Ga naar inhoud

kan windows sticker onderaan niet meer helemaal lezen


candise

Aanbevolen berichten

Zoals Asus in dit bericht al aangeeft als je laptop of pc geleverd is met Windows voorgeinstalleerd word deze meestal met een OEM-Key waar de leveranciers over beschikken geactiveerd en verschilt de product-key in je Windows t.o.v van deze op de barcode/sticker

Word wel door elk programma dat je al gebruikt hebt de zelfde code weergegeven?

heb ik eerlijk gezegd niet op gelet, maar ja, ik ga gewoon dat laatste programma gebruiken ... kan dus geen kwaad dat het niet hetzelfde is als op de sticker ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Voor de zekerheid zou je zowel de nummer op de sticker als de nummer die het programma vermeld kunnen opschrijven/afdrukken.

Je weet nooit waar het goed voor is. :-)

ja, is altijd het eerste wat ik doe, daarom zal ik daar ook nooit geen problemen mee hebben, maar ja, mijne vriend die vind da al nie nodig, en nu staat die daar hé, hij kan wel nog in zijn computer maar zal zijn moment dat hij keer gaat moeten recoveren

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu iets heel raars tegengekomen met laptop van mijn vriend, hij krijgt constant meldingen van illegale windows versie, hij vindt ergens , hoe hij het deed , ik weet het niet, ik vraag het hem straks nog eens, hij vindt dus een code van 25 cijfers, ik laat speccy runnen op zijn pc, en toevallig dezelfde 25 cijfers, ik tik het in waar ze die code vragen en krijg gewoon als melding dat dit een valse windows code is, hoe kan dit dan ? En sterkste van al, het is geen valse windows, heb dit ooit nog keer gehad met mijn pc ook maar toen ik mijn code intikte van die plakker toen marcheerde alles weer normaal.

Hoi Candise,

Wees zo duidelijk mogelijk met je vraag zodat er geen misverstanden ontstaan bij de helpers en je topic niet onnodig lang wordt.

- Is het probleem van de sticker opgelost?

- Betreft de code die niet geaccepteerd wordt over dezelfde laptop waarvan je de sticker niet meer kon lezen of betreft dit een andere laptop...?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

hij vindt dus een code van 25 cijfers, ik laat speccy runnen op zijn pc, en toevallig dezelfde 25 cijfers, ik tik het in waar ze die code vragen en krijg gewoon als melding dat dit een valse windows code is

Als je vriend een illegale code heeft ingetoetst, vindt speccy die illegale code natuurlijk ook terug. Speccy "ziet" gewoon wat er in het Windows-register is ingevoerd! Ben je zeker dat je vriend de juiste code heeft ingetoetst? (volgens de sticker op de computer!).

Hou ook rekening tussen 0 en O bij het ingeven van de code !!!

Pas ook eens de 4 stappen toe die hieronder zijn omschreven:

http://www.pc-helpforum.be/f251/windows-7-zegt-dat-de-versie-29011/

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo candise,

was al aangekaart in bericht 10...en later door Dasle in bericht 31...

Ik heb hier op deze OEM laptop die ik nu in bruikleen heb zowel Speccy als Keyfinder Thing losgelaten...die geven beiden wel dezelfde key aan, maar : die is totaal verschillend van de code op de sticker...da's dus de OEM code van de fabrikant...logisch gevolg van het gegeven...

Ben je al eens bij de verkoper ten rade gegaan ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb nu iets heel raars tegengekomen met laptop van mijn vriend, hij krijgt constant meldingen van illegale windows versie, hij vindt ergens , hoe hij het deed , ik weet het niet, ik vraag het hem straks nog eens, hij vindt dus een code van 25 cijfers, ik laat speccy runnen op zijn pc, en toevallig dezelfde 25 cijfers, ik tik het in waar ze die code vragen en krijg gewoon als melding dat dit een valse windows code is, hoe kan dit dan ? En sterkste van al, het is geen valse windows, heb dit ooit nog keer gehad met mijn pc ook maar toen ik mijn code intikte van die plakker toen marcheerde alles weer normaal.

Sorry hoor, maar hier klopt iets niet...ofwel is je uitleg niet volledig...:hmmmm:

Je hebt enerzijds een goed werkende notebook waarvan de sticker beschadigd is...

Speccy vindt een OEM key terug...

Nu krijg je plots meldingen van een illegale versie van Windows ?...heu?...ontbreekt er hier geen hoofdstukje ?...:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus, ik probeer zo duidelijk mogelijk te zijn, mijn vriend heeft zijn acer verwisseld met een compac, alles ging goed tot hij plots een melding kreeg van een illegale windowscode, daarom wilde hij de nummer van zijn sticker opschrijven, maar daar ontbreekt een cijfertje door slijtage, dus wilde ik een programma weten om die nummer helemaal te kunnen lezen, heb dan maar programma speccy gebruikt, en als we die nummer ingeven krijgen we te lezen dat dit een illegale versie is, dus ja, een laptop werkt nog dacht ik een maand met een illegale code, dus nu weet ik ook niet meer wat te doen, volgens zijn zus van wie die compaq gewisseld werd is er nooit geen andere windows versie opgezet geweest, hoop dat ik duidelijk genoeg was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er bij een compaq geen recovery-cd of partitie aanwezig?

Normaal toch wel.

Dan kan je zo die PC terug in orde zetten.

Maar het is toch bizar dat op een pc waarop nooit een andere windows gezet is een illegale versie zou opzitten.

Zeker op een merk-pc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi candise,

Wees zo duidelijk mogelijk met je vraag zodat er geen misverstanden ontstaan bij de helpers en je topic niet onnodig lang wordt.

- Is het probleem van de sticker opgelost?

- Betreft de code die niet geaccepteerd wordt over dezelfde laptop waarvan je de sticker niet meer kon lezen of betreft dit een andere laptop...?

het probleem met de sticker is niet opgelost, ik kan één cijfer niet lezen !

de code die ik niet kan lezen betreft de laptop waarvan ik nu melding krijg van geen legitieme windowsversie

en die code van speccy wordt niet geaccepteerd door de laptop waarvan ik de code niet kan lezen op de sticker

---------- Post toegevoegd om 21:39 ---------- Vorige post was om 21:35 ----------

---------- Post toegevoegd om 21:41 ---------- Vorige post was om 21:39 ----------

Is er bij een compaq geen recovery-cd of partitie aanwezig?

Normaal toch wel.

Dan kan je zo die PC terug in orde zetten.

Maar het is toch bizar dat op een pc waarop nooit een andere windows gezet is een illegale versie zou opzitten.

Zeker op een merk-pc.

maar dan moet je toch ook je windows code invoeren of niet ? en dan nog, ik bezit geen recovery cd

ik heb dat wel ook nog tegengekomen met mijn packard bell dat ik plots meldingen kreeg van geen legitieme versie van vista maar toen heb ik gewoon mijn sticker code kunnen intikken en toen werkte ie terug ... er zal denk ik niets anders opzitten dan compaq te contacteren zeker ?

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.