Ga naar inhoud

bestanden in windows map verwijderen


superjona

Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje met een schoolcomputer. Het commando "spoelen" naar de printer werkt niet meer. Dat bestandje is corrupt, en zit in de Windows map. Gelukkig heeft de leerkracht een back-up daarvan gemaakt. Het probleem is; in de Windows map (XP) kan je niets verwijderen/aanpassen.

Ik dacht dat daar een speciaal programma voor was; enig idee hoe we dit kunnen verwijderen en vervangen door de back-up ?

Thanks,

Jona

Link naar reactie
Delen op andere sites

De computer opstarten met een bootcd (vb BartPE). Dan kun je het bestandje uit de windowsmap op de harde schijf verwijderen en vervangen door een ander.

Je kan eventueel ook de installatiecd van windows gebruiken en met behulp van de herstelconsole het bestandje vervangen.

aangepast door edc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probleem is, als windows het bestand in gebruik heeft, je het nooit zal kunnen verwijderen tenzij je weet welk process je moet stoppen om het bestand vrij te geven. Wat je ook nog kunt proberen (maar ik vermoed dat je dat wel al zult geprobeerd hebben) is het bestand verwijderen in veilige modus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDC,

Oke dat wist ik niet. In het verleden heb ik namelijk eens met behulp van de helpdesk een bestandsnaam moeten veranderen in old en kon de ander weer de normale naam krijgen. (Ik dacht syst old) Maar ja ik kom hier ook om van jullie te leren en ervaring op te doen. In ieder geval wens ik jou en superjona succes met deze topic en de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.