Ga naar inhoud

Aankoop nieuwe laptop - advies nodig


Aanbevolen berichten

Hallo,

ik ben van plan om een nieuwe laptop te kopen, maar ik weet niet goed welke keuze ik moet maken. Het moet een laptop zijn omwille van mijn studies. Ik studeer informaticabeheer en ga softwareontwikkeling verder studeren. Dus hij dient vooral voor mijns studies. Hoger dan 950-1000 euro ga ik niet voor een laptop, maar 900-950 wil ik wel aan geven. Ik heb liefst een laptop die af en toe wel eens een spel aankan. Ik was aan het denken over een quad-core, maar mijn leerkract netwerkbeheer zei dat de quad-core laptops gemakkelijk overhit kunnen geraken... Ik was aan het denken dat deze laptop wel eens iets voor mij kan zijn. Hier staan de specs netjes onder elkaar: http://www.laptopshop.be/vergelijken/?product[]=137932&product[]=136862&&specificationprofileid=2913 (het LINKSE model!). Denk je dat dit een goede laptop is? Of heb je ander advies? Zeg het gerust. :)

Bedankt, Ken.

aangepast door KenM_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal hier ook nog wel bevestigd worden door anderen, ik zou geen acer nemen.

Dell, Asus, Sony, Toshiba, Samsung ( in willekeurige volgorde) zijn de betere merken.

De experts zullen je wel op weg helpen naar een degelijke en aan jouw budget gekoppelde laptop.

Dus even afwachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt me via PB gevraagd om te topic te bekijken en dat doe ik uiteraard graag... ;-)

Wat Acer betreft : ik heb in mijn vriendenkring aardig wat mensen die een Acer gehad hebben en die daar niet echt gelukkig mee geweest zijn...nu, da's uiteraard een subjectieve weergave, een objectieve vind je hier en hier (klik er op).

Niemand van de mensen die ik ken kocht nog een volgende Acer...veel wordt ook bepaald door je verwachtingen, maar voor sommen rond de €800 à €1000 wil ik kwaliteit die ik niet alle twee jaar moet vervangen.

Zoals reeds aangehaald in het topic waarnaar clarkie linkt in post 4 vind ik gamen op een laptop niet meteen een idee waar ik wild van ben...wil je op dat vlak een alleskunner dan zit je meteen met een hoog budget dat je dient te voorzien.

Losstaande van de mogelijkheden die je op dat moment in huis hebt (of op je terras :-) ) heeft ook je leraar zéér zeker een punt : laptops zijn een gevoelig all-in-one-toestel waarbij de koeling een heel belangrijke rol speelt : wekelijks zijn er hier problemen met laptops die verzadigd zijn van stof door o.a. verkeerd gebruik (ondergrond)...ga je die dan zwaar(der) belasten dan kom je gegarandeerd in de problemen.

Geef in een volgende post ook eens aan welke schermgrootte je prefereert, zodat er een aantal laptops kunnen voorgesteld worden ?...

Wat betreft de merken : ook hier sluit ik me aan bij post 2, eveneens in willekeurige volgorde.

Volledigheidshalve wil ik nog vermelden dat ik, ondanks wat mijn nickname misschien zou kunnen laten vermoeden, geen fabriekspiloot ben... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt me via PB gevraagd om te topic te bekijken en dat doe ik uiteraard graag... ;-)

Wat Acer betreft : ik heb in mijn vriendenkring aardig wat mensen die een Acer gehad hebben en die daar niet echt gelukkig mee geweest zijn...nu, da's uiteraard een subjectieve weergave, een objectieve vind je hier en hier (klik er op).

Niemand van de mensen die ik ken kocht nog een volgende Acer...veel wordt ook bepaald door je verwachtingen, maar voor sommen rond de €800 à €1000 wil ik kwaliteit die ik niet alle twee jaar moet vervangen.

Zoals reeds aangehaald in het topic waarnaar clarkie linkt in post 4 vind ik gamen op een laptop niet meteen een idee waar ik wild van ben...wil je op dat vlak een alleskunner dan zit je meteen met een hoog budget dat je dient te voorzien.

Losstaande van de mogelijkheden die je op dat moment in huis hebt (of op je terras :-) ) heeft ook je leraar zéér zeker een punt : laptops zijn een gevoelig all-in-one-toestel waarbij de koeling een heel belangrijke rol speelt : wekelijks zijn er hier problemen met laptops die verzadigd zijn van stof door o.a. verkeerd gebruik (ondergrond)...ga je die dan zwaar(der) belasten dan kom je gegarandeerd in de problemen.

Geef in een volgende post ook eens aan welke schermgrootte je prefereert, zodat er een aantal laptops kunnen voorgesteld worden ?...

Wat betreft de merken : ook hier sluit ik me aan bij post 2, eveneens in willekeurige volgorde.

Volledigheidshalve wil ik nog vermelden dat ik, ondanks wat mijn nickname misschien zou kunnen laten vermoeden, geen fabriekspiloot ben... ;-)

Het is zeker niet de bedoeling om op mijn laptop te gamen, daar heb ik een playstation voor ;), maar ik zou graag af en toe wel eens een spel willen uitproberen.

Ik weet dat laptops niet op o.a. stoffen of luchtdichte ondergronden zouden mogen staan, omwille van de koeling. Maar is er zoveel verschil in temperatuur bij een quad-core en een dual-core (niet overclocked ofcourse)?

Voor afmeting van het scherm, hmm. Ik heb nu een 15" of een 16". Ik had graag wat groter gehad, zeker niet kleiner.

Na de artikels te lezen blijkt wel dat acer niet de beste keuze is, maar langs de andere kant: Wat acer aanbiedt voor die prijs is wel zeer goed moet ik zeggen. Maar ik ga jullie volgen en hem uitsluiten. :)

Bedankt voor de info.

@ stegisoft

Het is niet dat ik een goedkope laptop wil. Ik wil een goede laptop, snel, goede kwaliteit en eentje die een paar jaar moet meegaan. De lenovo die jij voorstelde is goed, maar ik had liever een betere gehad. :) De betere lunovo in het rijtje is al direct 1100 euro.. (bij coolblue)

Een i7 zou ik er wel graag in willen hebben.

aangepast door KenM_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan denk ik dat deze Dell zeker voldoet aan je eisen,prijs ligt ietsje hoger maar daar heb je dan ook wel iets voor uiteraard.;-)

Andere tips zullen nog wel komen hoor.:top:

Super mooie laptop, voldoet zeker aan mijn voldoeningen. Ze pakken wel veel uit met 3D scherm/videokaart, terwijl ik dat helemaal niet nodig heb. Zou door dat 3D gedoe de prijs hard gestegen zijn? Als ik geen interessantere laptop vind, wordt het deze. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach voor dat 3D gedoe heb je zo i zo een brilletje nodig dus dat ligt niet aan het scherm zelf hoor maar eerder aan de software.

Nu als je nog even geduld hebt zullen er zeker nog andere opties aangereikt worden maar die Dell is echt wel een zeer goede laptop voor een niet overdreven prijs lijkt mij.;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.