Ga naar inhoud

anatool

Aanbevolen berichten

aan Asus:

1.ventilator blokkeert niet meer,sedert ik hem gekuist heb.

2. pc grondig stofvrij maken...tja ik zie wat stof als ik de kast van mijn desktop opendoe...hoe moet je die eens grondig kuisen?...beetje schrik voor de bekabeling.

3. windows 7 upgrade advisor logje:

Windows 7 Upgrade Advisor-rapport

Computernaam:

Besturingssysteem: Windows XP Professional Processor: Intel® Pentium® 4 CPU 2.93GHz Geheugen: 512 MB

Systeem

Details

info.png

Aangepaste installatie vereist

U moet een aangepaste installatie uitvoeren van 32-bits Windows 7 en vervolgens uw programma's opnieuw installeren. Zorg ervoor dat u een back-up van uw bestanden maakt voordat u begint. Maak verbinding met internet voor belangrijke informatie over het installeren van Windows 7 op een pc waarop Windows XP wordt uitgevoerd

excl.png

Ondersteuning voor Windows Aero

Uw huidige videokaart ondersteunt de gebruikersinterface van Windows Aero niet. Neem contact op met de fabrikant of verkoper van uw computer om te zien of er een upgrade beschikbaar is, zodat u Windows Aero kunt gebruiken. Meer informatie over Windows Aero online

excl.png

512 MB RAM

Uw pc heeft ten minste 1 GB RAM nodig voor optimale prestaties van 32-bits Windows 7. Neem contact op met de fabrikant of verkoper van uw pc om te zien of er een upgrade beschikbaar is.

info.png

Outlook Express

Dit programma is niet langer aanwezig in Windows 7. Vergelijkbare programma's voor Windows 7 zijn verkrijgbaar bij andere softwarefabrikanten. Meer informatie op de Microsoft-website

info.png

Meer informatie van Packard Bell NEC

Packard Bell NEC heeft een website waarop u wellicht meer informatie kunt vinden over het uitvoeren van Windows 7 op uw pc. Meer informatie op de website van Packard Bell NEC

good.gif

Processorsnelheid: 2,9 GHz

Uw processor voldoet aan het minimumvereiste van 1 GHz.

good.gif

86,6 GB vrije ruimte beschikbaar op C:

Uw harde schijf voldoet aan de minimumvereisten van 16 GB vrije ruimte voor 32-bits Windows 7.

Apparaten

Status

Details

unknown.gif

Smart Link 56K Voice Modem

Smart Link (www.smlink.com)

Onbekend

We hebben geen compatibiliteitsinformatie over dit apparaat.

good.gif

Intel® 82915G/GV/910GL Express Chipset Family

Intel Corporation

Windows Update controleren

Controleer Windows Update nadat u Windows 7 hebt geïnstalleerd om na te gaan of u het laatste stuurprogramma hebt voor dit apparaat, anders werkt het mogelijk niet.

good.gif

Realtek AC'97 Audio

Realtek

Windows Update controleren

Controleer Windows Update nadat u Windows 7 hebt geïnstalleerd om na te gaan of u het laatste stuurprogramma hebt voor dit apparaat, anders werkt het mogelijk niet.

good.gif

Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC

Realtek Semiconductor Corp.

Compatibel

Dit apparaat is compatibel met Windows 7.

good.gif

USB-apparaat voor massaopslag

Oplagapparaat dat compatibel is met USB

Compatibel

Dit apparaat is compatibel met Windows 7.

Programma's

Status

Details

excl.png

Nero 7 Premium

version 7.00.0087

Nero AG

Bekende problemen

Als u dit programma probeert uit te voeren in Windows 7, kunt u problemen ondervinden. Bezoek de website van de uitgever voor een mogelijke oplossing

excl.png

PowerDVD

Bekende problemen

Als u dit programma probeert uit te voeren in Windows 7, kunt u problemen ondervinden. Maak verbinding met internet voor een oplossing

good.gif

Microsoft Office Professional Plus 2007

version 12.0.6425.1000

Microsoft Corporation

Win7CompatibleLogo.gif

Dit programma heeft het logo "Compatible with Windows 7" van Microsoft ontvangen. Meer informatie over het logo "Compatible with Windows 7"

good.gif

Windows 7 Upgrade Advisor

version 2.0.5000.0

Microsoft Corporation

Win7CompatibleLogo.gif

Dit programma heeft het logo "Compatible with Windows 7" van Microsoft ontvangen. Meer informatie over het logo "Compatible with Windows 7"

good.gif

Windows Live Essentials

version 14.0.8117.0416

Microsoft Corporation

Win7CompatibleLogo.gif

Dit programma heeft het logo "Compatible with Windows 7" van Microsoft ontvangen. Meer informatie over het logo "Compatible with Windows 7"

good.gif

Microsoft Office Outlook Connector

version 12.0.6423.1000

Microsoft Corporation

Compatibel

Dit programma is compatibel met Windows 7.

good.gif

Windows Internet Explorer 8

version 20090308.140743

Microsoft Corporation

Compatibel

Dit programma is compatibel met Windows 7.

