Ga naar inhoud

Windows 7 Recovery


DieterDieter

Aanbevolen berichten

Het zou nog bevestigd moeten worden door iemand die het ook weet.

Maar volgens mij is het zo als je een OEM-versie op je pc hebt en je hebt de code nog (licentie), kan je met een andere windows cd (wel zelfde versie installeren) je windows herinstalleren.

Of dit voor jouw pc zo is moet je zelf nakijken.

Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn voor wat jij wil doen.

Maar ik heb het zelf ook gedaan bij een laptop van toshiba.

Windows geïnstalleerd, en dan zelf drivers afgehaald, eigen software erop.

En het werkt perfect.

Maar als je dat wil doen, let dan op omtrent je licentie dus.

Zorg dat je een back-up van al je bestanden (documenten, foto's, muziek, enz...) hebt.

Je instellingen van je mailprogramma, ook je mails die je wil behouden enzz.....

Als je windows installeert ga je formatteren, let op dat je enkel je windows partitie formatteert en niet je andere partities (indien aanwezig).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het zou nog bevestigd moeten worden door iemand die het ook weet.

Maar volgens mij is het zo als je een OEM-versie op je pc hebt en je hebt de code nog (licentie), kan je met een andere windows cd (wel zelfde versie installeren) je windows herinstalleren.

Klopt...die ervaring heb ik met Xp en Vista...ik ga er van uit dat dit dan ook zo voor Windows 7 is...

Extra bevestiging is dan ook welkom...

Ik werk nu (tijdelijk) op mijn eigen laptop die terug op fabrieksinstellingen staat in afwachting van verzending voor garantie...

Het mailprogramma 'omzeil' ik door mijn mails uit mijn Telenet-account te laten ophalen door een Gmail account...

Heeft als voordeel dat je dus enerzijds geen mailprogramma nodig hebt en anderzijds dat die mails die je mailprogramma ophaalt nu in Gmail zitten...ik ben op dat vlak dus niet meer beperkt door een mogelijke pc-crash of troubles met mijn mailprogramma...

En, ik kan op eender welke plaats aan mijn telenet-mails, zonder dat ik via telenet-webmail ga...

Probleem met telenet webmail is het importeren van contactpersonen (csv-bestand), wat perfect lukt in gmail.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog enkele vragen ter verduidelijking :

De versie van windows op de laptop is een Home Premium OEM met bijgeleverde key. Ben ik verplicht om een home premium te zoeken om mijn key te laten werken. Stel dat ik een proffessional of ultimate vind, zou mijn key hierbij werken? En ben ik verplicht om OEM versie te zoeken of moet dit niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.