Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Dat doe je door een image te maken van je harde schijf,die kan je naar een externe harde schijf ,een USB stick ,een dvd schrijven

Welk medium je gaat gebruiken hangt van een aantal factoren af, Heb je dvd schrijver in je laptop? Hoe groot is je image?

Ik schrijf mijn Image gewoonlijk weg naar een externe harde schijf,nooit naar een tweede partitie op je bestaande harde schijf.

Lees dit artikel eens door

Image/Back-up van Windows systeem maken, de beste beveiliging tegen computerproblemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Stamperken,

ik geloof niet echt in de ingebouwde back-up mogelijkheden van Microsoft.

Een oerdegelijk en tevens gratis programma om een complete copie (image) van je harde schijf te maken is Macrium Reflect.

Ik werk al een paar jaar met dit programma en maak maandelijks een image van 2 laptops en een netbook.

Je brandt zelf een bootable cd en zet je copie op een externe schijf.

In noodgeval laat je je pc opstarten vanop de cd en plaats je je eerder gemaakte image terug.

Mocht je niet over een dvd-station beschikken (voor mensen met een netbook), dan heb je de mogelijkheid om een bootable usb-stick te maken.

Gratis, doeltreffend, snel en veilig.

Meer info hier : ( http://www.pc-helpforum.be/f259/gratis-volledige-kopie-van-je-harde-30218/ ).

Download hier : ( Macrium Reflect FREE Edition - Information and download ).

Nog meer vragen ?...Vuur maar af !... ;-)

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf ook de back-up tool van microsoft niet.

Mijn back-up favoriet is acronis, waarmee je ook vanop een cd kan opstarten en waarmee veel mogelijkheden zijn.

Maar zo hebben we wel allemaal wel ons favoriete programma.

Wat enkel belangrijk is dat je met wat voor programma je het ook doet, als je maar back-up maakt.

En dit direct na installatie van een windows of aankoop van een pc.

Dat je die op een andere locatie opslaat, moest je harde schijf het begeven beschik je toch nog over al je gegevens.

Zo kan je ook je persoonlijke bestanden beter opslaan op een andere partitie en ook regelmatig hiervan een back-up nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.