Ga naar inhoud

Taakbalk reageert niet zoals het hoort


Skoebidoe

Aanbevolen berichten

  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je de zelfde pc wilt als voorheen en je krijgt weer die problemen ga je terug naar af.

En die pc die ze je aanbieden is beter als je toekomstgericht kijkt. ;-)

Ik zou voor de duurdere versie gaan en proberen een beetje af te pingelen voor de kosten die al gehad hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben mijn PC gewoon terug mee gegeven naar huis met de mededeling dat ik hen moet bellen als het zich thuis nog voor doet. Ze zouden dan langs komen.

Ik vertelde mijn probleem aan een vriend en hij zei dat het er nu op aan kwam om de verschillen tussen de thuissituatie en de winkel te bekijken. Het enige dat ik nog niet naar de winkel meegenomen had, was het draadloos toetsenbord en muis. Mijn vriend had nog een bedraad toetsenbord liggen en gaf me dit mee om eens aan te sluiten.

Toen mijn iconen opnieuw begonnen knipperen, trok ik het USB-ontvangertje van het toetsenbord uit de PC. Het knipperen hield onmiddellijk op!

Ik sloot het bedraad toetsenbord aan en het knipperen kwam niet voor. Ik sloot na een tijdje opnieuw het draadloos toetsenbord aan en het knipperen was daar weer.

De winkel heeft me een ander draadloos toetsenbord meegegeven. Het was juist hetzelfde toetsenbord en muis als daarvoor (Logitech MK250). Ze zeiden dat ze tijdens de test dit toetsenbord gebruikt hadden en dat het geen problemen gegeven had.

Thuis gekomen met mijn nieuwe toetsenbord sloot ik het opnieuw aan. Nog geen kwartier later was het knipperen daar terug.

Een dag later zag ik nog een kennis die in de ICT-branche werkt. Hij vroeg me welke muis ik had. Ik vertelde hem dat het een optische muis was. Hij vroeg of ik een muismat gebruikte. Ik zei dat dit niet het geval was. Ik gebruik de muis rechtstreeks op het oppervlak van mijn bureau. Die kerel vertelde dat dit waarschijnlijk het probleem was.

Hij raadde me aan om een wit blad te gebruiken of een muismat. Sindsdien heb ik het geknipper niet meer gehad. Ik heb ondertussen al enkele uren gewerkt en het heeft zich niet meer voor gedaan!

Ondertussen had ik een poging ondernomen om de backup van mijn systeem terug te zetten. In de winkel hadden ze een backup genomen met Acronis True image.

Het is daar grondig mis gegaan want ik was bij die poging alles kwijt geraakt. Gelukkig heb ik die back-up file eerst nog naar een externe HD geplaatst.

Ik kon Windows zelfs niet meer opnieuw installeren. Ik kreeg de DVD niet meer aan de praat.

Ik terug naar de winkel met de vraag om Windows er opnieuw op te plaatsen.

Ik vroeg om Windows op een aparte partitie te zetten. Ze hebben dit jammer genoeg niet gedaan. Ze hebben het gewoon op mijn 500 GB HD gezet.

Toen ik de PC terug ging halen, merkte de verkoper fijntjes op dat Windows terug geplaatst was maar dat het deze maal mijn schuld was dat het mis gelopen was.

Tja, als ik onmiddellijk een goed werkend systeem had, was het ook niet nodig geweest om Windows te herinstalleren en een backup te maken...

Ik hoop dus dat het probleem nu opgelost is. Helemaal zeker ben ik er nog niet van maar ik ben wel positief gestemd...:-)

Bizar dat de winkelier niet aan de mogelijkheid gedacht heeft dat het wel eens aan de muis kon liggen. Ben ik dan de eerste die dit probleem voor heeft? Ik ben wel van plan om de winkel te informeren. Ze kunnen misschien toekomstige klanten met het zelfde probleem veel leed en over en weer geloop besparen.

aangepast door Skoebidoe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Muis en dvdrom zijn dingen die problemen kunnen geven zonder dat je kan zien of het stuk is.

Optische muis is het beste om op een gekleurde effen ondergrond te hebben behalve wit.

Grijs kan wel.

Maar normaal gezien had je al moeten merken dat de muis niet goed werkt op een witte ondergrond want dan beweegt het niet goed.

Een lasermuis is beter doch heeft ook een effen ondergrond nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag skoebidoe,

Fijn dat je uitgelegd hebt hoe je tot de oplossing gekomen bent.

Zo kunnen andere leden met een gelijkaardig probleem hier een mogelijke oplossing terug vinden.

Ik ben nog niet helemaal overtuigd dat het opgelost is. Ik kies ervoor om het eerst een aantal dagen uit te testen. Ik ben echter wel positief gestemd. Van zodra ik 100% zeker ben, zal ik het bericht als opgelost markeren.

Ondertussen ook de winkel al geïnformeerd. Had wel de indruk dat ze het apprecieerden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.