Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Soms is een herinstal de snelste oplossing.

Als je systeem goed werkt na de herinstall van Windows, maak dan een backup! Op die manier kan je later teruggaan naar je backup in plaats van alles opnieuw te moeten installeren.

Dus herinstalleer Windows, installeer je belangrijkste programma's en windows updates, en maak een backup. Je kan in Windows een volledige backup (image) maken van je computer (en op ieder gewenst moment terugzetten).

Hier lees je hoe dat moet:

http://www.pc-helpforum.be/f278/hoe-maak-ik-een-volledige-backup-27203/

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks het feit dat een (her)installatie van Windows 7 zeer vlot gaat (klik hier voor de handleiding) lijkt het me de moeite waard om eerst een herstelinstallatie of repair install uit te voeren :

Een reparatie installatie uitvoeren zal uw bestanden niet wijzigen en uw geïnstalleerde programma’s niet beïnvloeden.

Om een reparatie installatie uit te voeren van Windows 7, volgt u de volgende stappen:

  1. Sluit alle programma’s en herstart uw computer.
  2. Plaats uw Windows 7 DVD in de DVD drive van uw computer.
  3. In het Setup scherm, klik Installeer Nu.
    Notitie: Wanneer Windows uw DVD niet automatisch detecteert, volg dan de volgende stappen:

a. Klik Start, en dan op Computer en dubbelklik op het CD-ROM icoon (waar u de Windows DVD in geplaatst heeft)

b. Als het goed is opent nu het setup scherm, is dit niet het geval dubbelklik dan op Setup.exe.

c. In het Setup scherm, klik Installeer Nu.

  1. Klik De nieuwste updates voor de installatie niet downloaden.
  2. Vul de productsleutel in die op Windows sticker op de computer staat.
  3. Klik Ja om de Microsoft Software Licentie Voorwaarden te accepteren.
  4. Op het Welk soort installatie wenst U? scherm, klik op Upgrade.
  5. Wanneer de installatie is beëindigd, herstart uw computer, en probeer opnieuw updates te installeren. Wanneer de installatie is beëindigd, herstart uw computer, en probeer opnieuw updates te installeren. (LET OP: Installeer geen virusscanner of andere software totdat u alle beschikbare updates geinstalleerd heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kurtt

Uiteindelijk heb ik Windows 7 van sratch terug geïnstalleerd en alle updates uitgevoerd

Resultaat : sofware disks starten zonder problem ....... muziek cd's niet.

Dat betekent dus : geen muziek, geen cd's rippen of branden, etc ...

En tenslotte bijstand van Microsoft in deze is practisch nihil. Via google heb ik kunnen vaststellen dat er zeer veel personen

met dit probleem te kampen hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kurtt

Momenteel geen problemen met software cd en DVD's (zelfs een eigen gemaakte DVD) Deze starten op met WMP !!! En dit zonder enige ingreep in het register.

Enkel muziek CD will niet opstarten. Ik hoop dat daar nog een oplossing voor te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.