Ga naar inhoud

anatool

Aanbevolen berichten

Dat is het normale "leerproces" van elke firewall.

Als de firewall pas geinstalleerd is, ga je veel vragen krijgen over al dan niet toelaten van een programma. Telkens je een programma voor de eerste keer opstart, krijg je deze vraag.

Als je het programma kent en vertrouwt, laat je het toe en je hebt er verder geen last meer van. Na een update of upgrade van een programma kan het zijn dat je weer de vraag krijgt.

Dat klopt, maar als je een leek bent die vragen voorgeschoteld krijgt door een firewall en je weet niet of je met neen of ja moet antwoorden kan dat toch voor serieus wat problemen zorgen.

er zijn ook intelligente firewalls die je niet opzadelen met zulke vragen, en die zijn voor de gewone PC gebruikers zelf toch veel handiger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Afgaande op de foutmelding zou ik alvast de processorkoeling nakijken of die wel goed is aangesloten.

Ja dit kan een slecht contact zijn in de stroomvoorziening van je fan, of de fan kan vast zitten of stuk zijn waardoor deze niet meer draait en je processor niet gekoeld wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt, maar als je een leek bent die vragen voorgeschoteld krijgt door een firewall en je weet niet of je met neen of ja moet antwoorden kan dat toch voor serieus wat problemen zorgen.

er zijn ook intelligente firewalls die je niet opzadelen met zulke vragen, en die zijn voor de gewone PC gebruikers zelf toch veel handiger.

weet je er soms eens die gratis is clarkie?

groetjes anatool:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken wel gratis firewalls.

Maar ik weet niet welke zodanig werkt dat je die toestemming zelf niet hoeft te geven.

Omdat ik zelf zulke niet gebruik. Ik gebruik een betalend totaalpakket.

Via deze link kan je de gratis firewalls eens bekijken.

Andere leden die gratis firewall gebruiken zullen hun mening hier nog wel achter laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het zijn (heel) korte pieps ( ik schat tussen de 6 en 8).

Je moet wel het juiste aantal pieps hebben om de fout te identificeren.

AMI BIOS beep codes

1 beep - DRAM refresh failure

2 beeps - Parity Circuit Failure

3 beeps - Base 64K RAM failure

4 beeps - System Timer Failure

5 beeps - Processor Failure

6 beeps - Keyboard Controller / Gate A20 Failure

7 beeps - Virtual Mode Exception Error

8 beeps - Display Memory Read/Write Failure

9 beeps - ROM BIOS Checksum Failure

10 beeps - CMOS Shutdown Register Read/Write Error

For 1 beep, 2 beeps, or 3 beeps try reseating the memory first. If the error still occurs, replace the memory with known good chips/SIMM's.

For 4 beeps, 5 beeps, 7 beeps, or 10 beeps the system board must be sent in for repair.

For 6 beeps try reseating the keyboard controller chip. If the error still occurs, replace the keyboard chip.

If the error persists, check parts of the system relating to the keyboard, e.g. try another keyboard, check to see if the system has a keyboard fuse.

8 beeps indicates a memory error on the video adapter. Replace the video card or the memory on the video card.

9 beeps indicates faulty BIOS chip(s). It is not likely that this error can be corrected by reseating the chips.

Consult the motherboard supplier or an AMI product distributor for replacement part(s).

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreffende de firewall,het lijkt mij het beste om mijne xp firewall te behouden aangezien dit artikel:

Voor beginners is het de vraag of een van deze firewalls aan te bevelen is. U moet minstens weten welke uitgaande programma's u moet toestaan en blokkeren om uw pc goed te laten functioneren. Als u daar geen flauw benul van heeft is de standaard firewall bij Windows XP en Vista, Windows Firewall, misschien wel voldoende voor u. Als u iets meer kennis heeft is PC Tools een prima gebruikersvriendelijke firewall

nota:ik wil best overschakelen naar windows 7(is toch een betere firewall ( denk ik?),heb het met een programma tester van windows gedaan en het is niet mogelijk om van xp naar windows 7 over te schakelen.(denk ik toch...niet 100 zeker).

mijn aantal beeps zal ik nu checken,ik zal wel heel vlug moeten tellen haha ( nota:het is alleen voordat windows moet opgestart worden dat ik beeps krijg....bij "opnieuw opstarten niet".

tot zo dadelijk voor de aantal beeps:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat betreffende de firewall,het lijkt mij het beste om mijne xp firewall te behouden aangezien dit artikel:

