Ga naar inhoud

Externe harddisk aangeschaft.


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Heb inmiddels een "antwoord" van Medion, waar ik geen oplossing in kan lezen !

Geachte heer/mevrouw Waltmann,

Normaal gesproken dient u de harde schijf los te koppelen als de pc opnieuw opgestart wordt. Dit omdat de pc anders kan proberen te opstarten vanaf de externe harde schijf.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,

Medion Service Center

Mevr. B. Theeuwen

Onze service-hotline is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 07.00 uur tot 23.00 uur, zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 18.00 uur en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur. U kunt u ons bereiken vanuit Nederland op 0900-2352534 en vanuit België op 02-2006198.

Wanneer u geen garantie meer heeft op uw product, kunt u in Nederland en België tijdens kantoortijden op respectievelijk 0900-5433833 en 0900-51111 contact opnemen.

U vindt ons op internet op navolgende links:

http://www.medion.com/nl

http://www.medion.com/be

http://www.medionshop.be

http://www.medionshop.nl

KvK: 12045475

Disclaimer:

Deze informatie is uitsluitend bedoeld voor de persoon die als ontvanger in dit bericht staat aangemerkt. Gelieve ter kennisname aan te nemen dat doorsturen, kopiëren of distribueren van de inhoud van dit bericht niet is toegestaan. Verder kunnen aan deze email-correspondentie geen rechten worden ontleend.

Mocht u dit bericht per vergissing hebben ontvangen, dan verzoeken wij u de afzender hiervan op de hoogte te stellen, waarna het bericht gewist dient te worden.

aangepast door paradijsvogel
Persoonlijke gegevens
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 148
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als de schijf op een andere pc ook niet werkt zoals reeds gebleken is moet het probleem bij de schijf zelf zitten en niet op je PC.
De schijf werkt ook niet op een andere PC: opnieuw contact opnemen met de klantendienst, dit melden en aanspraak maken op je wettelijke garantie is de boodschap.

Volledig mee eens.

Een (moderne xD) nieuwe externe harde schijf die reeds via USB aan je PC hangt en dan niet werkt als je de PC opnieuw opstart, en het zelfs niet doet op meerdere PC's geef je toch met veel plezier terug en ontvang je liever eentje die het wel doet d.m.v. de garantie.

Of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.topproduct.nl/hardware/hubs/12935-typhoon/97140-typhoon-usb-hub-2.0/302335-typhoon-usb-hub-2.0-83045.html

Deze is reeds aangesloten.....helpt ook niet.

Dit bericht als anwoord gestuurd naar Medio Service Center:

Geachte mevr. Theeuwen,

Ben het oneens met uw bewering, dat (normaal gesproken ) de USB-harde schijf dient te worden losgekoppeld van de PC, die anders kan proberen op te starten via de externe harde schijf. Een moderne harde schijf, die reeds via USB aan de pc hangt dient na herstart wel te werken zonder te worden losgekoppeld !! Op een andere PC (besturing Windows-XP) werkt dit evenmin en werd zelfs niet gezien.

De harddisk heb ik op 11 april 2012 gekocht en heeft volgens de verkoper 3 jaar garantie. Ik zou graag hiervan gebruik willen maken en het apparaat om willen ruilen voor een goed werkende USB harddisk van 2TB. Verscheidene deskundigen hebben mij erop gewezen, dat het beslist niet aan de PC ligt, maar aan de disk.

p.s. de disk is aangeschaft in Apeldoorn bij de ALDI aldaar.

Naar ik hoop op een positief bericht,

Met vriendelijke groet,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Antwoord 2 ontvangen van Medion:

De bootvolgorde dient te worden aangepast.....Maar hoe doe ik dat ??

Geachte heer/mevrouw Waltmann,

Het betreft hier geen defect aan de harde schijf. Het probleem wordt veroorzaakt door de boot volgorde van de pc, waardoor de pc probeerd op te starten vanaf de harde schijf, indien deze is aangesloten. In de bios van uw pc kunt u de boot volgorde aanpassen, zodat dit probleem verholpen is.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u aangaande dit onderwerp nog verdere vragen hebben, dan verzoeken wij u in uw antwoord de tot nu toe gevoerde correspondentie bij te voegen.

Met vriendelijke groet,

Medion Service Center

Mevr. B. Theeuwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet je PC herstarten dan op de DEl-toets drukken , zo geraak je in het BIOS.

Dan moet je de bootvolgorde aanpassen.

Zet eens je schijf waar Windows op staat als first boot.

Waar je de menu's terug vindt lees je in de handleiding van je moederbord ( zie bericht 37 van Asus), kijk op blz. 2-12 en 2-31.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.