Ga naar inhoud

Geen “betrouwbaarheidsgeschiedenis na systeemherstel?”


WaWa

Aanbevolen berichten

Kurt, Stegisoft, Kweezie Wabbit,

Bekijken jullie eens samen mijn laatste screenshots? Zó ziet het er dus nu uit na de twee laatste suggesties, die ik met wat schrik (maar moreel gesteund door jullie) heb uitgevoerd. Hopelijk wèrkt het nu echt na een paar uur wachten.

MVG

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ja, want we hebben echt alle methodes die we op Google konden vinden (en uit onze eigen ervaring) gebruikt om het probleem op te lossen. Als je het toch graag terug aan de praat krijgt, is het misschien aangewezen je computer terug te zetten naar fabriekstoestand (met de geleverde cd) of een format te doen en Windows 7 er terug op te plaatsen. U bent dan wel allle programma's en documenten kwijt. Bewaar uw documenten eerst op een stickje of externe harde schijf.

Maar we hopen natuurlijk dat het niet zo ver zal komen. Maar soms is formatteren de meest ideale oplossing...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het dan, mijn laatste RAC printscreen. Als het werkelijk moest kan ik alleen de ingebouwde Acer One-Buttom recovery doen. Ik heb geen installatie dvd. dat is niet voorzien bij zo een Acer Veriton. Daar voel ik echt niet veel voor. Vooral om dat ik dan vanaf 0 moet beginnen. :dong: Ik hoop echt na al die moeite die jullie je getroost hebben dat het nu na een paar uren zal werken.

post-19635-1417704156,6389_thumb.jpgMVG Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een printscreen gemaakt van het tabje "Algemeen". Maak ook eens een printscreen van het tabje "Instellingen" en als het kan iets groter indien mogelijk.

PS: wat je ook eventueel nog kan doen is een herstelpunt terugzetten heel ver terug in de tijd, toen het nog wel werkte. (als het ooit gewerkt heeft)

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

post-19635-1417704156,775_thumb.jpg Hello Forumvrienden, Hier is het dan. Instellingen bij RAC. Het heeft altijd gewerkt en ik heb het ook dikwijls nagezien. Een zeer oud herstelpunt heb ik niet meer. Alleen een 'systeemherstelschijf' en dat heb ik in het begin van de problemen gebruikt. Misschien op mijn Backup schijf die ik heb sinds een maand of drie. Alleen vind ik mijn weg niet zo goed doorheen die wekelijkse Backups gedaan met 'Win7 Back up en terugzetten'. Zoals je allicht zag, heb ik nu de grafiek met de gele balk, zeggende dat het over een paar uren zal beginnen registreren. Maar ja, dit heb ik al verschillende keren gehad. Na deze laatste ingrepen zo diep in het systeem is er misschien hoop? MVG Walter aangepast door WaWa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Forumvrienden,

Hoewel het (nog) niet werkt wens ik jullie toch te danken voor het geleverde werk. De beste beloning zou zijn dat het over 'enkele' uren zou beginnen werken, zoals in het gele blok vermeldt. Iedereen heeft graag te zien dat zijn inspanningen niet tevergeefs waren.

In ieder geval hou ik jullie op de hoogte.

MVG Walter (WaWa)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Als ik het goed begrijp wordt er gezegd dat de informatie van het verleden verloren is. OK, maar ik wens slechts te zien wat er nù gebeurt. Wat is er dan eigenlijk misgegaan dat het niet meer werkt?

Ik zoek in mijn Backup schijf hoe ik een systeemherstel kan terugvissen van 2-3 maanden geleden, maar ik begrijp de logica niet van het 'terugzetten'. Welk bestand of map? De gebruikte terminologie vind ik nergens uitgelegd. Ik deed nochtans éénmaal per week een 'aanbevolen' backup met systeemkopie. Alleen vind ik het niet terug. Kan iemand mij dat uitleggen?

MVG

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan terug aan die backup van systeemkopie als je een systeemherstel cd maakt en daarmee je computer opstart.

Hoe je zo'n systeemherstelcd maakt lees je hier: http://www.pc-helpforum.be/f251/hoe-maak-ik-een-systeemherstel-cd-26619/

Daarna opstarten met die cd, en uit dat menu kiezen voor System image recovery of zoiets en automatisch wordt je backup gevonden (staat normaal in WindowsImageBackup, maar Windows vind die automatisch terug).

Je hoeft niet echt een systeemherstelschijf aan te maken in Windows 8 want het gaat ook zonder!

Je kan de reparatieopties van Windows 7 ook bereiken door op F8 te drukken tijdens het opstarten van je computer (druk meerdere keren op F8 voordat het logo van windows verschijnt). Kies daarna Uw computer herstellen en bevestig met enter.

Nu krijgt u de wizard met een menu (Startup Repair, System Restore, System image recovery, ...).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.