Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Ik werk met een laptop van HP met windows 7,

Nu vind ik het prettig als ik rechtsonder de lettergrootte kan wijzigen van 100 naar 125 %

Maar ik moet zo vaak weer bijregelen , want dan gaat het weer terug naar 100 %.

Mijn vraag is dus , kan ik dit pop de een of andere manier vast zetten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

lettergrootte

ik heb juist hetzelfde probleem,nog geen oplossing gevonden.

mijn zoomniveau onderaan mijn laptopscherm(sony vaio,vista)moet ik ook dikwijls regelen van 100% naar 125%.

heb al van alles geprobeerd om het vast te zetten op 125%.

grt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

- druk op de ronde startknop onderaan links je scherm

- kies aan de rechterkant Configuratiescherm

- bovenaan bij "Weergeven op" zorg je dat er "Categorie" geselecteerd staatpost-484-1417704277,5058_thumb.png

- daarna klik je in de tweede kolom op de groene tekst "Vormgeving en persoonlijke instellingen"

- Daarna op het tweede "Beeldscherm"

- Daarna zet je het vinkje bij 125%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We komen al verder dacht ik .

Ik heb het gevonden ,en gedaan wat ik moest doen maar dan kan ik niet op toepassen klikken om dat deze vaag staat .

Dab staat er onder het volgende :

Sommige items passen mogelijk niet op het scherm , als u deze instelling selecteerd terwijl uw beeldscherm deze resolutie heeft .

Zet ik hem op 100 % dan kan ik wel op toepassen klikken, en groter op 150 % ook wel

Dus 125 % stond wel aangevinkt , maar daar gaat het vaak van af terug naar 100 %

Ik heb het geprobeerd met 150 aan te klikken , en opnieuw opstarten , maar dan staat hij op 140 %

En toch is deze laptop nog vrij nieuw , ra ra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om je schermresolutie in te stellen klik je rechts op een lege plaats op je bureaublad.

Er opent zich nu een pop-up scherm waar je 'schermresolutie' kan selecteren, wat je aanklikt.

Je komt dan in een nieuw scherm waarin je je schermresolutie kan wijzigen.

post-20447-1417704277,5774_thumb.jpg

Er is ook de mogelijkheid om je ingestelde schermresolutie online te checken, dat doe je via deze ( What is my screen resolution/display resolution? - Screen resolution statistics ) site.

Grtjs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.