Ga naar inhoud

Externe harddisk aangeschaft.


Aanbevolen berichten

  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Onder besturingssysteem zie ik hier althans duidelijk het serienummer en de installatiedatum staan in het Speccyrapport..
Dat klopt maar het serienummer wordt niet meegenomen in de snapshot.

Klik maar eens op de link in bericht nr 97; dan zal je daar geen serienummer vinden.

De opstartvolgorde in het bios staat goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De aanbevelingen van de mevrouw bij Medion (bericht 88) lossen het probleem dus niet op...heb je haar dit reeds laten weten en haar gevraagd of het mogelijk is om gebruik te maken van je wettelijke garantie met als extra vermelding dat de externe HDD het ook niet doet op een andere PC ?...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opstartvolgorde in je bios is in orde, zie ook de eerdere bevestigingen van clarkie (bericht 102) en kweezie wabbit (bericht 103)...aangezien het voorgestelde is uitgevoerd en dit het probleem niet oplost lijkt het me raadzaam dit te laten weten aan Medion.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf heb verschillende externe harde schijven, ik gebruik die op verschillende PC's en kan elke PC afsluiten met de externe schijf aangesloten.

Start ik de pc op is mijn externe schijf terug aanwezig.

De dvd-rom staat als first boot en de Windows schijf als second boot net als bij jouw dus.

Op welke Windows versie heb je die tweede test uitgevoerd?

Ken je nog iemand met een Windows 7 die ook dezelfde bootvolgorde, eerst cd/dvd rom dan Windows schijf heeft?

Voer dan een derde test uit.

Maar eigenlijk kan ik gewoon Asus zijn mening volgen en dat is je aanspraak op garantie doen gelden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel gebruik ik Vista. De tweede pc(van mijn vrouw) heeft Windows XP(en dat werkte ook niet).

Iemand met Windows 7 ken ik zo gauw niet.

Ik ga Medion(zoals voorgesteld)weer benaderen met deze gegevens en ben benieuwd naar hun reactie. Mochten ze ingaan op garantie en zou ik de disk om kunnen ruilen als garantieartikel moet ik nog ca. 30 GB van de schijf ergens opslaan ! (foto's e.d.) pfff wat een probleem. Ik laat het Asus en U Clarkie wel weten wat er uit komt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Bericht naar Medion gestuurd:

Geachte Mevr. Theeuwen,

Het heeft even geduurd, maar uw suggestie om de bootvolgorde aan te passen heeft niet mogen baten! De schijf werd nog steeds niet herkend. Ik gebruik Windows Vista en op een pc met Windows XP werkt het evenmin. Dus ik wil toch gebruik maken van de garantie (geld retour of omruilen voor een werkend apparaat !) Bij verschillende fora bevestigt men mij, dat externe USB-harddisks wel degelijk herkend moeten worden.

De dvd-rom staat als first boot en de Windows schijf als second boot. Zo zou het moeten werken!

In afwachting van een positief antwoord van een gerespecteerd bedrijf.

Met vriendelijke groet,

J.K. Waltmann.

p.s. zie bijlage (bootvolgorde)

Van:******************

Verzonden: woensdag 2 mei 2012 11:01

Aan:******************

Onderwerp: RE: Re[2]: Medionshop NL ID[|#231263#663157#458013d#|]

Geachte heer/mevrouw Waltmann,

Het betreft hier geen defect aan de harde schijf. Het probleem wordt veroorzaakt door de boot volgorde van de pc, waardoor de pc probeerd op te starten vanaf de harde schijf, indien deze is aangesloten. In de bios van uw pc kunt u de boot volgorde aanpassen, zodat dit probleem verholpen is.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,

Medion Service Center

Mevr. B. Theeuwen

Onze service-hotline is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 07.00 uur tot 23.00 uur, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur. U kunt u ons bereiken vanuit Nederland op 0900-2352534 en vanuit België op 02-2006198.

Wanneer u geen garantie meer heeft op uw product, kunt u in Nederland en België tijdens kantoortijden op respectievelijk 0900-5433833 en 0900-51111 contact opnemen.

U vindt ons op internet op navolgende links:

http://www.medion.com/nl

http://www.medion.com/be

http://www.medionshop.be

http://www.medionshop.nl

KvK: 12045475

aangepast door Asus
e-mailadressen verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.