Ga naar inhoud

Geen “betrouwbaarheidsgeschiedenis na systeemherstel?”


WaWa

Aanbevolen berichten

WK,

Ik heb destijds een systeemherstelschijf gemaakt en heb ook de instrukties hoe ze te gebruiken. Maar: dat heb ik al eens gedaan n.a.v. het probleem. Nog eens proberen? Misschien heb ik het wel niet juist gedaan. Ik behou toch alles wat ik heb en alleen het bestuurssysteem wordt gerepareerd?

MVG

WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Doe eens hetvolgende:

Druk constant op F8 tijdens het opstarten. Uit dat menu dat je dan krijgt, kies je voor "Uw computer herstellen".

Nu krijgt u de wizard met een menu (Startup Repair, System Restore, System image recovery, ...).

Kies daaruit: System image recovery (dus niet voor system restore).

Misschien vind Microsoft dan een systeemkopie die hij ooit automatisch gemaakt heeft.

Er is een verschil tussen een systeemkopie en een systeemherstelpunt. Een systeemkopie is een kopie van gans je computer. Een systeemherstelpunt is een kopie van vooral je registerinstellingen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kurt,

Ik heb via F8 een herstelpunt terug gevonden van eind aug. Na voltooiing kreeg ik dat het niet was gelukt met een foutmelding 0w8000fff. Dan opnieuw met hetvolgende herstelpunt van 15 sept., maar dan was het probleem al opgetreden. Weer dezelfde foutmelding. Ik kan nog vroeger teruggaan. Wat nu: (1) vroeger teruggaan of (2) toch de herstelschijf gebruiken. Weerom de grafiek met gele balk (kan normaal zijn). Ik kan ook alles zo laten, maar dat zint me niet zo. Bedankt voor alles en je volhouden. Ik hoop dat je mij nog van antwoord kan dienen. Wat een lijdensweg...

MVG WaWa

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kurt,

Ik heb het geprobeerd. Herstelschijf geplaatst, pc uit, pc aan, willekeurige toets drukken, wizard volgen ← volgens de MS instrukties. Ik hoor de schijf opstarten en verder: niets... Ligt het aan mij? Wat doe ik verkeerd? Amai. Wat een ellende!

Ondertussen heb ik een herstelpunt gevonden dat goed heeft gewerkt: van 23.8. Dus verkies ik nu af te wachten of het zo goed komt. Wel heb ik veel updates moeten doen van programma's zowel als van MS. Ongeveer alles wat in één maand bijgekomen was natuurlijk. Een paar uurtjes werk. Gelukkig heb ik UpdateChecker om dat uit te zoeken. Ik laat je zeker weten hoe het verloopt.

MVG

WaWa

aangepast door WaWa
verloop van probleemoplossing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kurt,

Hier ben ik weer. We zijn nu anderhalve dag later en het blijft hetzelfde, na degelijk systeemherstel. De gele balk verwijnt na een paar uur en dan zou de grafiek moeten ingevuld worden, denk ik. Nu blijft het blank.

Ik heb zo het gevoel dat er iets is veranderd bij de instellingen van de taakplanner. Kunnen we dat niet eens nagaan?

Systeemherstel laat persoonlijke instelligen allicht staan en darrom, denk ik, helpt het niet. Zie hierna (als je de moed nog hebt) wat ik nu te zien krijg:

Bij RAC task staat: Taak Microsoft Betrouwbaarheidsanalyse voor het verwerken van systeembetrouwbaarheidsgegevens.

___________________________________________________________________________

Aanklikken van eigenschappen toont hetzelfde van in het midden, hier staat:

Algemeen: Taak Microsoft Betrouwbaarheidsanalyse voor het verwerken van systeembetrouwbaarheidsgegevens.

Trigger: bij een gebeurtenis; logboek application bron, enz.

Acties: Aangepaste handler

Voorwaarden: geen enkel vinkje aan.

Instellingen: geen enkel Vinkje aan

Info: Informatie 26/09/2010 5:43:06 140 Registratie van taak bijgewerkt info, gevolgd door een ganse reeks.

___________________________________________________________________________

Ik heb de indruk dat we hier iets moeten her-instellen. Kan je helpen? Eens zien hoe het er bij jou uitziet en dan bij mij toepassen?

Als ik onderaan de blanko grafiek naar: 'Oplossingen voor alle problemen zoeken' klik vind het systeem geen oplossing (wat dacht je?). Als ik op 'Alle probleemrapporten weergeven' klik, krijg ik wel degelijk een opsomming van recente gebeurtenissen. Er werkt dus wel iets. Alleen krijg ik geen grafiek. Is er echt geen mogelijkheid om de RAC van de taakplanner naar fabrieksinstellingen te herstellen? Ik heb echt het gevoel dat de triggers niet juist zijn. Misschien is dat gebeurd bij mijn vruchteloze pogingen om iets terug op te starten. Ik had het zo graag weer op orde gekregen.

Echt jammer, ik had je zo graag goed nieuws gemeld, zodat we ons allemaal goed voelen, na de geleverde inspanningen.

Dank bij voorbaat.

WaWa

aangepast door WaWa
Nieuwe toestand
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Forumvrienden,

Aangezien mijn 'probleem' halsstarrig blijft zitten, heb ik het volgende gedaan: als ik mijn pc'tje opstart staat in het eerste Acer zwart scherm F12 bootmenu. Ik heb met mijn systeemherstel-DVD er in op F12 gedrukt vóór Windows begint. Hierop verscheen een venster met een vraag of vier, waaronder HL-DT-ST-etc. (de naam van mijn E-drive), met de pijltjes hiernaar genavigeerd, gevolgd door 'enter'. Het dvd-RW machientje heeft een minuut of zo gezoemd en dan is Windows opgestart. Er was wel een en ander gebeurd o.a. de betrouwbaarheids-grafiek weer met de gele balk en de tekst dat het een paar uren zal duren voordat het zal werken. Na een paar uren, weer als voorheen: Gele balk weg en blanco grafiek. Mijn vraag is nu: is mijn besturingssysteem gereset? Is er nu hoop? Ik vind echt nergens een serieuze uitleg hoe de herstelschijf moet gebruikt worden. De officiële MS uitleg doet het in ieder geval niet. Iemand een beter idee?

Wat kan er nog bedacht worden? 't Is frustrerend. Ik hoop dat er nog doorzetters zijn die het op gang brengen. Na al die moeite². Hopelijk schijnt de ☼ ooit eens terug.

Groeten aan alle moedige helpers.

MVG WaWa

aangepast door WaWa
correcties
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kurt, of iemand anders,

Ik heb op 1 september een herstelschijf gemaakt. Nooit ben ik 100% zeker geweest of het herstel die ik deed wél van de systeemherstelschijf kwam. Nu staat het net vol met instructies hoe je zo ’n systeemherstelschijf maakt, maar niet hoe je ze opstart en/of gebruikt. De MS instructie deugen niet of mijn systeem is slecht ingesteld. →→→ DVD plaatsen > pc uit > pc aan > willekeurige toets vormen werkt niet! Nergens maar dan ook nergens vind ik een alternatieve wijze om deze DVD in te schakelen. De datum is perfect. Alles werkte goed op 1 september. Ook de betrouwbaarheidscurve. Kan iemand mij zeggen hoe ik dit ding wel degelijk kan laten werken? Ik wil het even zo proberen. Vroeger bij mijn oude pc was het: schijf erin, op het icoontje klikken en het vertrok. Nu niet meer… Zo iets zou moeten simpel zijn, maar dat is het bij mij (weeral) niet

Merci,

Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.