Ga naar inhoud

Windows wordt gevalideerd ...


Jee

Aanbevolen berichten

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi,

ik heb overtlaatst windows vista willen upgraden naar windows 7. (niet zoals het hoort)

Op mijn pc was dit wel gelukt en dus ging ik dit proberen op de laptop van mijn ouders. Dit lukte niet en dus heb ik vista er terug opgezet.

Je plaatst in bericht 1 het bovenstaande, de zin die ik onderstreept heb daar zou je nog wat info over moeten geven.

Hoe heb je windows vista, en vanwaar heb je die vista, er terug opgezet als je recovery niet meer aanwezig is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel, ik had op de laptop, met originele cd van windows vista, windows vista opnieuw geinstalleerd. Zodat alle programma's en dergelijke weg zijn en de pc zo een beetje als nieuw is.

Ik heb de cd in de cd-rom drive gestoken, heropgestart en mijn windows laten opstarten via de cd. En zo heb ik alles opnieuw geinstalleerd en de oude programmas en dergelijke stonden in de map windows.old. Die map heb ik daarna verwijderd.

Daarna heb ik windows 7 loader proberen te installaren maar die ging niet zoals ik wou. Dus wederom windows heropgestart via de windows vista cd. En OPNIEUW herinstalleerd.

Nu blijkt dat hij ergens toch nog die windows 7 herkent en daarom een melding geeft dat hij niet legitiem is. Wat heel vreemd is want als ik mijn laptop opstart moet ik kiezen of ik windows vista of windows 7 wil draaien en ik kies altijd windows vista. Die keuze zou er zelfs niet mogen opkomen (tijdens het opstarten een zwart scherm met grijze tekst zoals: http://cdn.geckoandfly.com/wp-content/uploads/2009/11/windows_safe_mode_xp_2000_f8.jpg maar dan de keuze tussen vista en w7)

Ik hoop dat het wat duidelijk is want het is niet zo gemakkelijk uit te leggen. Stel gerust vragen.

Of kan ik de pc helemaal opnieuw installeren met een of ander middel zodat die windows 7 er helemaal af is. (wat me vorige keer met de installatie cd niet gelukt is)

thx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebt je de partitie ook geformateerd tijdens de installatie want dat is nodig?

Ik heb die partitie verwijderd, en zo hield ik enkel nog maar 1 partitie over waar ik dan windows heb op geinstalleerd.

---------- Post toegevoegd om 08:44 ---------- Vorige post was om 08:40 ----------

Hier (klik er op) vind je een duidelijke handleiding voor de installatie van Vista.

Let vooral op de keuzemogelijkheid in stap 4.

Die stappen heb ik allemaal hetzelfde gevold. Daar is volgens mij niets fout gegaan. Het is foutgegaan met die windows 7.

Zelfs na die fout heb ik die stappen uitgevoerd en er is nog altijd een fout van W7.

Kan ik bij de volgende stap (zie onder) de schijf echt formatteren ? Zodat alles eraf is ? Of is dat niet de bedoeling. Want dan probeer ik gewoon windows nogmaals te herinstalleren en hopen dat het nu wel lukt.

Aangepaste installatie

Deze optie is WEL aan te raden. Is er nog een Windows-versie aanwezig op je pc, dan wordt die onherroepelijk verwijderd! Dat is eigenlijk wat we willen, een propere Windows!

"We kiezen voor "Aangepaste Installatie".

Nu moet je gaan selecteren op welke schijf/partitie Windows Vista terecht moet komen. Hebt u meerdere partities, kan je Windows bijvoorbeeld op een C-schijf zetten en je documenten op de D-schijf."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik bij de volgende stap (zie onder) de schijf echt formatteren ? Zodat alles eraf is ? Of is dat niet de bedoeling. Want dan probeer ik gewoon windows nogmaals te herinstalleren en hopen dat het nu wel lukt.

Formateren moet je zeker doen want anders wordt de MBR niet verwijdert waarin staat dat er windows 7 is geinstalleerd terwijl het niet zo is.

Het beste is om alle partitie (s) verwijderen en opnieuw aanmaken.

Daarna formateren.

Dan pas installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan ik bij de volgende stap (zie onder) de schijf echt formatteren ? Zodat alles eraf is ? Of is dat niet de bedoeling. Want dan probeer ik gewoon windows nogmaals te herinstalleren en hopen dat het nu wel lukt.

Aangepaste installatie

Deze optie is WEL aan te raden. Is er nog een Windows-versie aanwezig op je pc, dan wordt die onherroepelijk verwijderd! Dat is eigenlijk wat we willen, een propere Windows!

"We kiezen voor "Aangepaste Installatie".

Nu moet je gaan selecteren op welke schijf/partitie Windows Vista terecht moet komen. Hebt u meerdere partities, kan je Windows bijvoorbeeld op een C-schijf zetten en je documenten op de D-schijf."

Zo moet je het inderdaad uitvoeren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.