Ga naar inhoud

computerles


selimboy9

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben in mijn buurt een beetje de expert als het over computers gaat.

ik weet veel ever hardware,software en diverse problemen.

mijn vriend wil ook zo een kennis hebben over computers dus ik geef hem nu les hij is nu bezig met het begin heb een taken lijst gemaakt

maar ik kom niet verder dan die lijst nou ik kan niet veel meer verzinnen voor de basis en wat ik hem allemaal nog moet gaan leren, kan iemand mij tips en goede onderwerpen geven.?

Alvast xDxD

post-23134-1417704273,3088_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

een héééééééél belangrijke les is zeker backup's (hoe maak je die) (image maken) van je systeem maken.

Zowel direct na aankoop van PC, daarna als je software erop staat.

En dan nog na bepaalde tijdstippen.

Ook waar je die het best op zet, zoals op een tweede partitie, of externe schijf, of dvd's.

Ook je map mijn documenten op je tweede partitie zetten, en andere belangrijke data, zodat als je windows crasht je bestanden nog veilig staan.

Je lijst is voor de rest al goed gevuld, maar anderen zullen nog wel ideeën hebben.:top:

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Defender gebruiken.

Veilig modus zowel F5 en F8

Wat doen indien je helemaal niet in de computer kan wegens ontbreken van bestanden.

Indien herstellen niet mogelijk is, hoe toch bestanden veilig stellen door bijvoorbeeld Ubuntu Live.

Hoe stel je swap in.

Verschil tussen slaapstand en sluimerstand want dat is anders dan XP en ook of het nuttig is. Soms nuttig om uit te schakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

* partitiebeheer

* mediaplayers en codecs

* kantoorpakketten : MS Office, Open Office.

* Power Point

* e-mailprogramma's

* compressie van bestanden

* browsers, plug-ins, add-ons.

* PDF

* CD en DVD branden en converteren, formateren

* downloaden

* Picasa

* Skype / MSN

* fotobewerking

* besturingssystemen

* encryptie

aangepast door Asus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd denk ik dat die lessen verloren tijd zijn. Je vriend zal zodanig veel te slikken krijgen op korte tijd dat hij na een maand zo goed als zeker 95% vergeten is van wat je hem destijds verteld hebt. Vraag je eens af hoe je zelf aan die kennis gekomen bent. Waarschijnlijk door al een heel tijdje geïnterresseerd met computers bezig te zijn en door vooral heel veel zelf te proberen en zelf op te zoeken. Ook is een bepaalde hersenkronkel noodzakelijk (men spreekt van een analytische geest) en die heeft bijlange niet iedereen.

Als ik iets uitleg aan iemand en ik zie dat hij woord voor woord opschrijft wat ik aan het uitleggen ben, dan weet ik al op voorhand dat het verloren moeite is.

Als je je vriend toch iets nuttigs wil leren, leer hem dan hoe hij door het gebruik van Google de oplossing voor bijna alle problemen kan vinden op het internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan deze lijst blijven aanvullen. Je zegt in je eerste bericht dat je hem de basis wil leren. Ik denk dat je de basis al hebt als je hem al de zaken op die lijst kan aanleren.

Je kan niet alles leren aan iemand. Zeker niet als die persoon er niet beroepsmatig mee bezig maar enkel ziet als hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.