Ga naar inhoud

Externe harddisk aangeschaft.


Aanbevolen berichten

Antwoord Medion:

Geachte heer/mevrouw,

Wij verzoeken u telefonisch contact op te nemen met onze helpdesk, daar het telefonisch mogelijk is om de instellingen met u te doorlopen. Wij zijn te bereiken op 0900-2352534, van:

Maandag tot en met vrijdag van 07.00 uur tot 23.00 uur

Zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur

Feestdagen van 10.00 uur tot 17.00 uur

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,

Medion Service Center

Mevr. B. Theeuwen

Dat lijkt me geen goed idee om telefonisch de bootaanpassing door te nemen met een leek zoals ik ben. Omruilen wordt niet over gerept.

Zou een update van de BIOS van Megatrend geen soelaas bieden, maar hoe werkt dat ? Dat heb ik nog nooit bij de hand gehad.

p.s. In mijn antwoord aan Medion.nl heb ik technische ondersteuning gevraagd bij de BIOS wijziging. Misschien lukt dat via email en niet via een duur tel. nummer 0900-2352534 !!!

aangepast door paradijsvogel
prive
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Een bios-update is niet vrij van risico's en ik stel me de vraag of dit enig soelaas gaat brengen aangezien het probleem zich ook op een tweede PC stelt...

Ken je nog iemand met een Windows 7 die ook dezelfde bootvolgorde, eerst cd/dvd rom dan Windows schijf heeft?

Voer dan een derde test uit.

Bovenstaande suggestie van clarkie is ook nog een mogelijkheid.

Heel raar dat er tijdens de garantieperiode enkel via een betaalnummer kan gebeld worden, zeker omdat Medion die mogelijkheid voor België wel voorziet...men wil je tegen betaling begeleiden om je bootvolgorde te checken, terwijl deze als bijlage werd doorgestuurd ?...:hmmmm:

Ik vond hier een niet-betalend telefoonnummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord technische ondersteuning:

2. De externe harde schijf wordt niet herkend op de USB-poort. Wat kan ik hieraan doen?

Antwoord:

U kunt de externe harde schijf aansluiten op een usb-poort en daarna activeren, partitioneren en formatteren in Windows. Na het aansluiten gaat u achtereenvolgens naar Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Computerbeheer en hier opent u Opslag en dan Schijfbeheer. De harde schijf dient hier zichtbaar te zijn als Schijf x, waarbij x een variabele letter is afhankelijk van hoeveel schijven uw computer bezit. Hier zal de schijf zichtbaar zijn en dient deze eerst geactiveerd te worden en daarna gepartitioneerd en geformatteerd.

Mocht de harde schijf hierna nog niet herkend worden dan raden wij u aan een andere usb kabel te proberen en de harde schijf op een andere pc te proberen.

De schijf heb ik geactiveerd. Maar gepartionneerd en geformatteerd (nog) niet !

Partioneren heb ik nog nooit gedaan. Met formatteren ben ik, vrees ik, alles wat al op de schijf staat (30 GB) kwijt. Of kan ik alles in 1 keer naar de D: schijf verplaatsen en de externe harddisk gewoon formatteren ? Zou dat de oplossing zijn ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus gewoon van J: externe harddisk, rechts klikken met muis en kopieeren naar de D: disk ? Dan op de J: disk gaan staan en formatterem ? zonder meer gegevens in te voeren ? Dus de hele schijf in 1 partitie formatteren ? Graag de laatste info omtrent deze handeling !

Dat klopt helemaal.

Partitioneren kan je nadien ook nog indien nodig of gewenst.

Ik zou op de D wel een nieuw map aanmaken en alles van de J daarin zetten, dan weet je achteraf perfect wat er weer naar de externe schijf moet.

Ik zou ook niet alles in een keer kopieren maar in kleinere stukken want met +- 30GB is de pc wel een tijdje zoet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.