Ga naar inhoud

Winword.exe reageert niet


WaWa

Aanbevolen berichten

Clarkie & Kape,

Na wat ik in #30 heb gedaan, ben ik er (denk ik) in geslaagd om »normal.dotm« te verwijderen. De aanwijzer op Documents and settings gezet, in het zoekvak »normal.dotm« getypt en nadat het verscheen > verwijderen.

Nu sluit Word direct af, via het rode kruisje en via bestand. Word start ook direct. Alleen vanaf de starbalk via naam (bestaand doc) en Opslaan als... duurt het nog 15/18 sec.: eerst (reageert niet) + draaiend cirkeltje, daarna komt het in orde. Kan het nog beter?

Bedankt voor jullie geduld. Sorry voor de verwarring - ik heb geen verklaring waarom het nu lukte om het slotje weg te krijgen. We zien nu verder.

m.v.g., | WW

P.S.: 's nachts of 's morgensvroeg ga ik op het Internet via mijn smart-TV. Het gaat (nog) niet zo vlot met het micro-Qwerty toetsenbord. Vandaar misschien het probleem met het slotje. Sorry

aangepast door WaWa
typo's + toevoegingen
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Alleen vanaf de starbalk via naam (bestaand doc) en Opslaan als... duurt het nog 15/18 sec.: eerst (reageert niet) + draaiend cirkeltje, daarna komt het in orde. Kan het nog beter?

Bedankt voor jullie geduld. Sorry voor de verwarring - ik heb geen verklaring waarom het nu lukte om het slotje weg te krijgen. We zien nu verder.

m.v.g., | WW

Je hebt een bestaand Word document en dan kies je via de startbalk voor opslaan als?? :hmmmm:

Waarom wil je een bestand dat reeds opgeslaan is opnieuw opslaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Interessante vraag. Gewoon omdat een document dat beëindigd is nog geen naam had gekregen. Dat is meer regel dan uitzondering. Bv.: Kleinzoon maakt zijn boekbespreking en vóór het afsluiten moet hij het doc nog een naam geven. De naam wordt toch niet gegeven vóórdat het document begonnen is. Zie jij een mogelijkheid om het anders te doen en aldus het afsluiten te versnellen? Opslaan als... blijft eigenlijk nog als enig serieus probeem.

Merci en tot...

m.v.g., | WW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een document maakt en je moet het nog een naam geven wil dat zeggen dat het bestand nog niet opgeslaan is.

je kan dan gewoon de knop "opslaan" gebruiken om het document op te slaan.

Je kan zelfs als je Word opent en kiest voor nieuw ( je krijgt dan een nieuw leeg doc) direct voor "opslaan" kiezen en het document een naam geven en opslaan in je map naar keuze.

Dat is tevens veiliger om als er tijdens het bewerken iets fout loopt niet alles kwijt te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Bedankt voor je tutorial. Het opstarten was snel. Het Saven ook, maar... na de naam gegeven te hebben duurde het 15 sec. vóórdat ik het document kon wegklikken.

Het was handiger, niet sneller. Jammer toch.

Geef a.j.b. niet op, dat doe ik zeker ook niet. Je kunt zeker nog wat bedenken om deze laatste schoonheidsfout te herstellen.

MVG,

WW

P.S.: Voor mijn wekelijkse backup + Image wacht ik uiteraard tot Word op orde is.

aangepast door WaWa
wijzigingen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Clarkie,

Ik heb nu Word uitgebreid getest. Nog maar eens via »regedit« de registersleutel Data verwijdert, zoals in je link voorgesteld.

Nu doe ik telkens Save, geef naam en OK. Na OK duurt het 12/13 sec. Hier valt mee te leven, want al de rest gaat snel.

Wat heb ik nu van jullie geleerd? (dixit Huysentruyt)

[1] Na het sturen van de HijackThis de toolbar Freecorder verwijderd. Hierdoor heb ik vastgesteld dat Freecorder in de achtergrond draaide. Omdat HijackThis een toffe extra heeft na op »Config...« rechtsonder te klikken en vervolgens »Misc Tools« rechtsboven, Vinkje gezet bij »List also minor sections«, dan »Generate startupList«. Hiermee zag ik alles wat met Windows mee startte. Al die programma's heb ik gewist. Ik gebruikte ze toch niet.

[2] Dan ook gecontroleerd via »Open process manager« en ook nog gezien wat op de achtergrond meedraaide. Alles gewist die ik toch niet nodig had met »Revo Uninstaller«. Hierdoor geen crashes meer.

[3] Een betere methode om een Word document te benoemen en af te sluiten.

Clarkie, als 12/13 sec. 'normaal' is om op te slaan, dan kan ik er mee leven en kunnen we deze discussie met succes afsluiten. Waarvoor dank. Maar, laat het eerst weten of het wel Ok is.

m.v.g.,

WW

aangepast door WaWa
typo's + toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

[3] Een betere methode om een Word document te benoemen en af te sluiten.

Clarkie, als 12/13 sec. 'normaal' is om up te daten, dan kan ik er mee leven en kunnen we deze discussie met succes afsluiten. Waarvoor dank. Maar, laat het eerst weten of het wel Ok is.

m.v.g.,

WW

Wat versta je onder updaten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Clackie,

Verkeerd woorgebruik van mij. Ik bedoelde, na het naamgeven opslaan. ...'normaal' is om op te slaan. Zo dus. Heb ik in #36 ondertussen verbeterd. Het is nu zo dat ik na het geven van een naam nog 12/13 seconden moet wachten vooraleer ik het document kan wegklikken. Eerst blijft naast de aanwijzer nog het symbool met de lijntjes staan en het gaat met de aanwijzer mee tot aan het rood kruisje, m.a.w. de aanwijzer heeft zolang nog geen gevolg als je klikt op het x-je. Capito?

Bedankt voor je reactie. m.v.g., | WW

aangepast door WaWa
typo's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook te maken hebben met de virusscanner die elk bestand dat je opent of sluit, gaat scannen op virussen.

Ik zie in je logjes dat je Norton gebruikt en dat is niet bepaald een lichtgewicht op gebied van systeembelasting.

Norton belast je systeem tamelijk zwaar en dat kan bij sommige acties voor vertragingen zorgen.

Je kan de volgende test eens uitvoeren.

Voor de veiligheid kan je de netwerkverbindingen uitschakelen en offline werken.

Schakel de Norton virusscanner uit.

Doe de dingen met Word waarbij je dus die vertraging/hapering hebt vastgesteld en kijk of er verbetering is ten opzicht van voorheen.

Als er inderdaad verbetering is, heb je meteen de oorzaak gevonden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kweezie Wabbit,

Vereerd dat je me ook probeert te helpen. Ik heb Norton in »stille Modus« gezet +Firewall + Antivirus uitgezet en de test enkele malen uitgevoerd.

Overigens bij mij doet Norton alléén die dingen die met Virus/Malware scan te maken hebben - al de rest heb ik zelf uitgeschakeld via de Norton GUI. >>>>> Jammer, maar het heeft niet mogen helpen: Saven, Naam geven en daarna afsluiten duurt 12/14 sec. Voor de rest verloopt na de vorige (zie #36) correcties alles goed: geen crashes meer bvb, alleen 'het in Bold vermelde' duurt de opgegeven tijd. Er valt mee te leven, maar het is toch jammer dat het niet 100% is.

Met vriendelijke groeten.

Noteer mijn afwezigheid vanaf 15:00 CET tot maandag middag a.j.b.. Dus laat het nog wat open.

WW

aangepast door WaWa
typo's + toevoeging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.