Ga naar inhoud

Medion PC start niet meer


Jensz

Aanbevolen berichten

  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok, dit werkte dus niet.

Ik wil wel dat jullie weten dat ik terug probeer te komen op het 2de bios scherm!

met meer mogelijkheden, maar nu blijf ik in het eerste komen..

Misschien de AHCI cd-rom zoeken? wat is dit trouwens?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat 'AHCI' is de afkorting van 'Advanced Host Controller Interface'. AHCI gaat verder dan SATA en is dus beter, sneller en veelzijdiger. Hierbij wel opgemerkt dat AHCI als het ware bovenop SATA zit en wat dingen – zoals 'Hot Swap' en 'Native Command Queuing' – regelt die niet binnen de SATA-huishouding passen. PATA doet eigenlijk al niet meer mee... Of het moet de 'Legacy'-instelling zijn waardoor een wat ouder besturingssysteem 'denkt' met een IDE-controller te maken te hebben. Als uw besturingssysteem AHCI ondersteunt, dan maakt u daar gebruik van. Zo niet? Dan een stapje terug naar SATA. Nog steeds niet? Dan nog een stapje terug naar PATA. In de dagelijkse praktijk van de gewone desktop-PC heeft u aan 'kaal' SATA meer dan genoeg, dus waarom de mogelijke problemen opzoeken?

Over algmeen gezegd kan je voor sata ook voor AHCI kiezen maar je kan evengoed voor sata kiezen in de bios mits je natuurlijk sata harddisk hebt.

Voor de cdrom moet je sata of IDE kiezen naargelang de type je hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ok, ik heb nu iets nieuws.

De AHCI cd-rom vind ik niet, ik weet niet of je die krijgt bij de aankoop van je pc?

Maar ik vond wel deze 2cd's:

Application & Support-Disc

&

Medion Recovery Disc.

Wanneer ik deze insteek gebeurt er echter niets.

Ik kwam vandaag wel weer toevallig uit op het 2de bios scherm.

Ik probeerde : Load Defeault settings (ofzoiets, rechtsvanboven op de foto!),

maar niets veranderde :/

Het maakt me niet uit of mijn pc geformatteerd word, ik wil hem gewoon terug aan de praat krijgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

:

Application & Support-Disc

&

Medion Recovery Disc.

Zoals stegisoft al aangeeft die disc zet je PC terug naar fabrieksinstellingen.

Dus je PC gat zich terug zetten zoals op de dag van aankoop.

Zorg dat je pc opstart vanaf cd-rom, dus je cd-rom als first boot zetten.

Je recovery disk in de cd-rom plaatsen.

Je pc herstarten en opstarten vanaf die recovery disk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.