Ga naar inhoud

Verzendproblemen met Outlook 2007 en 2003


Bezbro

Aanbevolen berichten

Ik heb weer eens de bestaande accounts verwijderd en opnieuw aangemaakt volgens dit stappenplan, maar helaas wederom bij de test van de account (heb nu alleen de hoofdaccount aangemaakt):

Establish network connection : Completed

Find outgong mail server (smtp) : Completed

Find incoming mail server (POP3) : Completed

Log onto incoming mailserver (POP3) : Completed

Send test e-mail message : FAILED

Met als foutmelding:

The specified server was found, but there was no response from the server. Please verify that the port and SSL information is correct. To access these settings close this dialog, then click More Settings and click on the Advanced tab.

De instellingen op het Advanced veld staan als volgt (default):

Incoming server (POP3): 110

This server requires an encrypted connection (SSL) -> niet aangevinkt

Outgoing server (SMTP): 25

This server requires an encrypted connection (SSL) -> niet aangevinkt

Server timeouts: 1 minute

Delivery:

Leave a copy of messages on the server -> niet aangevinkt

Bij het versturen van een regulier e-mail krijg ik nog altijd de melding:

Task 'Familie van Bezooijen - Sending' reported error (0x800CCC0F) : 'The connection to the server was interrupted. If this problem continues, contact your server administrator or Internet service provider (ISP).'

Misschien dat deze informatie weer iemand verder helpt?

aangepast door Bezbro
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik gebruik NOD32 Antivirus 3.0. Even nagekeken hoe dat zit met de firewall:

ESET NOD32 is een virusscanner met ook een firewall maar waar geen handmatige instellingen mogelijk zijn. ESET NOD32 heeft geen spamfilter voor Microsoft Outlook en Outlook Express. Uiteraard worden de e-mails wel op virussen gescant alvorens het bericht wordt geopend.

Ik kan deze firewall dus niet handmatig configureren. Ik heb al geprobeerd om met een ander virusprogramma (AVG), zonder virusprogramma en ook met NOD32 uitgeschakeld. Dit gaf allemaal geen verschil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad als je meerdere antivirusprogramma en firewall hebt dan dient je slecht 1 te behouden en de rest moet dan weg in configuratiescherm / software. Een uitzondering hierop is windows firewall want die mag je erbij hebben.

Het kan ook zijn dat oude antivrusprogramma niet grondig weg is.

Welke waren uw oude antivirus of firewall programma?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude antivirus was ook NOD32. Om te kijken of dit een conflict gaf, heb ik deze gedeïnstalleerd met Your Uninstaller 2010 en AVG erop gezet. Gaf helaas geen verschil. Deze is ook weer verwijderd met Your Uninstaller 2010, dus volgens mij aardig grondig, en oude vertrouwde NOD32 weer teruggezet. Ik heb geen aparte extra firewall gehad naast de standaard Windows firewall.

Ik heb en had dus nooit 2 antivirusprogramma's of 2 firewalls tegelijk geïnstalleerd. De problemen zijn ook niet gestart naar aanleiding van de installatie van een andere of extra anti-virus, firewall of programma, maar door een conflict van de vraag om een leesbevestiging in Outlook 2007.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een paar vraagjes en ik hoop dat ik hiermee de probleemoplossing weer vlot kan trekken. Mijn probleem is nl. nog altijd niet opgelost:

Als ik een online controle uitvoer op de bereikbaarheid van poort 25 (SMTP Server Test Tool - poort 25), lijkt het alsof deze geblokkeerd wordt. We hebben al eerder uitgesloten dat dit door de virusscanner en de firewall komt.

- Is de toegankelijkheid van de poorten al nagegaan in alle scriptjes die ik heb gepost of kan je dat daar niet uit afleiden?

- Hoe kom ik erachter of er een, en zo ja welk, programma daadwerkelijk de poort blokkeert?

- Hoe kan ik een blokkade herstellen of kan ik een andere 'vrije' poort toewijzen, en zo ja, hoe en welke?

Daarnaast heb ik een volgende check uitgevoerd:

Met regedit achter opdrachtprompt het commando netstat -an ingevoerd met het volgende resultaat:

Proto Lokaal adres Extern adres Status

TCP 0.0.0.0:135 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren

TCP 0.0.0.0:445 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren

TCP 0.0.0.0:1025 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren

TCP 127.0.0.1:1026 0.0.0.0:0 Bezig met luisteren

enz. (bovenstaande zijn geloof ik alleen relevant)

Een ander wees me op het feit dat Outlook Express ook een belangrijke rol kan spelen. Outlook Express heb ik inmiddels weer volledig operatief op mijn computer (weet niet of het verwijderd was, heb IE hersteld), alleen lost dit het probleem niet op. Is OE inderdaad van belang en is er iets dat ik hiermee moet/kan doen?

aangepast door Bezbro
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.