Ga naar inhoud

Programma om zelf site te maken


Aanbevolen berichten

Hallow,

ik zoek eigenlijk gewoon een programma om een site mee te maken en deze online te zetten. Zelf heb ik Office 2007 waar publisher opstaat. Ik vind dit zelf een lastig programma om mee te werken, ik kan zelf niks indelen, krijg het niet online gezet etc.

Is er een beter dat in het office pakket zit, of raden jullie mij iets anders aan?

ps: ik ken dreamweaver, maar dacht dat je enkel een trialversie kreeg...

greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ikzelf raad geen frontpage aan.

dit om de simpele reden dat deze er een hoop nutteloze code tussen stopt en daardoor de site onnodig traag maakt.

ik zelf gebruik (het betaalde) dremweaver (macromedia dreamweaver MX dan nog wel) en dat vind ik erg prettig werken.

u zou ook eens kunnen googelen naar gratis programma als u dat liever heeft natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

macromedia dreamweaver vindt ik het beste werken

wel betaald.

dit is vrij handig en het uploaden naar de server(host) is ook eigenlijk makkelijk

je krijgt van je hoster de volgende gegevens:

ftp: ftp://ftp.mijndomein.be

gebruikersnaam: mijngebruikersnaam

wachtwoord: mijnwachtwoord

Stel je hebt bij bovenstaande ftp: GEEN ftp:// staan of ftp. dan moet je ftp:// ervoor zetten

voorbeeldje:

ftp: mijndomein.nl

gebruikersnaam: mijngebruikersnaam

wachtwoord: mijnwachtwoord

heb je dus het bovenstaande moet je er gewoon van maken: ftp://mijndomein.nl

maar nu het uploaden van je website:

ga nu naar de ftp gegevens die je hebt gekregen (dus ftp://mijndomein.nl of ftp://ftp.mijndomein.nl) doe dit NIET met internet explorer 7 of FireFox!! heb je een van de 2 wel open dan de windows verkenner (rechtermuisknop op Start en dan verkennen. typ nu het adres gewoon in de adresbalk

nu zou je een "pop up" moeten krijgen waar je je gebruikersnaam en wachtwoord bij moet invullen

deze vul je gewoon netjes in.

nu kom je op een pagina waar mogelijk index.html staat (deze kun je verwijderen)

staat er geen index.html maar bijvoorbeeld het mapje root of www dan moet je deze openen. hierin zal mogelijk wel het bestandje index.html moeten staan. staat deze er niet is dat geen ramp, maar hierin moet je verder werken

kopieër nu ALLE bestanden en mapjes vanuit de map waar de website is opgeslagen

bijv: C:\documents and settings\{user}\mijn documenten\website

({user} is bij iedereen verschillend)

kopieer de inhoud van deze map naar de root folder van je website (of www folder)

nu je dit gedaan hebt, zal het enige tijd duren voordat hij helemaal klaar is met kopieren, het kan zijn dat hij een foutmelding geeft dat er een Time out is opgetreden, dan moet je alle mapjes en bestandjes (per 10) kopieren en plakken in de www of root map

als hij helemaal klaar is, staat je site online en kun je hem bezoeken door naar Mijndomein -> domeinnaam -> email -> hosting -> website -> goedkoop -> snelle service toe te gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Ben je een beginner op gebied van websites bouwen? Geen erg: check zeker de website weebly uit. Dit is een online website builder dat je heel snel op weg helpt om een eigen website te maken. Geen software nodig, enkel registeren (gratis) en je hebt op max half uurtje tijd een eigen website. Geen kennis van html, etc vereist :top:

Voorbeeld: site gebouwd voor tafeltennisclub : http://ttcheemskerk.weebly.com

aangepast door vermeud1969
Link naar reactie
Delen op andere sites

Notepad++ is inderdaad een goed stukje software.

Er zit een FTP client ingebouwd en je kan dus live editing uitvoeren.

Je hebt voor elk type bestand (php, html, css, etc) kleurcodes zodat alles lekker duidelijk is.

Het is gratis, en verbruikt net zoveel als kladblok van je pc. Dus het is het proberen waard!.

Groeten,

Leroy

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.