Ga naar inhoud

Combinatie advanced systemcare & avast goed idee?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik weet dus totaal niet veel af van alles ivm computers enzo. Ik heb ondertussen drie jaar een half mijn laptop, en heb als anti-virus een combinatie van advanced systemcare en avast. Is dit goed? Want een vriendin zei me onlangs dat je er maar één mag hebben, omdat ze anders tegen elkaar werken? Klopt dit?

Als het niet goed is, welke (gratis) programma's tegen virussen en spyware enzo gebruik ik het best?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 antivirussen op één computer of laptop is inderdaad niet goed.

Stel dat beiden gelijktijdig virus vinden wie moet het dan verwijderen?

Avast ik ken en is een heel goede antivrus.

Advanced systemcare ken ik niet maar zo te zien ook een heel goede.

Het is aan u om te bepalen welke van de twee het beste is voor u.

Geen enkel antivirus kan 100% alle virussen verwijderen of vinden

Maar Avast staat hoog genoteerd wat betreft vinden van virussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Advanced System Care (ASC) is geen antivirusprogramma, maar eerder een cleaningprogramma met een aantal mogelijkheden. Dit zal dus geen problemen veroorzaken met je AVAST-antivirus. Beiden moeten kunnen samenwerken ! Al is de meerwaarde van ASC betwistbaar ?

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

ik installeerde in mei 2009 Advanced System Care op mijn vorige laptop (Vista Home Premium).

Voor een leek ziet het er een leuke tool uit, die handig is in gebruik en er bovendien niet slecht uit ziet...MAAR !...tijdens het gebruik van de schijfopruimer kreeg ik plots melding dat de Windowsmail database beschadigd werd en dat deze hersteld werd ! ! !...

Gevolg : alle mappen kwijt en tal van mails !

Gelukkig beschikte ik over back-ups van mijn mails en over een zeer recente image van mijn HDD.

Mijn ervaring met dit programma is dan ook ronduit slecht en heeft me zeer zeker geen meerwaarde geboden...integendeel.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

je 'mag' beide programma's samen gebruiken, maar als opschoonprogamma voldoet Ccleaner perfect ( CCleaner | Gratis Software Site ), met naar mijn mening veel minder risico op onstabiliteit van je systeem !

Avast5 is prima, in combinatie met de Windows-firewall, of (indien gewenst) een andere firewall.

Voor mij voldoet de ingebouwde Windows-firewall, maar da's uiteraard een subjectief gegeven.

Regelmatig een malwarescan uitvoeren met Malwarebites' Anti-Malware ( Malwarebytes' Anti-Malware | Gratis Software Site ) en Super AntiSpyware ( SUPERAntiSpyware | Gratis Software Site ) is geen overbodige luxe, eerder een must.

Alle vernoemde programma's zijn gratis.

Meer info over anti-spywareprogramma's : ( Gratis anti-spyware | Gratis Software Site )

Meer info over anti-virusprogramma's : ( Gratis anti-virus | Gratis Software Site )

Meer info over firewalls : ( Gratis firewalls | Gratis Software Site )

Veel leesplezier !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Meneertje,

doe daar nog een firewall bovenop (zie bericht 7) en dan zit je mijn inziens redelijk safe.

Vroeg of laat kan er altijd wel iets door de bekende mazen van het net glippen, maar laat ons zeggen dat je dan veilig op weg bent...met winterbanden op een besneeuwde weg... ;-)

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.