Windows XP Mode is een optionele functie die beschikbaar is in Windows 7 Professional en Windows 7 Ultimate. Hiervoor zijn extra systeemvereisten noodzakelijk.

Meer informatie op de website van Windows XP Mode

Vereiste

Details

excl.png

Virtualisatietechnologie niet ondersteund

Uw pc ondersteunt geen virtualisatietechnologie die door hardware wordt ondersteund.

excl.png

512 MB RAM

Het geheugen van uw pc voldoet niet aan het vereiste van 2 GB voor het uitvoeren van Windows XP Mode op 32-bits Windows 7. Wanneer u XP Mode uitvoert, kan de pc trager worden.

good.gif

15 GB extra vrije ruimte

Uw pc voldoet aan het vereiste van 15 GB extra ruimte voor het installeren en uitvoeren van Windows XP Mode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als het de eerste keer is dat je een pc inwendig gaat stofvrij maken, zou ik me laten bijstaan door iemand die daar al ervaring mee heeft...lijkt me het veiligste.

Je moet inderdaad met één en ander rekening houden : je moet ontladen zijn ivm statische electriciteit, alle randapparaten moeten verwijderd zijn, kast moet spanningsloos zijn,...

Uiteraard rekening houden met bekabeling en componenten...persoonlijk doe ik dat liefst buiten omdat ik de voorkeur geef aan perslucht (compressor, maar wel met drukregeling (!!!) en waterafscheider zodat je droge lucht hebt)...je kan ook werken met spuitbussen gecomprimeerde lucht, deze dien je wel steeds rechtop te houden ivm het drijfgas...sommigen werken graag met de stofzuiger, maar voor een desktop vind ik dat niet zo handig...verder is ook een zuiver (nieuw) mals (verf)borsteltje een handige tool.

Stof kan een zeer belangrijke invloed hebben en na een grondige poetsbeurt heb je meteen resultaat...maar nogmaals : voorzichtigheid is zeker geboden.

Een overstap naar Windows 7 zou ik niet meteen doen, er zijn toch wel een aantal aanpassingen nodig die mijns inziens niet echt economisch verantwoord zijn daar het beestje al niet meer van de jongsten is...ik zou hier bij een goed werkende XP blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het stofvrij maken van je PC betreft kan ik het niet beter uitleggen dan dat Asus reeds gedaan heeft,OPLETTEN is de boodschap alleszins.

Windows 7 zou ik ook laten daar je zo i zo al extra geheugen zult moeten plaatsen om het werkend te krijgen,een betere grafische kaart word ook voorgesteld dit om toch een beetje aangenaam te kunnen genieten van Windows 7.

Zelfs heb je een aantal programma's lopen die niet compatibel blijken te zijn met Windows maar dat is nog te bezien achteraf eventueel.

Ook is de kans groot dat een aantal hardware onderdelen het niet meer gaan doen daar er geen drivers voor gaan te vinden zijn voor Windows 7 vrees ik.

aangepast door Jean-Pierre
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de pc grondig gekuist...maar haha helaas zelf gedaan...daar ik niemand ken die iets van pc's afweet...ja was nogal een stoffig gedoe...alles netjes gekuist...maar ineen steken was nogal moeilijker dan verwacht...nu draait hij nogal vlug zulle:D:D:D...maar ik vraag mij af of het niet te vlug is????:hmmmm:...kan een progje het checken of de installatie goed is? ( speccy ?)voordat het hier uit de hand loopt of mijne pc straks ontploft?:rofl:

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb vandaag geweest naar mijn pc-hersteller...ik vertelde hem het probleem grondig uit...hij deed mijn pckast open en zei dat het best was dat ik ben geweest,want iets was al bijna ver versleten ( hij wees met z'n vinger naar zo een bobijntje...noemt toch zo dunkt mij)en had ik langer gewacht ging mijn pc onherstelbaar komen...ik laat jullie donderdag iets weten...want dan mag ik terug mijn pc halen...nu zit ik op moeders pc.

greetings anatool !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb net bij de pchersteller geweest en de spijtige conclusie is dat de moederbord stuk is...daar ik het mij niet kan permiteren om nu een nieuwe pc te kopen...vond hij de beste oplossing voor mij:stukken van andere pc die nog goed zijn en stukken van mijn pc samen als het ware steken(zoiets toch...) zodat ik nog kan beschikken over een goede pc...de prijs is haalbaar voor mij en ik krijg garantie...dus dat probleem is opgelost ( mijn pc zal ik morgen terughebben ).wat betreft de firewall hopeljk nemen jullie mij het niet kwalijk na al die moeite dat jullie gedaan hebt...ik zal namelijk geen andere firewall opzetten,mits door de gebrek aan ervaring aan de vragen die firewalls op mij af vuren.

mag deze topic afgesloten worden?of willen jullie nog iets weten of toevoegen?

groeten van anatool !!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag anatool,

da's een hele wending hé...beginnen met een vraag over een firewall...en, eindigen met dezelfde firewall en een andere pc... ;-)

Als je binnen dit topic geen vragen meer hebt mag je het afsluiten hoor.

Uiteraard ben je met al je vragen steeds welkom op PCH.

Veel fun met de nieuwe pc !...:ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.