Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Probeer het eens met Partition Wizard.

Downloaden kan je op deze pagina. Neem de bootable cd versie.

Brand de iso als image op een cd en start hiermee de pc op.

Als alle partities leeg zijn is er geen enkel probleem.

Dan kan je allemaal verwijderen tot je slechts 1 partitie overhoudt.

Als je wil kan je dan opnieuw partitioneren naar wens.

Definieer nieuwe partities bij voorkeur als logische (logical) partitie.

Alle acties worden in een wachtrij gezet en die kan je links onderaan zien.

Om uit te voeren klik je op de knop apply.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

OK, laat me hier even een misverstand de wereld uithelpen. Een schijf die u koopt voor 1 TB heeft in totaal 931GB aan ruimte !

Dit komt door de verschillende manieren waarop gerekend wordt in de computerwereld. Voor de verkoop wordt namelijk gerekend in (decimale) stappen van 1000: 1.000 bytes = 1 KB; 1.000 KB = 1 MB; 1.000 MB = 1 GB en 1.000 GB is 1 TB. MAAR een computer werkt nu eenmaal binair (met enen en nullen), en berekend de ruimte dus iets anders. Om dat voor de mens te versimpelen zijn ze ervan uitgegaan dat 1024 Bytes een KB vormt en zo werken ze verder met die stappen van 1024.

Als u dan 1 TB neemt als decimale waarde (1.000.000.000.000) en u gaat dat drie keer delen door 1024, brengt u het terug naar de maatgeving in GiB (GibiBytes). En dan blijkt die waarde opeens maar 931.32 GiB te bedragen.

Er is dus in het geheel geen ruimte verdwenen, het is gewoon een andere manier van rekenen. Een 'goedkope' markitingtruc.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat je zegt klopt wel.

alleen als je ietsjes beter had gelezen had je gezien dat ik niet bedoelde dat er niet iets weg is.

(wist ik trouwens ook het hier bovenstaande ahha)

Maar het ging hier om dat die niet meer wou Samenvoegen

(dus van 1 hardeschijf 2 gemaakt)

en nu een tijdje later dat die niet meer wou samen voegen

Maar dat maakt al niet meer uit haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.