Ga naar inhoud

Pc valt uit na onbepaalde tijd


Carinne

Aanbevolen berichten

Hallo,graag had ik men problemen met de pc aan jullie gemeld!Sinds een bepaalde tijd valt men pc uit op eender welke site of eender wat ik aant doen ben.Dan begint die gewoon terug op te starten en kan ik gewoon weer verder nadat ik de melding kreeg met( laatste sessie herstellen)Soms gebeurt dit maar een keer per dag soms meerdere malen!Weet niet meer wat te doen!Het geheugen is gecontroleerd en er zitten geen fouten in!Dan heb ik een ander voeding gestoken en dat helpt ook niet.De temperatuur blijft ook dezelfde en is niet te hoog!Kunt u me raad geven?Alvast bedankt Carinne

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Download Blue screen view.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string (bug check tekst)

  • bug check code
  • caused by driver (veroorzaakt door stuurprogramma)

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ,Hier de gegevens van t blue screen:

crach time 28-4-2011 15.22u

Bug check string / Page_Fault_In_Nonpaged_Area

Bug check code / 0x10000050

Caused by driver / NTFS.sys

Crach time 28-4-2011 16-35u

Bug check strine / IRQL_NOT-LESS_OR_EQUAL

Bug check code / 0x1000000a

Caused by driver /hal.dll

Crach time 28-4-2011 16.57u

BCT DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

BCC 0x100000d1

CBD aswPS.SYS

CT 28-4-2011 7.41u

BCS DRIVER_CORRUPTED_EXPOOL

BCC 0x100000c5

CBD aswSP.SYS

Ct 27-4-2011 13.59u

BCS IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

BCC 0x1000000a

CBD hal.dll

Dit zijn de resultaten van de blue screen!Hopelijk heb ik dit goed gedaan en kun je vinden waar de fouten zitten

MVG Carinne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat hier blijkbaar om een aantal verschillende fouten.

De page-fault kan wijzen op een geheugenprobleem en ntfs.sys staat in verband met het bestandssysteem.

Het kan ook een fout zijn in het wisselbestand.

Irql-not-less-or-equal wijst op driver conflicten.

hal.dll is een systeembestand dat instaat voor de communicatie tussen de software en de hardware.

aswPS.SYS zou van Avast zijn.

Als je Avast gebruikt als virusscanner, probeer dan een herinstallatie.

Verder kan je nog het volgende doen.

Sluit alle openstaande toepassingen.

Open het opdrachtprompt als administrator.

Ga naar start - alle programma's - bureau accessoires.

Klik met rechter muisknop op het opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als... kies dan voor administrator.

Typ sfc /scannow en druk enter.

Als je de melding krijgt dat de schijf in gebruik is en dat de scan wordt uitgevoerd bij de volgende opstart, bevestig je dit met y en herstart de pc om de scan uit te voeren.

Alle systeembestanden worden nu gecontroleerd en indien nodig (en mogelijk) vervangen door correcte versies.

Hou hiervoor de installatiecd van windows bij de hand want er kan om gevraagd worden.

Geef het resultaat van de scan in een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,Ik heb geprobeerd me al administrator aan t melden maar dat is mislukt omdat ik t ww niet weet!Diegene die de pc toenertijds geinstallerd heb kan ik niet meer bereiken!Nu is goede raad duur!Kan ik me anders aanmelden dan met de administrator?MVG Carinne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je op deze manier geprobeerd om de opdracht sfc /scannow uit te voeren?

Via start naar bureau-accessoires dan rechtsklikken op opdrachtprompt, in het volgende menu kiezen voor uitvoeren als administrator.

Let ook op het volgende: tussen sfc en / moet een spatie staan.

Dus sfc(spatie)/scannow. --> sfc /scannow

opdrachtprompt5.png

opdrachtprompt6.png

opdrachtprompt7.png

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Clarkie ,Ja ik ben op die wijze naar de opdrachtprompte geaan en als als ik de opdracht gaf:sfc /scannow kreeg ik de melding van specifieke foutmelding 0x00000ba de RPC server is niet beschikbaar.dan ben ik nar het systeem gegaan en heb de rpc nagekeken en die stond op handmatig .Ik heb die veranderd in automatisch en weer dezelfde opdracht gegeven en kreeg t zelfde resultaat .Hij blijft die foutmelding geven.MVG Carinne

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.