Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn tante heeft op haar laptop een programma staan (easy computing pc drukkerij) nu wil ik dit programma ook op haar tower pc zetten. Het probleem is dat ze de installatie cd-rom kwijt is.

Is er een manier waarop ik het programma van haar laptop kan branden en dit op haar Tower kan zetten?

Met vriendelijke groeten

Keppetje

Link naar reactie
Delen op andere sites

er bestaat toch een mogelijkheid om dit progje van de laptop te halen???

Als je een programma installeert, worden er sleutels toegevoegd aan het register van Windows. Dus zomaar het programma kopiëren naar cd of externe harde schijf is moeilijk. Soms lukt het wel, als het programma geen registerwijzigingen heeft uitgevoerd in het register. Dan moet je op zoek in de verkenner naar de juiste map waar het programma geinstalleerd is, en deze map gewoon kopieren naar je externe harde schijf (of cd). De kans dat het programma zal werken is klein, omdat bijna elk programma wijzigingen aanbrengt in het register. Ik hoor je nu misschien denken: "dan kopieer ik het register mee", maar zo werkt het niet, omdat het register van elke computer anders is. Je zou de specifieke sleutels van het programma uit het register kunnen importeren op de andere computer, maar dan ben je veel te lang bezig.

Ik vind het net als Stegisoft beter dat je het programma opnieuw koopt, dan heb je ineens een betere versie die meer kan (en actueler is!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Keppetje, je hoeft niet te twijfelen aan hetgeen Stegisoft zegt.

1. Je kunt een geïnstalleerd programma inderdaad niet kopiëren om op een andere computer te installeren.

2. Als je een programma koopt is dit meestal maar één licentie die je op slechts één computer mag installeren. De Cd uitlenen of het programma op een 2e computer installeren is dus illigaal, tenzij anders vermeld in de licentievoorwaarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het programma op een nieuwe pc van dezelfde eigenaar wordt geherinstalleerd, is het mogelijk legaal, tenzij duidelijk in de gebruiksovereenkomst staat dat het programma slechts op één computer mag geinstalleerd worden.

Er bestaat blijkbaar een programma PC Mover die blijkbaar wel programma's kan overzetten, maar ik heb het programma nog nooit in actie gezien. Het programma PC Mover is ook niet goedkoop:

Laplink® Software - PCmover - Automatically move PC applications to a new computer

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Dan zit er niets anders op dan het programma opnieuw te kopen...

Nu ik toch bezig ben kan ik het maar beter vragen, hé. De laptop is Windows vista en als ik er de laser printer op aansluit vind hij het juiste stuurprogramma niet... Ook die cd-rom vind ze niet... via de site van HP vind ik het juiste stuurprogramma niet... De printer is een HP laserjet CP1025...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk is dit een andere vraag, en moet je deze apart stellen, maar ik zal je antwoord geven :)

Is het een:

- HP Laserjet Pro CP1025 Color Printer

of HP Laserjet Pro CP1025nw Color Printer

Kijk eens goed op de printer en zeg de EXACTE benaming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

HP LaserJet CP1025 color

Dat is de exacte benaming die op de printer staat. Er staat geen pro of zo voor. Maar als ik op de pc ga kijken, waar hij geïnstalleerd is, staat er: HP LaserJet Professional CP1020 series

---------- Post toegevoegd om 13:54 ---------- Vorige post was om 13:45 ----------

Het is de bedoeling dat we een uitnodiging, gemaakt in PC drukkerij, afprinten op de laserprinter. Het bestand dat opgeslaan wordt in dit programma is een .cfr bestand. Dit bestand kunnen wij niet openen op de tower pc omdat het programma niet aanwezig is. Is er een andere mogelijkheid om dit bestand te openen? De laserprinter wordt niet geïnstalleerd op de laptop, windows vista, waarom is de grote vraag...

Met vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.