Voor beginners is het de vraag of een van deze firewalls aan te bevelen is. U moet minstens weten welke uitgaande programma's u moet toestaan en blokkeren om uw pc goed te laten functioneren. Als u daar geen flauw benul van heeft is de standaard firewall bij Windows XP en Vista, Windows Firewall, misschien wel voldoende voor u. Als u iets meer kennis heeft is PC Tools een prima gebruikersvriendelijke firewall

nota:ik wil best overschakelen naar windows 7(is toch een betere firewall ( denk ik?),heb het met een programma tester van windows gedaan en het is niet mogelijk om van xp naar windows 7 over te schakelen.(denk ik toch...niet 100 zeker).

mijn aantal beeps zal ik nu checken,ik zal wel heel vlug moeten tellen haha ( nota:het is alleen voordat windows moet opgestart worden dat ik beeps krijg....bij "opnieuw opstarten niet".

tot zo dadelijk voor de aantal beeps:-)

na de reactie hierboven heb ik mijn pc afgelegd en opnieuw opgestart,deze maal geen beeps.beetje langer wachten dus....

halfuur later....razendsnelle beeps ze zijn onmogelijk te tellen...het zijn geen beeps per seconden...maar vlugger!

vooraleer het windowscherm opstart...duurt absoluurt niet lang hoor...ik moet serieus heel vlug lezen,wat er op het scherm staat vooraleer het start...fan not installed dus ( dat moest ik niet meer lezen dat weet ik al van de vorige keer) en eronder...press f2 key to enter setup...maar je moet wel razendvlug zijn om op je f2 key te drukken...want het windosscherm is er vlug.

ik denk eerder aan een draadje die los kunnen zijn ( niet zeker natuurlijk hé),daar ik over 2 schijven bezit(noem mijn 2de schijf maar een expirement schijf...als ik iets wilde uitproberen deed ik dat op die schijf...laats heb ik nog linux opgezet...maar met linux is nogal ingewikkeld vind ik persoonlijk) en heb al regelmatig mijn desktopkast geopend ( zal toch minumuum 50 keren gebeurd zijn) en de 2 plugkabels die verbonden zijn met de harde schijf moeten het misschien te verduren gehad hebben(nogmaals niet zeker)...mijn afkoel draait hoor...op gdata kijk ik nu effkes bij cpu belasting die duidelijk een teken van leven tonen...sorry kweezie maar zo vlug kan ik bijna onmogelijk tellen:dong:...forgive me:adore:

groeten anatool:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat je de pieps niet kan tellen.

Kijk in elk geval de aansluitingen van de koeler na. De voeding zal wel goed zitten aangezien de fan draait.

Controleer de temperatuur van de processor of die binnen de perken blijft.

Als de temperatuur goed zit en je hebt verder geen problemen met de werking van de pc, zou ik het zo laten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu moet ik je weeral lastig vallen...waar kan ik vinden of hoe kan ik dat te weten komen " de temperatuur van de processor"?

bijna afgerond dus hier...we gaan de goede weg op...allez dank zij jullie wil ik zeggen :-)

nota: graag zou ik willen wat jullie kunnen...namelijk gratis mensen kunnen helpen met pc-problemen op te lossen...zijn er daarvoor leervideo's op de markt?bestaan er daarvoor cursussen?( ik heb wat vrije tijd,aangezien ik part-time werk),wil mij dat iemand leren tegen een eventuele kleine vergoeding(kan echt niet veel betalen,want ik werk part-time wegens ik geen zwaar werk meer mag doordat ik rugklachten heb)...ik woon in ieper...en mij echte naam is natuurlijk geen anatool haha...allez chapeau voor de site!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

nota:ik wil best overschakelen naar windows 7(is toch een betere firewall ( denk ik?),heb het met een programma tester van windows gedaan en het is niet mogelijk om van xp naar windows 7 over te schakelen.(denk ik toch...niet 100 zeker).

Je kan met Windows 7 Upgrade Advisor (klik er op) controleren of je pc al dan niet geschikt is voor Windows 7.

waar kan ik vinden of hoe kan ik dat te weten komen " de temperatuur van de processor"?

Uit je Speccy-logje (bericht 20) blijkt dat je moederbord een temperatuur heeft van 74°C heeft en da's wel vrij hoog.

In bericht 14 gaf je aan dat je ventilator soms blokkeert...

Heb je je pc al eens grondig stofvrij gemaakt ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.