Ga naar inhoud

Winword.exe reageert niet


WaWa

Aanbevolen berichten

Beste helpers,

Bijna telkens, nadat ik een Word document beëindig met »Opslaan als…« en daarna het document wegklik op het rode kruisje, krijg ik bovenaan tussen haakjes (reageert niet). In het beste geval duurt het een second of 10 en gaat het weg, of erger nog: er verschijnt: »WINWORD.EXE reageert niet« en dan komt een scherm dat me toelaat om het af te sluiten. In het beste geval wacht ik geduldig na »Opslaan als..., totdat het draaiend circeltje verdwijnt en dan lukt het op het de doen verdwijnen via het rode x-je.

Daarna lees ik in het onderhoudscentrum »Winword.exe werkt niet meer« ...en wat verder »zoeken naar een oplossing«. Er op klikken brengt (zoals meestal in zo een geval: “een oplossing is niet beschikbaar”).

Bovendien duurt het 25 sec om Word op te starten. Is dat normaal?

Googelen heeft me niet veel wijzer gemaakt of er werden ingrepen in het register voorgesteld. Eén heb ik gedaan (iets verwijderen) en het heeft niet geholpen.

Hopelijk vind iemand een manier om hier uit te geraken.

MVG | WW

aangepast door WaWa
totvoegingen en typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bekijk eens waar je de sjabloon van Word kan vinden (in andere Windows-versies heet dat normal.dot). Indien je dit in Win 7 ook zo kan vinden, hernoem je dit bestand naar normal.old en start je Word opnieuw op. Bekijk dan of je nog dezelfde problemen hebt ? Deze procedure werkt voor andere Windows-versies, laat ons hopen dat dit ook in Win 7 lukt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie zondag, Kape,

Bedankt voor je reactie.

Domme vraag: waar vind ik »normal.dot«? Via de verkenner? Ergens via Word zelf?

Geef me een hint, a.j.b.

Ik wil met dit beginnen, omdat Word crashes me het meest hinderen. Om eerlijk te zijn ik vrees een beetje dat er erger aan de gang is want ± 1 keer per dag, bij intensief werken en met drie of zo windows open, crasht IE9 en de Verkenner ook. In mijn geschiedenis zie ik iedere dag één rode vlag. Maar, beginnen we met Word. Help mij deze sjabloon te vinden.

WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape,

Ik ben al wat in de Verkenner gaan zoeken. Bij Map en zoek opties alles open gezet. Dan via C: > Documents and settings > Hier staat een slotje op en ik krijg geen toegang. Ik ben nochtans de enige gebruiker. Dan heb ik via Admin Command prompt geprobeerd, maar ik schiet ook niet verder op.

Ik ben toch wat op weg, kan je me verder helpen?

m.v.g., | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kape,

In 'Veilige modus - F8' is het iedentiek het zelfde. Slotje op C:\Documents and Settings\. Het was wel blauw gekleurd. Een venstertje verscheen na het klikken: "Documents and settings is niet toegankelijk - toegang geweigerd". Er toch op klikken deed een blauw cirrkeltje daraaien tot in de eeuwigheid... Wat nu? Warom wordt dit voor mij gewiegerd als iemand anders in het zelfde gevel er wel toegang op krijgt. Ik heb Win7 pro 32-bit en ben de enige gebruiker. Ik start zelfs zonder paswoord.

Een hersenkronkel? Bovendien, toen ik jullie helpsite opende weigerde IE9 dienst: ...Internet explorer werkt niet meer... Een zoekbalkske en natuurlijk: "geen oplossing gevonden. Mijn betrouwbaarheidscurve ziet er treurig uit met een zeer lage score. Is er toch meer aan de hand en hebben we beter geschut nodig?

Hopende op je hulp, want een Image terugzetten zal misschien niet helpen omdat dit al een tijdje aan de hand is.

mvg | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.