Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe laptop - advies nodig


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen, maar ik weet niet goed welke keuze ik moet maken. Het moet een laptop zijn omwille van mijn studies. Ik studeer informaticabeheer en ga softwareontwikkeling verder studeren. Dus hij dient vooral voor mijns studies. Hoger dan 950-1000 euro ga ik niet voor een laptop, maar 900-950 wil ik wel aan geven. Ik heb liefst een laptop die af en toe wel eens een spel aankan. Ik was aan het denken over een quad-core, maar mijn leerkract netwerkbeheer zei dat de quad-core laptops gemakkelijk overhit kunnen geraken... Ik was aan het denken dat deze laptop wel eens iets voor mij kan zijn. Hier staan de specs netjes onder elkaar: http://www.laptopshop.be/vergelijken/?product[]=137932&product[]=136862&&specificationprofileid=2913 (het LINKSE model!). Denk je dat dit een goede laptop is? Of heb je ander advies? Zeg het gerust. :)

Bedankt, Ken.

aangepast door KenM_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal hier ook nog wel bevestigd worden door anderen, ik zou geen acer nemen.

Dell, Asus, Sony, Toshiba, Samsung ( in willekeurige volgorde) zijn de betere merken.

De experts zullen je wel op weg helpen naar een degelijke en aan jouw budget gekoppelde laptop.

Dus even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt me via PB gevraagd om te topic te bekijken en dat doe ik uiteraard graag... ;-)

Wat Acer betreft : ik heb in mijn vriendenkring aardig wat mensen die een Acer gehad hebben en die daar niet echt gelukkig mee geweest zijn...nu, da's uiteraard een subjectieve weergave, een objectieve vind je hier en hier (klik er op).

Niemand van de mensen die ik ken kocht nog een volgende Acer...veel wordt ook bepaald door je verwachtingen, maar voor sommen rond de €800 à €1000 wil ik kwaliteit die ik niet alle twee jaar moet vervangen.