn vraag was nou zouden jullie mij kunnen helpen met het zoeken van een mooie pc

Waarvoor heb ik een PC nodig ?

Ik zal mijn pc vooral gaan gebruiken voor het spelen van games als cod mw2 en binnenkort black ops. Verder heb ik hem ook nodig voor mijn opleiding en zal er solidworks op moeten gaan draaien. (Een zwaar 3D ontwerp programma) graag zou ik ook een aansluiting willen hebben voor mijn 5.1 speaker systeem. Ik zou het heel fijn vinden als mijn beeld er heel mooi uit zou zien met het spelen van de spellen.

Wat is mijn budget ?

mijn budget is ongeveer 800 a 900 euro. maar al kan het al voor minder maar wel goed voor mijn wensen heb ik het liever goedkoper.

Een merkcomputer of een samenstelling ?

dit maakt in mijn geval niet uit als ik maar een compleet gebouwd en instaleerd systeem krijg

Ga ik overklokken ?

nee, nog nooit gedaan ook

Ga ik later upgraden ?

waarschijnlijk niet

mischien alleen de grafische kaart op zen tijd

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?

niet echt nodig

Heb ik een besturingssysteem nodig ? -

ja graag windows 7 home premium

Ga ik zelf installeren ?

ik heb al een monitor van iiyama van 24 inch en een resolutie van 1920-1080

en verder heb ik een game muis en toetsenbord

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ok hier is mijn samenstelling:

Azerty

Behuizing: AeroCool QS-200 (Micro Tower met 2 120mm intakefans en 1 120mm outake. Tevens kunnen er nog op het zijpaneel 2 fans gemonteerd worden voor extra koeling)

Systeem Fan: Tacens Aura Ice 120mm (Intake fan)

Systeem Filters: 2x Scythe 120mm fan filter (Houd stof tegen)

Voeding: OCZ ModXStream 600W (Leverd voldoende en is tevens modulair)

Moederbord: Gigabyte GA-H55M-S2 (Gewoon een simpel bordje geen poespas)

Processor: Core i5 760 2.8GHz (Quad-core dus lekker snel)

Koeler: Scythe Yasya (Opvolger van de Mugen 2 processor koeler)

Geheugen: Kingston ValueRAM 1333MHz (Overclocken ga je niet doen dus dit geheugen voldoet, zelfs dan kun je nog een kleine overclock halen zonder over de maximale snelheid van het geheugen te gaan)

Grafischekaart: Gainward GTX 460 768MB (Is aanzienlijk sneller dan de HD5770, en ongeveer net zo duur op het moment)

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optische drive: Samsung SH-S223C DVD brander

OS: Windows 7 Home Premium 64 bit

Assemblage met 1 Jaar garantie. Windows zul je wel zelf moeten installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor je snelle reactie. ik zal vanmiddag nog even een lijstje posten met me oude systeem en wat ik er nog van heb want ik vraag me dus af of ik er nog dingen uit kan gebruiken zoals de kast bijvoorbeeld en of dit scheeld in de prijs.

Nou even gekeken maar me oude pc kan ik niks meer uit gebruiken die is gewoon op

aangepast door Jasper
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

hhmm ik heb even rond gekeken maar ik denk dat de videokaart die er in zit niet goed genoeg is aangezien jij een grafisch zwaar programma wil draaien. je zult meer in de richting van een GTX 460 videokaart moeten gaan denken, deze kaarten zijn momenteel redelijk goed en zijn rond de 160-200 euro dacht ik. deze kaarten zullen denk ik wel voldoen aan de requirements van solidworks.

weet je welke versie van solidworks je gaat draaien? (voor die gene die willen controleren of de videokaart het aan kan solidworksrequirements)

aangepast door bergkid
heb ff een link er bij gezet en nog wat bij gezet
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.