Ga naar inhoud

Windows 7 Recovery


DieterDieter

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb een laptop "Asus" met een Win7 versie erop gekocht. Nu bleek, volgens mij toch, dat de pc te traag werkte. In de handleiding staat er dat men op F9 moet drukken tijdens het opstarten om een recovery uit te voeren op de C of op C & D (naar keuze).

Ik heb een recovery uitgevoerd enkel op de C.

Nu blijkt dat wanneer ik een recovery uitvoer er de programma's van Asus nog steeds bij worden geïnstalleerd en dat de pc soms vastloopt. Heb een Windows update uitgevoerd maar kwam bij het heropstarten niet verder dan 30%...

1) kan het zijn dat de recovery corrupt is?

2) Het betreft hier een offiële versie van Win7+key, bestaat er een mogelijkheid om aan een zuivere versie van Win7 te geraken (mss via microsoft...) zonder al die Asus aplicaties?

Mvg,

Dieter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo,

gisteren hier ook een recovery uitgevoerd van mijn Asus die deze week vertrekt naar de fabrikant voor een hardware probleem, zie hier ( http://www.pc-helpforum.be/f111/grafische-kaart-onzichtbaar-apparaatbeheer-31578/index2.html#post193136 ).

Na het uitvoeren van een recovery op de C-schijf (die hier probleemloos verliep, ik had alles in totaal net geen 100 updates) staat er inderdaad aardig weer wat (onnodig) spul op het bureaublad.

Wat opstart kan je bekijken via msconfig...je klikt links onder op start en typt dan 'msconfig' in...nu klik je msconfig aan (10 cm hoger) en dan selecteer je het tabblad 'opstarten'...hier kan je al aardig wat spul uitschakelen dat je niet echt nodig hebt.

Meer info over al de Asus applicaties vind je hier : ( Asus Utility and Bloatware Guide );

Zijn de updates nu gelukt?...

Anders kan je ze eventueel in stappen doen, wel rekening houden met datum KB : de oudste updates eerst uitvoeren.

Recovery is normaliter 'clean'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling van een dergelijke recovery is om alles terug naar de fabrieksinstellingen te zetten. Met alle ASUS programma's erop.

Wat ik heb gedaan is op het bureaublad een map gemaakt met de naam ASUS en daar heb ik alle iconen (snekoppelingen) in gestopt van asus programma's die ik niet gebruik. Ook via de opstartconfiguratie die asus programma's uitgevinkt zodat ze niet meer automatisch mee opstarten.

Resultaat: die asus programma's nemen enkel wat plaats op de schijf maar de iconen staan niet meer in de weg en ze vertragen het systeem ook niet (meer).

Als je begint met verwijderen van die programma's loop je het risico van neveneffecten waardoor sommige onderdelen niet meer (goed) werken. Daarom raad ik aan van ze te laten staan, maar schakel ze uit stop ze weg.

Met een zuivere Win 7 installatie moet je misschien zelf nog alle drivers gaan zoeken en installeren.

De recovery is wel gelukt en dus is ze niet corrupt.

Als je na een recovery de updates uitvoert, heb je er een heleboel en kan het een tijdje duren om ze allemaal te installeren en bij het herstarten moeten de updates nog geconfigureerd worden, wat ook de nodige tijd vraagt.

Probeer eerst zelf nogmaals de recovery te doen en de updates te installeren maar heb geduld.

Als de pc nadien nog regelmatig vastloopt, kan je ermee terug naar de verkoper want je hebt er vast nog garantie op.

Een gouden raad: zolang je garantie hebt, moet je zelf niet beginnen "prutsen", ook niet met software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Ik weet wat te doen dit weekend...

- De drivers zoeken is zo een probleem nog niet.

- En inderdaad... de garantie is er nog...

Ik wil nu niet vervelend klinken of in herhaling willen vallen maar : "En ivm met een Win7 cd (zuiver, zonder al die bijkomende rommel), is dit ergens te verkrijgen met de bestaand key die ik heb?"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Compleet verwijderen is idd geen goed idee, vroeg of laat heb je daar wel eens iets van nodig...dat bleek hier gisteren nog (bios geflasht) en dan is het wel handig dat je weet dat je dat achter de hand hebt zonder veel te moeten zoeken.

Waarom zou je overgaan tot een 'naakte' Windows 7'?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om dat ik hierbij (verbeter mij als ik fout ben) een "zuivere, nieuwe, basis en zonder bijkomende prog's" installatie kan uitvoeren. Die recovery is natuurlijk wel gemakkelijk, maar (ik denk) dat een "naakte" installatie beter zou zijn. En als ik dan prog's nodig heb, zet ik erop wat ik nodig heb, en voor de drivers is het normaalgezien ook geen probleem om deze te vinden. Daarom vroeg ik of het op de één of andere manier mogelijk is om met mijn bestaande licentie een win7 cd-rom te verkrijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ergens een punt, maar dan is het wel echt naakt hé...

Recovery is aanwezig, is op je laptop afgestemd en je kan de 'overtollige' opties makkelijk hanteren.

Mij lijkt de naakte installatie veel omslachtiger dan het bewerken en aanpassen van een geslaagde recovery.

Cd-rom verkrijgen zonder licentie?...misschien iemand in je kennissenkring?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naakte installatie is niet "omslachtig, denk ik. Cd-rom erin en installeren. Daarna kies je zelf wat je met de pc doet. Ik heb een licentie, maar Win7 staat niet op een cd-rom.

Wanneer een harde schijf (met Win7 erop) kapot gaat, en je hebt geen cd-rom met win7 erop. Als je dan je recovery niet hebt gebrand, moet je toch geen nieuwe licentie kopen voor windows???? Of wel????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan met je licentie die onderaan je laptop kleeft Windows opnieuw activeren.

Als je éénmaal je pc 'op orde' hebt na de recovery of herinstallatie maak je een image (= kopie) van de C-schijf of alle partities ineens.

Dat kan perfect met een gratis programma : Macrium Reflect.

Info hier : ( http://www.pc-helpforum.be/f259/gratis-volledige-kopie-van-je-harde-30218/ )

Neem ook eens dit topic door : ( http://www.pc-helpforum.be/f169/nieuwe-pc-eerst-back-up-doen-30737/ )

aangepast door Asus
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.