Ga naar inhoud

Geert Majoor

Aanbevolen berichten

Lijkt me een oververhittings probleem.

Kun je iets meer gegevens verstrekken over het systeem?

Is het een laptop of desktop?

Merk en type van de pc?

Welk besturingssysteem?

Het betreft een laptop merk Acer. Type Aspere 7520G en het besturings systeem is van Windows Vista.

Hij stond nog niet zolang aan toen hij uitviel. In het verleden, deze is nu 2 jaar oud, heb ik het vaker gehad en toen heb ik de functie F8 gebruikt bij het opnieuw opstarten. Nu lijkt hij het ook weer zonder problemen te doen. Maar ik ben een leek in de pc wereld en heb daar verder ook geen hulp bij.

Hartelijk dank dat je reageerde.

Groet van Geert.

aangepast door Geert Majoor
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Start het programma en er zal nu een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " File - Publish Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Yes ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoelde ik inderdaad.

De temperaturen van de processor, grafische kaart en harde schijf zijn normaal op deze afbeelding.

Als de processor niet of weinig belast werd toen de link voor speccy werd gemaakt, moet je toch eens de koeling nakijken want onbelast naar 66° gaan is wel warm.

Mijn processor wordt maar 70° bij volledige belasting.

Hoe je een laptop moet "ontstoffen" zal een van de collega's wel uitleggen want daar heb ik niet veel verstand van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo kweezie wabbit,

Hartelijk bedankt voor je hulp, ik denk dat daar inderdaad het probleem zit.

Ik hoop dat iemand mij tips kan geven hoe ik de laptop het beste kan " ontstoffen " en waar ik op moet letten.

Wat ik doe is met een kwastje de onderkant( in de gleuven ) schoonmaken, maar dat zal niet voldoende zijn.