Ga naar inhoud

HDD in 2 verdeeld weer 1 van maken


biological

Aanbevolen berichten

Hallo,

Tijdens een installatie van windows XP is mijn HDD ooit in 2 partities verdeeld de C en de D op de C staat mijn windows en een aantal progs als office enz.. op de D staan grotendeels bestanden. Hoe kan ik de C en D weer samenvoegen tot 1 grote Partitie?

Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

Dank u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Kweezie wabbit zegt kan je dat beter niet doen.

Je kan inderdaad je persoonlijke bestanden beter op een tweede partitie (D) zetten, zodat als je windows de geest geeft je bestanden veilig staan.

Of het moet zijn dat je een tweede schijf in je pc of externe schijf hebt waar je bestanden op staan.

En dan C te vergroten dmv van de D- schijf samen te voegen met je C omdat je anders te weinig ruimte overhoud.

Wil je ze toch samenvoegen kan je dat met de tip van Asus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de D partitie verkleinen tot ongeveer 85 GB (85000 MB).

Je krijgt dan ongeveer 40 GB (40000 MB) vrij die je bij de C partitie kan voegen zodat deze ongeveer 60 GB (60000 MB) groot wordt.

Met het programma dat Asus voorstelt in de eerste reactie zou dit moeten lukken.

Hoe dit prcies gaat, kan je nakijken in de handleiding. Deze is wel in het engels.

Heb je last met engels, kijk dan even naar het laartste bericht in dit onderwerp. Het gaat wel over een ander (gelijkaardig) programma maar de werkwijze en de schermopbouw zijn bijna identiek.

Succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Selecteer de partitie die je kleiner wil maken.(H:, in ons voorbeeld) en klik op de knop Resize/Move.

Sleep de linkerkant van de balk een stuk naar rechts en klik op OK.

post-23245-1417704290,5337_thumb.jpg

Selecteer nu de andere partitie (die je wil groter maken) en klik wederom op de knop Resize/Move. U ziet nu dat er aan de rechterkant van de balk die de schijfruimte op deze partitie voorstelt een grijs stukje zichtbaar is. Dat is vrije schijfruimte die we gewonnen hebben in de vorige stap. Pak het einde van deze balk aan de rechterkant beet en sleep de balk helemaal naar rechts. Klik dan op OK. Dan nog even op Apply en ter bevestiging op Yes klikken en het geheel wordt netjes doorgevoerd.

post-23245-1417704290,5716_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.