Ga naar inhoud

Aankoopadvies nieuwe pc -> vanaf 18/6 in Aldi??


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

Na 10jaar ben ik toe aan een nieuwe pc...

Wat doe ik hier allemaal mee? internetten, cd'tje branden, mailtjes lezen en sturen, briefje typen, foto's van fototoestel opslaan en bekijken..that's it.

Komende zaterdag staat er een pc in de aanbieding bij Aldi voor 399Euro.

Is deze pc goed voor die prijs of kan ik beter iets anders zoeken?

Van die Intel Pentium of AMD weet ik wat toestanden ken ik niks, ben compleet leek op dit gebied hoor...

Hieronder de specs van de Aldi-pc:

MEDION® MD 8359 [h=2]Multimedia PC[/h]

  • AMD Athlon Quad-Core processor
  • AMD Radeon DirectX 11 videokaart
  • 4 GB DDR3 werkgeheugen
  • 1000 GB interne harde schijf
  • multiformaat dvd-/cd-brander (1)
  • incl. bedraad toetsenbord en optische muis
  • draadloze LAN-verbinding volgens de 802.11 n- technologie (tot 300 Mbits/sec) (2)
  • uitgebreid softwarepakket met o.a.Windows 7® Home Premium en Office Starter
  • talrijke aansluitingen op voor- en achterzijde pc-kast (o.a. 1 x USB 3.0, 5 x USB 2.0, 1 x HDMI, 1 x LAN (RJ-45))

3 jaar garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die computer is geschikt voor Office toepassingen, zoals Word, Excel, ... Internet, ... maar zeker niet voor games.

Als je enkel kantoortoepassingen gebruikt en internet dan is het een prima pc.

Ga je hem echter gebruiken voor spelletjes of werk je met zware toepassingen zoals Photoshop, enz... dan is de processor/grafische kaart van die pc onvoldoende.

Alles hangt dus af wat je met de computer wilt doen.

Wat doe ik hier allemaal mee? internetten, cd'tje branden, mailtjes lezen en sturen, briefje typen, foto's van fototoestel opslaan en bekijken..that's it.

Dan vind ik dit een prima pc'tje! Processor is heel goed voor wat je er mee wil doen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige spelletjes die erop gespeeld zullen worden heeeeeeeeel af en toe zijn van die simpele kleuterspelletjes, en die werken zelfs op de pc die ik nu heb. Die is inmiddels al 10 jaar oud -> 120GB HD, 128Mb videogeheugen, 256Mb DDR, intel pentium 4, ATI radeon 9200 SE

Dient zeker niet om van die hevige videogames op te spelen met stevige graphics ofzo.

Ik mag er dan vanuit gaan dat deze pc voldoende is voor mij.

Wat ik wel raar vind is dat deze pc niet te vinden is op de site van Medion. Ik zie daar wel pc's die vergelijkbare prijzen hebben maar van die specs zijn dan weer anders. Of wordt deze pc specifiek voor Aldi in elkaar gezet met 'overschotjes'?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude spelletjes zal je niet meer kunnen spelen in windows 7

Aldi PC wordt onder een andere naam verkocht bij de Aldi.

Zodra je de computer thuis hebt kan je wel drivers downloaden van medion door middel van msn nummer

Wat zijn drivers en msn nummer als ik vragen mag?:embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om bijvoorbeeld netwerkkaart te doen werken hebt je drivers nodig.

Maar uw pc zal volledig klaar zijn met drivers enz.

msn nummer is de nummer van de computer.

Dat kan je zien aan de achterkant op een sticker van de computer.

Als je bij medion moet om bijvoorbeeld nieuwe update driver te halen dan moet je msn nummer opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me, zoals hier reeds aangehaald, een prima pc voor huis- tuin- en keukengebruik...

Geen game-pc dus, maar perfect voor datgene dat jij er mee wil gaan doen.

Ik meen begrepen te hebben dat je graag nog wat meer info over deze pc wou, hier (klik er op) vind je een volledige review van 5 bladzijden.

Je hebt ook 3 jaar full-garantie : bij defect wordt ie aan huis opgehaald (koerierdienst) en na herstelling weer keurig terug afgeleverd. Met die garantiedienst heb ik zelf enkel goede ervaringen : alles verliep zoals telefonisch afgesproken, de beloofde termijnen werden gerespecteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me, zoals hier reeds aangehaald, een prima pc voor huis- tuin- en keukengebruik...

Geen game-pc dus, maar perfect voor datgene dat jij er mee wil gaan doen.

Ik meen begrepen te hebben dat je graag nog wat meer info over deze pc wou, hier (klik er op) vind je een volledige review van 5 bladzijden.

Je hebt ook 3 jaar full-garantie : bij defect wordt ie aan huis opgehaald (koerierdienst) en na herstelling weer keurig terug afgeleverd. Met die garantiedienst heb ik zelf enkel goede ervaringen : alles verliep zoals telefonisch afgesproken, de beloofde termijnen werden gerespecteerd.

Veel dank aan jullie allemaal voor de antwoorden. Kan ik met een gerust hart die pc aanschaffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kheb net een gekeken in de handleidingen van m'n randapparaten, dat zijn een scanner Canon Canoscan Lide 50 en printer HP descjet 5150.

Bij de scanner wordt er enkel gesproken over Macintosh en Windows kwestie van installatie dus die zal volgens mij wel werken met Windows 7 (denk ik????).

Bij de printer is de resentste Windows de XP-versie, de printer is immers ook al een 10 jaar oud. Kan het zijn dat deze niet zal werken onder Windows 7 ?

De installatie-cd van de printer is ook zoek, kan ik dat nog ergens terugvinden op internet of in een shop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.