Ga naar inhoud

Taakbalk reageert niet zoals het hoort


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds een 4-tal weken een nieuwe PC:

  • Pentium Dual Core CPU 2,8 GHz
  • 64 bit-systeem
  • 2GB RAM
  • Windows 7 Home Premium

Ik heb een 2-tal problemen.

  • Als ik bijvoorbeeld 3 documenten in Microsoft Word open, zie ik ze onderaan in de taakbalk gestapeld staan. Als ik dan over die stapeltjes beweeg, krijg ik een venster te zien waarin de documenten in miniatuurweergave staan. Ik kan dan kiezen welk van de 3 ik wil zien. Af en toe gebeurt het dat als ik met de muis over die stapeltjes beweeg, dat venstertje razendsnel open en dicht klapt. Het blijft dan een tijdje open en dicht klappen en op dat moment kan ik ook niet meer aan mijn documenten.

  • Met mijn mail client Thunderbird 3.1.7 heb ik een gelijkaardig probleem. Als ik Thunderbird open, krijg ik in mijn Postvak in mijn titels van mijn berichten te zien. Het onderste deel van het scherm toont het bericht waar je momenteel op staat. Het gebeurt heel frequent dat het onderste deel van het scherm begint te knipperen. Je ziet dan staan "Berichten laden" terwijl er niks gebeurt. Na een poosje krijg ik dan de melding dat TB niet meer reageert.

Ik vraag me volgende zaken af:

  1. Ligt het aan TB? (de winkelier waar ik mijn PC kocht, denkt dat het aan TB ligt)
  2. Is het probleem hardwarematig?

Het feit dat de taakbalk ook problemen heeft, doet me vermoeden dat het eerder een hardwarematig probleem is.

Voor mij is het belangrijk om weten want ik heb het gevoel dat de winkelier het een beetje van zich af wil schuiven.

Als er iemand een oplossing weet voor het probleem, hoor ik het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag skoebidoe,

Je PC is nog nieuw, dus nog in garantie.

De volgende dingen kan je nog zelf nakijken.

1.Hier vindt je de minimum systeemvereisten voor windows 7.

2. Ga naar configuratiescherm dan naar systeem, klik erop.

je krijgt een scherm genaamd: informatie over de computer weergeven.

post-23245-1417704285,1409_thumb.png

Daar zie je ook informatie over je PC.

Er staat ook een classificatiecijfer, welk cijfer haal je?, als je nu op windows prestatie-index klikt krijg je een onderverdeling te zien, het laagste cijfer bepaalt meteen je classificatiecijfer.

Welk onderdeel geeft het laagste cijfer? zie afbeelding.

post-23245-1417704285,1743_thumb.jpg

3. Via configuratiescherm naar apparaatbeheer gaan en daar kijken of je bij hardware nog gele vraagtekens of een rood kruis ziet.

post-23245-1417704285,2134_thumb.jpg

4. Je kan je RAM- geheugen testen. Hier vindt je de handleiding.

Laat weten of je bij een probleem uitkomt.

Vergeet vooral niet dat je PC in garantie is, laat je niet zomaar afschepen!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie en co,

Hartelijk dank voor jullie vlugge reactie!

Mijn laagtse cijfer in de prestatie-index is 3,5. Het is voor het onderdeel "grafische weergave voor spellen"

Bij geïnstalleerd RAM zie ik 2 GB staan. Tussen haakjes staat er "1,65 GB beschikbaar"

Binnen apparaatbeheer zie ik geen vraagtekens of kruisen staan.

Ik heb die RAM-geheugen test gedaan. Terwijl de test nog aan het lopen is, zie ik bij status een bericht verschijnen dat er hardwareproblemen zijn. Ik krijg de raad om de hardwarefabrikant te raadplegen.

Na de herstart krijg ik een klein dialoogvenster te zien waarin gemeld wordt dat er problemen zijn met het geheugen. Over welke problemen het gaat, wordt niet vermeld.

Zou het kunnen dat het RAM niet naar behoren werkt?

Vandaag kreeg ik overigens ook problemen met een document in Word. Plots werd al mijn tekst geselecteerd en kon ik niks meer doen. Heel vervelend is dat. Temeer omdat ik mijn PC veel nodig heb voor het werk (= dagelijks).

Het is deze PC die ik me gekocht heb. Ik had bij aankoop gevraagd om RAM bij te plaatsen. De verkoper had er echter geen op stock.

Hij zei me dat ik de PC na nieuwjaar maar eens moest binnen doen voor het plaatsen van extra RAM. Heb ik tot op heden nog niet gedaan.

Ter info: ik gebruik de PC vooral voor volgende zaken:

  • Administratief werk
  • Bewaren van foto's
  • Surfen op internet

Ik zou in de toekomst 2 GB RAM laten bijplaatsen zodat ik op een totaal van 4 GB kom. Voor het werk dat ik doe, zal dit wel volstaan zeker?

aangepast door Skoebidoe
Link naar reactie
Delen op andere sites

PC is binnen in de winkel. De verkoper geloofde me op mijn woord. Hij had nog DDR3 geheugen in voorraad maar toen hij de PC open deed, constateerde hij dat het een slot was voor DDR2-ramlatjes.

Ik vertelde hem dat ik graag zou upgraden naar 4 GB.

Aangezien hij het niet op stock heeft, zal hij het moeten bestellen.

Hij stelde wel voor om er in afwachting dat de bestelling binnen was, mij te depaneren met 2 latjes van 1 GB.

Ik heb hem gezegd dat dit niet nodig was aangezien ik nog een laptopje heb om op te werken.

Al bij al vind ik dit een goede service.

Hij zal na het plaatsen van het nieuwe RAM geheugen eveneens de memtest86+ laten draaien.

Ik hoop dat de problemen dan zullen opgelost zijn.

Wordt vervolgd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.